Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Touran 2011: druhý facelift bestselleru
16.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Kompaktní MPV německé automobilky patří mezi nejprodávanější modely této kategorie na evropském trhu. Na autosalonu v Lipsku se představila již druhá zásadnější inovace Touranu, která aktualizovala jeho vzhled s ohledem na ostatní současné modely z Wolfsburgu.
Typický představitel značky Volkswagen obvykle nenadchne designem, ale spíše kvalitním zpracováním a dobrou funkčností. Během úspěšné kariéry se modelů Touran prodalo po celém světě okolo 1,13 milionu. V Německu má tento model podíl ve svém segmentu téměř 50 procent a v ostatních evropských zemích patří z hlediska prodejů většinou do první pětky.
Současná aktualizace vzhledu Tourana se nezaměřila jen na přední světlomety a masku chladiče ve stylu Golfu VI. Celkem zásadně se proměnila i záď. Sdružená světla mají nyní podobný tvar jako u terénního Touaregu či nového Sharanu, upravená odtoková hrana pak eliminuje turbulence a má i vliv na snížení součinitele odporu vzduchu cx, který klesl ze současné hodnoty 0,32 na velmi dobrých 0,29. Zadní výklopné víko je také celé nové a s větším oknem, což umožňuje lepší výhled dozadu. Jiný charakter zadní části pak umocňují boční okénka za C-sloupkem, která stejně jako u nového Sharanu porušují rovnou linii spodního okraje oken.
Novinkou jsou poprvé v této třídě použité bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která pomocí kamer sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech. Jednodušší systém pracující na podobném principu je použit i u standardních halogenových světlometů. Verze s bi-xenonovými světlomety bude navíc disponovat denními světly LED. Vylepšen byl parkovací asistent, který dokáže prakticky sám zaparkovat jak do mezery podélně tak i napříč stojících vozidel.
Interiér prošel podobným zušlechtěním jako třeba v případě modelu Multivan. Tvar palubní desky se nezměnil, ale nové jsou materiály, ovladače, kontrolní přístroje s bílým podsvícením a také volanty. Touran se bude nabízen jako pětimístný s třetí řadou nouzových sedadel za příplatek. Druhá a třetí řada má navíc velmi chytrý mechanismus sklápění sedadel, přičemž opěradlo prostředního sedadla ve druhé řadě a sedadlo spolujezdce vpředu lze sklopit dopředu a použít jako stolek. V pětimístném uspořádání Touran disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 695 l, po sklopení druhé řady se zvětší na 1913 l a po jejich vyjmutí na „stěhovacích“ 1989 l. Nosnost je pak také velice solidních 660 kg.
Nový Touran nabídne vylepšenou paletu motorů, kterou tvoří přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva jak vznětové (všechny se vstřikováním common-rail), tak zážehové ve výkonovém rozpětí 66 až 125 kW. Ve spojení s menšími zdvihovými objemy to samozřejmě znamená nižší emise, nižší spotřebu paliva ale zároveň větší točivý moment. Všechny Tourany dnes splňují emisní normu EU5.
Základní pohonnou jednotku představuje v Mladé Boleslavi vyráběný přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI použitý již například ve Škodách Yeti a Octavia. Motor disponuje stejným výkonem 77 kW, k tomu však nabídne až 175 N.m točivého momentu okamžitě od volnoběžných otáček. Kombinovaná spotřeba této verze je 6,4 l/100 km a emise 149 kg/km. Motor 1.2 TSI vybavený systémem start-stop a rekuperací kinetické energie se bude nabízet rovněž jako BlueMotion se spotřebou 5,9 l/100 km (139 kg/km). Větší čtyřválce 1.4 TSI (103 a 125 kW) byly součástí nabídky již u předchozího provedení, silnější verze je však nyní standardně dodávána se sedmistupňovou samočinnou dvojspojkovou převodovku DSG. V nabídce zůstala i verze EcoFuel, která si vystačí s 4,7 kg zemního plynu na 100 km a vykazuje emise CO2 do 128 kg/km (s příplatkovou DSG jen 4,6 kg a 125 kg/km).
Čtyři turbodiesely představují vlastně po dvou výkonových verzích motorů TDI 1,6 litru (66 a 77 kW) a TDI 2,0 litru (103 a 125 kW). Ekologická varianta slabšího TDI 1,6 litru (77 kW) s názvem Blue Motion bude ve třídě sedmimístných MPV rekordmanem z hlediska spotřeby, neboť si v kombinovaném cyklu vystačí s 4,6 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 121 kg/km. Koncem roku by se jako BlueMotion měl objevit i slabší dvoulitr (104 kW), který slibuje kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 Km. Všechny turbodiesely disponují šestistupňovou ručně řazenou převodovkou až na dvoulitr o výkonu 125 kW, který má standardně sedmistupňové DSG.
Základním modelem (na německém trhu) bude verze s motorem 1.2 TSI (77 kW) ve výbavě Trendline. V sérii bude mít mimo jiné klimatizaci, audiosystém, elektrické ovládání oken a specifickou dekoraci interiéru. O stupínek výše je postaven model Comfortline (dešťový a světelný senzor, samočinně stmívající zrcátko, chromované doplňky, komfortnější sedadla, skladací stolky pro druhou řadu a tónovaná skla) a topmodel představuje provedení Highline s čalouněním v kombinaci látka-Alcantara, sportovními sedadly, koženým volantem, hliníkovými ližinami a 16palcovými koly z lehkých slitin. Novinkou příplatkové výbavy bude panoramatické střešní okno, navigační systém s menší dotykovou obrazovkou a zadní parkovací kamera. Zákazník si bude moci také připlatit za adaptivní podvozek DCC.
Nový Touran se v srpnu letošního nroku začne prodávat nejdříve v Německu, během podzimu se pak objeví i v České republice.








Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 11 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 16:02 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1