Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech

Pokud si dnes chcete koupit nové auto s šestnáctiválcovým motorem, musíte sáhnout po Bugatti, jiná možnost neexistuje. Sami si ale vůz s takovým monstrem můžete postavit díky firmě Sixteen Power.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech

24.12.2019 | Petr Miler

Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud si dnes chcete koupit nové auto s šestnáctiválcovým motorem, musíte sáhnout po Bugatti, jiná možnost neexistuje. Sami si ale vůz s takovým monstrem můžete postavit díky firmě Sixteen Power.

O firmě Sixteen Power jste patrně nikdy neslyšeli, její jméno je ale celkem výmluvné. Soustřeďuje se hlavně na výrobu motorů s šestnácti válci pro využití v rychlých motorových člunech, před pár týdny ale udělala „chybu”, když svou práci vystavila na převážně automobilové SEMA Show v Las Vegas.

Tu navštěvují hlavně příznivci automobilového tuningu, kteří mohli stánek Sixteen Power stěží přehlédnout, její obří motory se před zraky okolí skutečně těžko skryjí. Fandové ale byli z jejích agregátů současně nadšeni i zklamáni - na jednu stranu jsou to úchvatná díla, na tu druhou ale počítají jen s využitím na vodě. A tak se ti drzejší zeptali, jestli by alespoň jeden z nabízených motorů nebylo možné uzpůsobit pro automobilové využití. Zbytek příběhu už si dokážete představit...

Firma tak těsně před Vánoci odhalila svůj vůbec první automobilový motor a je to monstrum, které by nemělo uniknout vaší pozornosti. Stoj se rovnými 14 litry zdvihového objemu a dvěma řadami osmiválců uspořádanými do V dává v konfiguraci se 4 turby až 2 200 koní výkonu. Sixteen Power navíc říká, že motor takového kalibru s tím nemá žádnou extra práci a zůstává i v takové konfiguraci velmi spolehlivý a trvanlivý.

Udržovat jej navíc nebude složité, neboť staví hlavně na komponentech osmiválců koncernu General Motors, a tak jsou například hlavy (čtyři hlavy...) kompletně sériové z motoru LS. Kdyby ale někomu přišlo 2 200 koní přece jen příliš, k dispozici jsou i další konfigurace - 2 000 koní pořád se 4 turby, 1 600 koní s kompresorem a nebo 1 400, 1 200 nebo 900 koní s atmosférickým plněním. Oh la la.

Aby motor mohl do auta místo do lodi, musel dostat hlavně jiné chlazení, úchyty a příslušenství, což jistě nesnížilo náklady na jeho výrobu. Cenu zatím neznáme, pokud ale námořní verze stojí okolo 100 000 dolarů (2,3 milionu Kč), ta automobilová určitě nebude levnější. Spousta peněz, jistě, navíc musíte najít cestu, jak jej do útrob nějakého automobilu dostat. Ale kolik motorů nabízí tisíce koní? A aut s šestnáctiválci vznikla v celé historii jen hrstka...


Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech - 1 - Sixteen Power V16 crate engine 01Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech - 2 - Sixteen Power V16 crate engine 02Firma začala vyrábět obří motor 14,0 V16 pro auta, 2200koňový gigant bere dech - 3 - Sixteen Power V16 crate engine 03
Šestnáctiválcový motor s výkonem až 2 200 koní je nyní díky firmě Sixteen Power k dispozici komukoli, zastavět jej lze i do auta

Zdroj: Muscle Cars and Trucks

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše