Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle GRC je asi nejrychlejší hmyz světa. Má 550 koní, stovku dá za 2,1 s
21.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na pohled je to pořád docela nevinný brouček, pohled pod sukně ale odhalí rallyecrossový speciál schopný akcelerovat na stovku rychlostí Veyronu.
Nedá se říci, že by závodní série GRC (Red Bull Global Rallycross) Evropany příliš interesovala, občas se na ní ale objeví zajímavé auto, které si zaslouží pozornost. Mezi taková počítáme i nový Volkswagen Beetle s pochopitelným přídomkem GRC, který s jakýmkoli produkčním provedením tohoto modelu sice nemá nic společného, v garáži byste jej ale dost možná chtěli mít i vy.
Na pohled vypadá stále relativně nevinně. Ano, snížený podvozek, upravený přední nárazník, nové otvory pro vstup chladícího vzduchu na kapotě či v zadních blatnících, malá zrcátky, 17" kola se závodními pneu Yokohama skrývající výkonné brzdy a hlavně to monstrózní zadní křídlo naznačí, že tohle nebude mazlivý brouček výlety s dětmi, klidně by ale mohlo jít o nějaký bezzubý tuningový výtvor. Jenže nejde. Tohle je skoro brutální závodní stroj, před kterým si svou kůží nemůže být jistý skoro nikdo.
Navzdory tomu, že ve svých útrobách ukrývá turbomotor TSI se zdvihovým objemem pouze 1,6 litru, posílá na kola ukrutných 405 kW neboli 550 koní. Příjemci takové porce kilowáttků jsou navíc obě osy, a to s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky. Hmotnost vozu neznáme, stejně jako mnoho dalších detailů, víme ale jedno - na stovku tohle dílo zrychlí za 2,1 sekundy, což je hodnota na úrovni těch nejrychlejších vozů vůbec.
Dosud VW v GRC bojoval s Polem, jenže to v USA, kde GRC přitahuje nejvíce pozornosti, není důvod propagovat. Proto se nový speciál ohákl do hávu Beetlu, který je naopak v Americe žádaným zbožím. Jestli mu to pomůže s odbytem, si nejsme jisti, přece jen nejde o typický vůz příznivců závodních strojů. Ale i kdyby ne, podobné, nevinně se tvářící bijce se pokaždé vidíme rádi...



Beetle GRC je vskutku pozoruhodný mix zdánlivých protikladů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 10 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 2 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 4 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 5 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 7 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva