Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Polo 5: menší Golf 6 představen
3.3.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Ne vždy jsou mladší sourozenci podobní těm starším, ale u Volkswagenu to většinou platí. Polo vždy vypadalo jako zmenšený Golf a ne jinak je tomu v případě páté generace tohoto supermini z Wolfsburgu.
Novou tvář Volkswagenů jsme mohli nejdříve obdivovat u 6. generace Golfu a posléze u reinkarnového Scirocca. A protože se u zákazníků setkala s dobrým přijetím, tým vedený Walterem da Silvou, šéfdesignérem Volkswagenu, pokračoval v nastoupené cestě a nové Polo pět jakoby Golfu z oka vypadlo.
Už dlouho platí, že nová generace tu předchozí poněkud přeroste. I nové Polo vyrostlo. Na délku o 36 mm (celkově 3 952 mm) a na šířku o 32 mm (celkově 1 682 mm). U výšky má změna překvapivě opačné znaménko, nové Polo je 13 mm nižší (1 454 mm). Současně s vnějšími rozměry vzrostl i interiér. Posádka bude mít více místa na nohy a ramena a nižší výšce navzdory i na hlavu. Současně si bude moci vzít více zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru je 280 l, při složených sedadlech lze naložit až 952 l.
S novou generací přichází i nová výbava. Vůbec poprvé bude do Pola možno objednat navigační systém RNS 310 s dotykovou obrazovkou. K lze např. přidat tříramenný multifunkční volant a automatickou klimatizaci. Premiéru si v Polo odbude i 7° automat DSG.
Tím se dostáváme k motorům. Základem nabídky bude známý benzínový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových variantách, s 60 či 70 koňmi, doplněný 5° manální převodovkou. Nad nimi bude čtyřválec 1,4 l s výkonem 85 koní, ke kterému bude místo standardního manuálu možno objednat zmíněné DSG. Novinkou v nabídce je přeplňovaný 1,2 TSI o výkonu 105 koní, který se objeví i v Škodě Yeti.
Chybět samozřejmě nebudou ani naftové jednotky. Pro začátek bude možno nové Polo zakoupit s jednou z variant nového čtyřválce 1,6 TDI CR s výkonem buď 75 nebo 90 koní.
Výroba nového Pola začne v létě a první dodávky budou uskutečněny v říjnu tohoto roku.






















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 4 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva