Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Cabrio Karmann: specialitka z úcty ke stvořiteli
22.12.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud vám Golf bez střechy nepřijde dost výjimečný, můžete sáhnout po jeho edici Karmann. Ta vám zároveň připomene, kdo historii Golfu Cabrio otevřel.
Volkswagen Golf platí už léta za univerzální auto skoro pro každého. Ve své poslední generaci zastává tuto roli tak dobře, že si i u nás vydobyl uznání, přesto je třeba jedním dechem dodat, že běžné modely s motory jako 1,4 TSi nebo 1,6 TDI nedokáží smysluplně ukojit choutky těch, kteří od auta očekávají něco víc. Leckdo by mohl čekat, že takové Volkswagen s úsměvem pošle třeba do nejbližšího dealerství BMW, jenže to žádný výrobce aut dělat pochopitelně nechce. A tak Golf začal už krátce po svém někdejším zrodu zastávat také role aut, v nichž se na první pohled dobře cítit nemůže.
Nemáme nyní na mysli jen ostré deriváty jako provedení Golf R, ale i jinak postavená výjimečné verze typu Golf Cabriolet. Jeho existence je už dávnou tradicí, kterou na konci sedmdesátých let založil Volkswagen spolu s - v té době - největší „nezávislou” karosárnou v Německu, firmou Karmann. Právě ta pro něj vyrobila téměř 400 tisíc Golfů Cabrio první generace, spolupráce obou společností ale existovala dříve i později, až jednoho krásného dne roku 2009 Volkswagen celý Karmann pohltil. Od té doby se s touto značkou už příliš často nesetkáváme, nová edice poslední iterace Golfu Cabrio ale má připomenout, že bez Karmannu by dnes tento model zřejmě nebyl tím, čím je.
Novinka se jmenuje prostě Golf Cabrio Karmann a je skutečně zvláštní edicí (pokud víme, tak nikoli omezenou) jinak technicky nespecifického vozu. Mění jej vizuálně zvenčí, když na karoserii přidává trochu více chromu a šperkuje ji zvláštními, 17" koly jménem Porto, i zevnitř, kde najdeme dvoubarevně čalouněná sportovní sedadla nebo specifické kožené obšití volantu a řadičky. Přehlédnout nepůjde ani hliníkové „plaketky” s označením edice na vnitřních prazích, zbytek je už spíše dílem vyšší než obvyklé výbavy, v níž dostanete třeba i nejlepší audiosystém.
Technicky se opravdu nemění nic a VW ani nevyžaduje, abyste v tomto provedení Golfu Cabrio měli nějaký extra silný motor. K mání je tak už od verze 1,6 TDI se 105 koňmi, dále se vašim choutkám meze nekladou. Smířit se budete muset jen s vyšší cenou, která v Německu začíná na 27 275 Eur, tedy asi 755 tisících Kč. Zatím je Cabrio Karmann k mání právě jen u našich západních sousedů (ne, že by to byl velký limit...), ale nevidíme důvod, proč by si časem nemělo najít cestu do nabídek dalších lokálních zastoupení značky, třebaže zrovna to naše po něm vzhledem k omezenému zájmu české klientely o kabriolety obecně asi po jeho nabízení místním zákazníkům prahnout nebude...




VW Golf Cabrio Karmann sází hlavně na slavné jméno, jinak až tak zvláštní není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva