Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Superb se v Rusku prodává za až neuvěřitelně nízké ceny, i když jde o to samé auto jako u nás
16.1.2022 | Petr Miler
Pocit z návratu o 6 let zpátky v čase můžete zažít v momentě, kdy si začnete procházet ruský ceník Škody Superb. Jde přitom o to samé auto, jaké je nabízené u nás, problémem tak není ani 280koňová verze s výbavou Laurin a Klement nebo varianta SportLine.
Lidé mají krátkou paměť, a tak si málokdo uvědomuje, jak drastickým způsobem Škoda během několika málo let zdražila svá auta. Asi nejpatrnější je to na Octavii, která v roce 2013 vstupovala do prodeje ve své třetí generaci s cenou od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. Nyní se ovšem píše začátek roku 2022 a Octavia čtvrté generace startuje na 519 900 Kč, tedy skoro o 200 tisíc dráže. Znovu jde o liftback, počítat už lze ale jen s litrovým tříválcem. Nejlevnější čtyřválec s minimální výbavou stojí 569 900 Kč, to je za pouhých 9 let neskutečný posun o 235 tisíc korun a 70 procent.
Ale dobře, Octavia v mezičase přišla alespoň v nové generaci, která nabízí v některých ohledech více. Pak jsou tu ovšem modely, které za posledních pár let změnil nanejvýš facelift, navíc těch let neuběhlo tolik. Mluvíme třeba o Superbu třetí generace, který ještě v roce 2016 startoval na 615 900 Kč. Dnes začíná o 170 tisíc výše, tedy na 785 900 Kč, a pokud zamíříme výše ve specifikacích, jsou rozdíly jen větší. To jsou obrovské rozdíly v řádu desítek procent za pouhých pár let, kdy škodovka nabízí prakticky jedno a to samé auto s přepudrovaným vzhledem a drobnými rozdíly ve specifikacích. Ne všude ale má česká automobilka pocit, že ji zákazníci BMW naskáčou s rozběhem do náruče.
Jednou z takových zemí je Rusko, kde se za až neuvěřitelně nižší ceny prodává nedávno probíraný Karoq. Není to jen její případ, jak jsme zjistili při průletu tamním ceníkem vlajkové lodi, tedy Superbu. V Rusku jako by se zastavil čas a třetí generace vrcholného liftbacku škodovky je i po faceliftu stále k mání za ceny blízké těm, za jaké byl u nás k dispozici v roce 2016.
Úplný základ v podobě verze 1,4 TSI (u nás 1,5 TSI) se stejným výkonem ve výbavě Active přijde na 2 388 000 rublů, tedy asi 670 tisíc Kč. A protože v základu je automat DSG, za který u nás připlácíte 65 tisíc Kč (skutečně tolik), je to dokonce méně, než kdysi u nás. Takový vůz dnes u nás stojí od 850 900 Kč, pravda ve výbavě Ambition, ale i když přejdeme na stejné specifikace, jsme pořád na rozdílu v ceně 125 tisíc Kč.
S rostoucími specifikacemi se navíc nůžky jen rozevírají, například Superb 2,0 TSI se 190 koňmi stojí v Rusku v přepočtu od 790 tisíc Kč (u nás od 965 900 Kč) a vrcholnou motorizaci 2,0 TSI s 280 koňmi a 4x4 pořídíte od 3 353 000 rublů, to jest 943 tisíc Kč (u nás nejméně 1 161 900 Kč). Absolutní vrchol v podobě nejvýkonnější verze s výbavou Laurin a Klement pak přijde v Rusku v přepočtu o 240 tisíc korun levněji.
I to nakonec na přístupu Škody může vadit - základní ceny jsou vysoké, když ovšem jdete výše s nároky, bere si za lepší motory i výbavu mnohem více než jinde. A tak trochu hřeší na tom, že lidé s vyššími nároky cenu až tak neřeší. Navíc je třeba dodat, že zatímco u Karoqu jsou rozdíly dány i tím, že vůz se v Rusku montuje (a jde stále o verzi před faceliftem), u Superbu to tak není. Jde proste o zásadně nižší ceny za to samé.























Škoda Superb pro Rusko je prakticky to samé auto, které koupíte u nás. Přesto je výrazně levnější, ve vysokých specifikacích o stovky tisíc a desítky procent. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
