Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Passat TSI EcoFuel: eko „pašík” již na českém trhu
26.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen rozšiřuje nabídku vozů o modely Passat TSI EcoFuel a Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují přímé vstřikování s přeplňováním u motoru upraveného pro spalování stlačeného zemního plynu. Hlavní předností je samozřejmě hospodárnost a nízká úroveň emisí CO2 (české ceny).
Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzin je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s nízkými provozními náklady.
Volkswagen Passat TSI EcoFuel poskytuje výkon 150 koní (110 kW) při 5500 1/min a točivý moment 220 N.m v rozpětí otáček od 1500 do 4500 1/min. Výkon umožní řidiči dosáhnout nejvyšší rychlosti 210 km/h se zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy.
Kromě motoru na zemní plyn dostaly Passaty s označením TSI EcoFuel k výbavě modelů Business obsahující bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, kola z lehkých slitin a kožený volant navíc také kontrolu poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách a multifunkční ukazatel „Plus“, s ukazatelem vhodného převodového stupně u mechanické převodovky.
Verze s dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km, zároveň se jako prvnímu vozu střední třídy podařilo prolomit hranici emisí CO2 120 g/km.
Motor TSI EcoFuel spaluje primárně zemní plyn a na benzin přechází automaticky až po vyprázdnění nádrží na CNG. Obě paliva se tankují samostatnými plnicími hrdly pod společným víčkem na obvyklém místě karoserie. Tři ocelové nádrže pojmou 21 kg zemního plynu, rezervní nádrž na benzin má objem 31 litrů. Celkový dojezd je 940 kilometrů (480 km na CNG a 460 km na benzin). Veškeré nádrže jsou v bezpečných zónách pod podlahou zadní části vozu, takže nijak neomezují velikost prostoru pro posádku a zavazadla.
V Čechách se model Passat EcoFuel prodává výhradně ve výbavě Business. Limuzína s šestistupňovou mechanickou převodovkou stojí 724 600 Kč, kombi Variant je za 764 100 Kč. K dispozici jsou i vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG, jejichž základní cena byla stanovena na 773 900 Kč, resp. 813 300 Kč.










Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda