Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati
29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle už není spekulace, sám Ferdinand Piëch na přednášce na vídeňské univerzitě představil plán Volkswagenu postavit sportovní verzi úsporného XL1.
S konceptem modelu XL1 se německá automobilka vytasila už před více než dvěma léty. Z původně zdánlivě utopické studie se ale nakonec stal zcela reálně utopický produkční vůz, který již při prvních testech potvrdil očekávanou nereálnost podlitrové spotřeby. V tom ale problém není, úsporný je i tak, potíží je spíše to, že skromný je pouze palivově. Pokud byste si jej chtěli pořídit, musíte si připravit nehorázných 2,8 milionu Kč a za takovou cenu si jej krom lidí typu Justina Biebra nebo Leonarda di Capria asi nikdo nekoupí.
Při pohledu na docela zajímavé technické řešení vozu (extrémně lehká konstrukce, ohromující aerodynamika) ale hned začalo některé napadat, že by se z něj dalo postavit také něco rozumnějšího. Éterem tak proběhla spekulace, že kdyby vůz dostal motor, který dnes používá třeba i Škoda Octavia RS, mohl by z něj být nenápadný silniční chuligán, který by svou dynamikou překonal i Porsche 911. Výsledek se měl jmenovat XR1 a ačkoli zatím úvahy přímo o tomto autě nikdo od VW nekomentoval, „nescestnost” podobné myšlenky potvrdil sám šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch.
Ten totiž na přednášce před studenty vídeňské technické univerzity (nezapomeňme, že celá rodina Piëchů a Porsche má rakouské kořeny) představil projekt Volkswagenu XL1 Sport, který by si z prodávaného XL1 vzal „jen to dobré”. Podstatou tohoto derivátu je odstranění veškeré hybridní techniky, která sice na papíře leccos uspoří, ve výsledku ale vůz dále zatěžuje. XL1 Sport by po tomto zásahu, tedy nahrazení hybridního pohonu tím konvenčním, měl hmotnost jen 795 kilogramů, což je vskutku kouzelné číslo.
Co by bylo oním motorem? O dvoulitrové turbo z GTI, RS a spol. by nešlo, Němci musí propagovat i další své akvizice. Mezi ty patří také motocyklová značka Ducati, kterou koncern loni jménem Audi přijali za svou za 21,5 miliardy Kč. Pod kapotu by se tak dostala vidlicová dvouválcová dvanáctistovka z modelu Panigale, která se chlubí výkonem až 190 koní při 10 750 ot./min a točivým momentem nejvýše 123 Nm při 9 000 ot./min. Na lehkost XL1 Sport je to až až a mrzuté je spíše nucené použití automatu DSG, který by se staral o přenos výkonu na kola.
Výslednou dynamiku Piëch nezmínil, konstatoval však, ze XL1 je zatím jen výzkumný projekt - auto tedy existuje či spíše existovat bude, jako prodejní artikl ale zamýšleno není. Jenže takhle to bylo se samotným XL1 původně též a dnes se nakonec prodává. Třeba stejný osud potká také verzi Sport, určitě bychom se za to nezlobili, byl by to docela jedinečný stroj. Aby ale měl nějaký smysl, potřeboval by nutně stát méně než skoro 3 miliony Kč. Ani to ovšem bez složité a drahé hybridní techniky není vyloučeno...




Projekt XL1 Sport vážně není fabulace, i když s výrobou výsledného auta se zatím nepočítá
Zdroj: autorevue.at
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 9 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 11 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub