Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle GRC je asi nejrychlejší hmyz světa. Má 550 koní, stovku dá za 2,1 s
21.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na pohled je to pořád docela nevinný brouček, pohled pod sukně ale odhalí rallyecrossový speciál schopný akcelerovat na stovku rychlostí Veyronu.
Nedá se říci, že by závodní série GRC (Red Bull Global Rallycross) Evropany příliš interesovala, občas se na ní ale objeví zajímavé auto, které si zaslouží pozornost. Mezi taková počítáme i nový Volkswagen Beetle s pochopitelným přídomkem GRC, který s jakýmkoli produkčním provedením tohoto modelu sice nemá nic společného, v garáži byste jej ale dost možná chtěli mít i vy.
Na pohled vypadá stále relativně nevinně. Ano, snížený podvozek, upravený přední nárazník, nové otvory pro vstup chladícího vzduchu na kapotě či v zadních blatnících, malá zrcátky, 17" kola se závodními pneu Yokohama skrývající výkonné brzdy a hlavně to monstrózní zadní křídlo naznačí, že tohle nebude mazlivý brouček výlety s dětmi, klidně by ale mohlo jít o nějaký bezzubý tuningový výtvor. Jenže nejde. Tohle je skoro brutální závodní stroj, před kterým si svou kůží nemůže být jistý skoro nikdo.
Navzdory tomu, že ve svých útrobách ukrývá turbomotor TSI se zdvihovým objemem pouze 1,6 litru, posílá na kola ukrutných 405 kW neboli 550 koní. Příjemci takové porce kilowáttků jsou navíc obě osy, a to s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky. Hmotnost vozu neznáme, stejně jako mnoho dalších detailů, víme ale jedno - na stovku tohle dílo zrychlí za 2,1 sekundy, což je hodnota na úrovni těch nejrychlejších vozů vůbec.
Dosud VW v GRC bojoval s Polem, jenže to v USA, kde GRC přitahuje nejvíce pozornosti, není důvod propagovat. Proto se nový speciál ohákl do hávu Beetlu, který je naopak v Americe žádaným zbožím. Jestli mu to pomůže s odbytem, si nejsme jisti, přece jen nejde o typický vůz příznivců závodních strojů. Ale i kdyby ne, podobné, nevinně se tvářící bijce se pokaždé vidíme rádi...



Beetle GRC je vskutku pozoruhodný mix zdánlivých protikladů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 3 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 6 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
