Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport: sériová verze je nejsilnější GTI všech dob
9.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GTI Clubsport přijede do Frankfurtu a svému konceptu jako by z oka vypadla. Nabídne 265 koní, což je nejvíc v historii Golfu GTI, stovku dá za 6 sekund.
Také fanoušci Golfu GTI se mohou na autosalon ve Frankfurtu těšit, protože Volkswagen přiveze produkční Clubsport, který je oslavou 40 let Golfu GTI. Koncept se stejným jménem se ukázal před pár měsíci a je potřeba být skutečně pozorný, aby člověk tahle dvě auta od sebe rozeznal - změny oproti sériovému autu jsou minimální, pokud vůbec nějaké.
Snad jen kola jsou na konceptu trochu více vystrčená z podběhů, jinak jsou na produkčním autě stejné odrazky v nárazníku, stejné křídlo nad zadním čelem a stejně pozměněný přední nárazník. Člověk by řekl, že ve Wolfsburgu jen smazali slovo Concept z dotčených míst, nafotili novou fotogalerii a poslali GTI Clubsport do světa. To je ale samozřejmě velmi dobrou zprávou pro ty, kterým se koncept líbil.
Kola budou k mání v rozměrech 18 a 19 palců, zde pravděpodobně vidíme ta větší, a změny na karoserii mají být aerodynamicky funkční. Další unikátní změny v designu jsou např. černé kryty zrcátek, větší koncovky výfuku nebo třeba černé pruhy na stranách auta, které odkazují na původní Golf GTI z roku 1976.
Další dobrou zprávou je, že motoru zůstalo slibovaných 265 koní. Stále má čtyři válce a dva litry objemu, jen je upravený, aby nabídnul více výkonu než kdykoliv v historii Golfu GTI. Krátkodobě nicméně motor v této verzi nabídne až 290 koní, to když zadupnete plyn do podlahy. I díky tomu má být GTI Clubsport na stovce za 6 vteřin a zvládnout maximálku 250 km/h, vyberete-li si šestistupňový manuál. K mání je i DSG, se kterým trvá zrychlení 5,9 s a maximálka je 249 km/h.
Také kabina dostala pár novinek, jako např. závodní sedačky částečně čalouněné Alcantarou a s voštinovým vzorem. Červené prošívání a hlavice řadicí páky s důlky jako u golfového míčku jsou dalšími zajímavými detaily, stejně jako nové obložení palubní desky a dveří také s voštinovým designem. Po stránce cen nicméně zatím nevíme nic, počkejme si do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


















VW Golf GTI Clubsport oslavuje 40 let Golfu GTI a nabídne pořádnou porci výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrické fiasko dostalo po 17 měsících zásadně levnější spalovací šestiválec, aby ukončil jeho trápení. A V8 přijde též, přátelé
před 2 hodinamiHyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
včera„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
včeraHonda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
včeraStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva