Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf 6 zná své české ceny
1.12.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek
Oficiální představení si nový Volkswagen Golf šesté generace odbyl již dříve. Tentokrát vám však spolu s nejdůležitějšími detaily konečně sdělíme aktuálně nejočekávanější informace - za kolik se bude Golf 6 na českém trhu prodávat.
O nové generaci jednoho z nejprodávanějších aut automobilové historie, Volkswagenu Golf, jsme toho napsali už docela dost. Přesto si nejdříve zopakujme základní fakta.
Střecha u nového modelu spočívá - stejně jako u nového Scirocca - na dominantních „ramenech“. Díky nápadné boční linii nazvané „character line“, která se jako napnutý sval táhne od předních světlometů až k zadním světlům, získal nový Golf z bočního pohledu plnější a nižší vzhled. Mezi světlomety si nový vůz propůjčil vodorovně orientovanou mřížku chladiče z první generace Golfu. Široká zadní světla jsou díky novému designu jasně identifikovatelná i v noci. Celkově se díky souhře všech designových prvků nový Golf jeví znatelně širší a nižší.
Interiér se svou architektrou snaží hrát na líbivější notu a především pozvednout ergonomické vlastnosti vnitřku vozu. Všechny důležité ovladače by tak měly být lépe dostupné než kdy dříve.
Nové vznětové motoryvynikají úsporností. Agregát 2.0 TDI s výkonem 81 kW / 110 k se spokojí s 4,5 l nafty na 100 km, což znamená úsporu o 0,6 litru. Také silnější verze motoru 2.0 TDI se 140 koňskými silami si řekne o pouhých 4,9 l paliva na 100 km, což je o 0,6 litru méně, než u předchůdce.
Golf je k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Základní motor s 80 koňskými silami spotřebuje na sto kilometrů pouze 6,4 l benzinu, což je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu. Další motory TSI se také mohou pochlubit svou úsporností: 1.4 TSI o výkonu 122 koní si v novém Golfu řekne o 6,2 litru paliva na 100 km, což je 0,1 méně než dříve. Také nová 160koňová verze motoru 1.4 TSI dosahuje hodnoty spotřeby 6,3 litru na 100 kilometrů.
Nový Golf se příští rok dočká i verzí Golf Plus, Variant a sportovní ikony GTI. máme se tedy nač těšit !
Tip: Jak dopadl nový Golf VI s motorem 1,4 TSI a výbavou Trendline, se můžete dočíst v našem redakčním testu.
Ceník:
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.03. 22:38 - HondaMan
- Volkswagen obecne 05.03. 22:19 - jerry
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda