Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat skončil, ale ne všude, nové zprávy ukazují, že utrum má jen v zemích EU
11.1.2022 | Petr Miler
Netušíme, co Němce k tomuto rozhodnutí vedlo, údajný prosincový konec výroby ale není úplný. Nadále existují trhy, kde se německý matador dá koupit a nejde jen o skladové zásoby - výroba poběží nejméně do léta v té samé fabrice.
Se začátkem nového roku se všichni konzervativní zákazníci Volkswagenu museli popasovat se smutnou zprávou. Jak se ukázalo, VW s koncem prosince 2021 ukončil prodej Passatu, tedy klasického sedanu, dále už bude nabízet jen Passat Variant, tedy kombík. Na jednu stranu to nebylo vyloženě překvapení, o podobném kroku se mluvilo už dříve. Měl ovšem přijít až s koncem osmé iterace tohoto modelu tak, že sedan nedostane nástupce, zatímco kombík ano, takto přišel obdobný krok dříve. A nebo ne?
První informace hovořily o tom, že v prosinci skončila výroba vozu, což nedávalo žádnou naději na jeho získání třeba koupí na jiném trhu, jak se ale nyní ukázalo, realita je jiná. Jak uvádí kolegové z ruského Autoreview, kteří před pár dny psali o konci Passatu v úplně stejném duchu jako my, kontaktoval je zástupce ruského zastoupení značky s tím, že výroba neskončila, ukončen byl pouze prodej v zemích Evropské unie.
Stejná továrna jako doposud tedy Passat jako sedan vyrábí dále, a to hned pro několik trhů mimo EU. Jejich přesnější výčet neznáme, Rusko ale bezpečně patří mezi ně. Tam tedy Passat zůstává k dispozici stejně jako dosud, přičemž aktuálním plánem má být úplné ukončení výroby sedanu v létě a kombíku na konci tohoto roku. Zda se tak ovšem opravdu stane, ukáže jen čas.
Nutno dodat, že krok VW je po tomto upřesnění mnohem překvapivější. Pokud Passat jako sedan automobilka dále vyrábí, proč jej nabízí jen mimo EU? Jak jsme zmiňovali, sedan má v zemích unie asi třetinový podíl na celkových prodejích modelu, to není nic, navíc existují trhy, kde jsou sedany velmi populární, typicky třeba Polsko.
„Za vším hledej Brusel” v naší branži platit nepřestalo, a tak tušíme, že emise CO2 části vyrobených Passatů nezapadaly do možností VW z hlediska kýžených průměrných emisí jeho flotily. A než aby částečně omezil výrobu obou variant, bylo pro něj výhodnější vyřadit úplně jen sedan. Jde ale v tuto chvíli jen o spekulaci, pokud se dočkáme nějakého oficiálního vyjádření na toto téma, článek doplníme.




Konec VW Passat jako sedanu nakonec není úplný, výroba pro trhy mimo EU jede dál. Proč se VW vydal zrovna tímto směrem, nevíme. Foto: Volkswagen
Zdroj: Autoreview
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejnovější články
Stellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před hodinouNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 2 hodinamiI takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
před 4 hodinamiDalší elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
před 5 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včera
Živá témata na fóru
- phev sup/passat vs EV vs rav4? 09.25. 10:31 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 09.24. 22:30 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.24. 20:12 - Truck Daškam
- Politický koutek 09.24. 07:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.23. 20:07 - řidičBOB
- Onboard videa 09.23. 18:46 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 09.23. 15:23 - Předseda
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.23. 15:11 - pavproch