Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VI: konečně oficiálně
6.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Po neoficiálním odhalení na začátku tohoto týdne Volkswagen uvolnil podrobnosti o nové generaci své stálice nižší střední třídy, modelu Golf. Žádná revoluce se nekoná, designově je to stále Golf a VW pokračuje v zavádění technických vymožeností.
O Golfu VI. generace jsme první "oficiální" informace přinesli už v pondělí. K nim včera tentokráte už oficiální cestou přibyly kvalitní fotografie a podrobné technické informace. Vše se dá shrnout do slov evoluce, přeplňování a snadný řidičův život.
Od prvního pohledu je jasné, že Golf zůstává Golfem. Oficiální tisková zpráva ho popisuje mnoha vzletnými slovy, ale podle mého názoru lze vše shrnout do jediné věty. Nový Golf si zachovává optickou robustnost současné generace, ke které yly přidány designové prvky inspirované reinkarnovaným Sciroccem. Také v interiéru najdeme prvky jednoho z nejnovějších příbuzných Golfu, Passatu CC. Vše je orientováno tak, aby měl řidič pocit, že sedí v autě minimálně o třídu výš. K tomu má také přispět vylepšená akustická izolace interiéru. Úpravou prošla hlavně okna a jejich uložení, což má snížit pronikání aerodynamického hluku do kabiny.
O motorech jsme mluvili už v naší první zprávě a ukázalo se, že naše informace byly správné. Pod kapotou nového Golfu budou většinou přeplňované benzínové a dieselové motory, které bez výjimky splňují emisní normu EURO V. V nabídce budou zpočátku čtyři benzínové motory o výkonech 59 kW / 80 PS, 75 kW / 102 PS, 90 kW / 122 PS a 118 kW / 160 PS a dvoulitrový diesel ve dvou variantách 81 kW / 110 PS a 103 kW / 140 PS. Později přibude i 1,9 TDI 66 kW / 90 PS a 2,0 TDI 125 kW / 170 PS.
S výjimkou základních modelů budou všechny Golfy s automatickou převodovkou vybaveny šesti nebo sedmistupňovým DSG. Novinkou v nabídce jsou dva asistenční systémy ACC, automatic distance control (automatická kontrola vzdálenosti), DCC, adaptive chassis control (adaptivní podvozek) a parkovací asistent.
Nový Golf bude na evropský trh uveden v letos říjnu za startovací cenu 16.500 EUR (na německém trhu).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
Nejnovější články
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 2 hodinami
Jaguar potichu dál vyrábí a prodává spalovací auta, dokonce je teď se slevami až 52 procent nabízí za ceny levných škodovek
před 3 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 5 hodinami
Nový Mercedes GLC v úplném základu je předražená bída vážící přes 2,5 tuny, kdo má toto kupovat?
před 6 hodinami
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva