Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen představil v Šanghaji ostrou verzi nové čínské Jetty. Tamní pátý nejprodávanější vůz dostal agresivnější vzezření a 200 koní.
Už jednou jsme v uplynulých dnech zmiňovali, že čínská anabáze koncernu Volkswagen je neobyčejně úspěšná. Jako jeden z mála velkých výrobců aut se začal za velkou zdí ve obchodně potloukat již v osmdesátých letech minulého století a ačkoli si musel slušnou řádku let počkat, než se z jeho aktivit v Říši středu stalo skutečně terno, vybudoval si spolu s General Motors a jeho značkami velmi dobré jméno u tamní zákazníků. A to navzdory tomu, že jim dekády prodával hlavně recykláty kdysi úspěšných evropských modelů.
Dnes je situace na čínském trhu poněkud odlišná. Jakkoli ani starodávné vozy z nabídky Volkswagenu nevymizely, jeho hlavními trumfy jsou desítky novějších modelů (je to opravdu nepřeberná řádka rozličných vozů mnoha generací, výhledově chce VW v Číně prodávat na 90 typ aut...) a mezi nimi hlavně kompaktní sedany. Jedním z těch nejúspěšnějších je model Sagitar, který si jen za první kvartál letošního roku našel mezi Číňany téměř 70 tisíc zákazníků a jde o pátý vůbec nejprodávanější vůz na tamním trhu.
Vědom si tohoto stavu se VW rozhodl image poslední generace modelu Sagitar, který je obdobou místní Jetty, dále podpořit ostřejší verzí GLI. Za tímto označením se skrývá specifický vzhled s pozměněnými nárazníky vpředu i vzadu, menším spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a vůbec trochou chromu navíc nebo červeně lakovanými třmeny kotoučových brzd. K dispozici jsou i větší kola (17 nebo 18 palců) a snížený podvozek.
Uvnitř se GLI vyznačuje sportovními sedadly, specifickým volantem se zploštěnou spodní částí, hliníkovým obložením palubní desky či stejně vyvedenými nášlapy pedálů. Všimnout si můžete i voliče automatické převodovky DSG, čímž se dostáváme k technice - tu krom této šestistupňové skříně reprezentuje i dvoulitrové turbo TSI s výkonem 200 koní. Přesné dynamické parametry Sagitaru GLI čínský VW nezveřejnil, soudě podle dynamiky místního provedení Jetty s obdobnou technikou ale lze sázet na zrychlení na stovku kolem 7 sekund a maximální rychlost přes 230 km/h.
To nejsou špatná čísla, ale jak nám přišel na mysl onen střelec? Možná hledal Volkswagen inspiraci jinde, ale Sagittarius je latinské označení pro souhvězdí střelce a slovo Sagitar by mohlo v jiném jazyce značit totéž.
Pochopitelně, tento vůz zůstane vyhrazen čínskému trhu, pokud byste ale toužili po podobném, vykřesat stejný výsledek z místní Jetty s pomocí některého z úpravců by nemělo být příliš komplikované...






Sagitar GLI špatně nevypadá a pravděpodobně ani špatně nepojede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 3 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejčtenější články
Šéf výrobce elektromobilů je totálně mimo. V těžkých časech křičí, že tradiční značky elektroauta nikdy nechtěly a přejí si jejich konec
28.7.2025Symbol francouzského luxusu 90. let se dá koupit dodnes sotva použitý ve špičkové verzi. Je to koráb, jaký už nikdo nedělá
28.7.2025Indonésané ukázali své první vlastní „národní auto”. I když vlastní, VW v něm má prsty skrz naskrz
28.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025Spása pro staromilce: Automobilka, která letos ukázala nejsilnější silniční motor V12 historie, chystá i vlastní desetiválec
28.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva