VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec

Volkswagen představil v Šanghaji ostrou verzi nové čínské Jetty. Tamní pátý nejprodávanější vůz dostal agresivnější vzezření a 200 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec

22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen představil v Šanghaji ostrou verzi nové čínské Jetty. Tamní pátý nejprodávanější vůz dostal agresivnější vzezření a 200 koní.

Už jednou jsme v uplynulých dnech zmiňovali, že čínská anabáze koncernu Volkswagen je neobyčejně úspěšná. Jako jeden z mála velkých výrobců aut se začal za velkou zdí ve obchodně potloukat již v osmdesátých letech minulého století a ačkoli si musel slušnou řádku let počkat, než se z jeho aktivit v Říši středu stalo skutečně terno, vybudoval si spolu s General Motors a jeho značkami velmi dobré jméno u tamní zákazníků. A to navzdory tomu, že jim dekády prodával hlavně recykláty kdysi úspěšných evropských modelů.

Dnes je situace na čínském trhu poněkud odlišná. Jakkoli ani starodávné vozy z nabídky Volkswagenu nevymizely, jeho hlavními trumfy jsou desítky novějších modelů (je to opravdu nepřeberná řádka rozličných vozů mnoha generací, výhledově chce VW v Číně prodávat na 90 typ aut...) a mezi nimi hlavně kompaktní sedany. Jedním z těch nejúspěšnějších je model Sagitar, který si jen za první kvartál letošního roku našel mezi Číňany téměř 70 tisíc zákazníků a jde o pátý vůbec nejprodávanější vůz na tamním trhu.

Vědom si tohoto stavu se VW rozhodl image poslední generace modelu Sagitar, který je obdobou místní Jetty, dále podpořit ostřejší verzí GLI. Za tímto označením se skrývá specifický vzhled s pozměněnými nárazníky vpředu i vzadu, menším spojlerem na víku kufru, chromovanou koncovkou výfuku a vůbec trochou chromu navíc nebo červeně lakovanými třmeny kotoučových brzd. K dispozici jsou i větší kola (17 nebo 18 palců) a snížený podvozek.

Uvnitř se GLI vyznačuje sportovními sedadly, specifickým volantem se zploštěnou spodní částí, hliníkovým obložením palubní desky či stejně vyvedenými nášlapy pedálů. Všimnout si můžete i voliče automatické převodovky DSG, čímž se dostáváme k technice - tu krom této šestistupňové skříně reprezentuje i dvoulitrové turbo TSI s výkonem 200 koní. Přesné dynamické parametry Sagitaru GLI čínský VW nezveřejnil, soudě podle dynamiky místního provedení Jetty s obdobnou technikou ale lze sázet na zrychlení na stovku kolem 7 sekund a maximální rychlost přes 230 km/h.

To nejsou špatná čísla, ale jak nám přišel na mysl onen střelec? Možná hledal Volkswagen inspiraci jinde, ale Sagittarius je latinské označení pro souhvězdí střelce a slovo Sagitar by mohlo v jiném jazyce značit totéž.

Pochopitelně, tento vůz zůstane vyhrazen čínskému trhu, pokud byste ale toužili po podobném, vykřesat stejný výsledek z místní Jetty s pomocí některého z úpravců by nemělo být příliš komplikované...


VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 1 - VW Sagitar GLI 2013 01VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 2 - VW Sagitar GLI 2013 02VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 3 - VW Sagitar GLI 2013 03VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 4 - VW Sagitar GLI 2013 04VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 5 - VW Sagitar GLI 2013 05VW Sagitar GLI 2013: s 200 turbokoňmi je to teprve ten správný střelec - 6 - VW Sagitar GLI 2013 06
Sagitar GLI špatně nevypadá a pravděpodobně ani špatně nepojede

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.