Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle GRC je asi nejrychlejší hmyz světa. Má 550 koní, stovku dá za 2,1 s
21.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na pohled je to pořád docela nevinný brouček, pohled pod sukně ale odhalí rallyecrossový speciál schopný akcelerovat na stovku rychlostí Veyronu.
Nedá se říci, že by závodní série GRC (Red Bull Global Rallycross) Evropany příliš interesovala, občas se na ní ale objeví zajímavé auto, které si zaslouží pozornost. Mezi taková počítáme i nový Volkswagen Beetle s pochopitelným přídomkem GRC, který s jakýmkoli produkčním provedením tohoto modelu sice nemá nic společného, v garáži byste jej ale dost možná chtěli mít i vy.
Na pohled vypadá stále relativně nevinně. Ano, snížený podvozek, upravený přední nárazník, nové otvory pro vstup chladícího vzduchu na kapotě či v zadních blatnících, malá zrcátky, 17" kola se závodními pneu Yokohama skrývající výkonné brzdy a hlavně to monstrózní zadní křídlo naznačí, že tohle nebude mazlivý brouček výlety s dětmi, klidně by ale mohlo jít o nějaký bezzubý tuningový výtvor. Jenže nejde. Tohle je skoro brutální závodní stroj, před kterým si svou kůží nemůže být jistý skoro nikdo.
Navzdory tomu, že ve svých útrobách ukrývá turbomotor TSI se zdvihovým objemem pouze 1,6 litru, posílá na kola ukrutných 405 kW neboli 550 koní. Příjemci takové porce kilowáttků jsou navíc obě osy, a to s pomocí šestistupňové sekvenční převodovky. Hmotnost vozu neznáme, stejně jako mnoho dalších detailů, víme ale jedno - na stovku tohle dílo zrychlí za 2,1 sekundy, což je hodnota na úrovni těch nejrychlejších vozů vůbec.
Dosud VW v GRC bojoval s Polem, jenže to v USA, kde GRC přitahuje nejvíce pozornosti, není důvod propagovat. Proto se nový speciál ohákl do hávu Beetlu, který je naopak v Americe žádaným zbožím. Jestli mu to pomůže s odbytem, si nejsme jisti, přece jen nejde o typický vůz příznivců závodních strojů. Ale i kdyby ne, podobné, nevinně se tvářící bijce se pokaždé vidíme rádi...
Beetle GRC je vskutku pozoruhodný mix zdánlivých protikladů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
Nejčtenější články
- Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva