Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vzácné Bugatti Veyron můžete mít doma jen za 314 tisíc Kč, za to nekoupíte ani základní Fabii
26.3.2022 | Petr Miler
Bugatti Veyron se nikdy nestalo jakkoli levným autem a jeho ceny v poslední době jen rostou. Je to tedy příliš dobrá nabídka na to, aby byla skutečná? Ona je skutečná, zradu ovšem tušíte správně, opravdový Veyron dostanete jen z osminy.
Ačkoli nad ním automobiloví puristé rádi ohrnují nos, Bugatti Veyron si lidstvo bude už jednou pro vždy pamatovat jako jeden z nejvíce převratných automobilů historie. Zhmotnělý sen umanutého šéfa koncernu VW ve své podstatě nepřišel s ničím dramaticky novým, známé postupy ale vměstnal do celku, který jakékoli myslitelné konkurenci unikl minimálně o dekádu a vydláždil cestu k výkonným autům, jak je známe dnes.
V době, kdy se Veyron teprve rodil, bylo obvyklé, že extrémně výkonná a extrémně rychlá auta jsou také extrémně nepraktická. Byla prostě postavená kolem dynamiky, na všechno ostatní se bral ohled nejdříve v druhé řadě. Veyron chtěl být na jednu stranu bezpečně nejrychlejším silničním autem světa a jako první překonat metu 400 km/h, současně ale toužil být luxusním dopravním prostředkem, kterým majitel může přijet na společenskou akci bez helmy a nehořlavé kombinézy. Dnes má podobný charakter prakticky jakékoli výkonné auto na trhu, sporťáky, které vám zlomí ruku, když netrefíte správně další kvalt řadičkou, už neexistují. Vlastně už pomalu neexistují ani ty s manuální převodovkou...
Veyron je zkrátka milník a respekt si bude časem jen získávat, proto je už chvíli sběratelským artiklem nabývajícím na hodnotě. Existuje tedy cesta, jak se k němu dostat za poněkud rozumnější cenu než desítky milionů korun? Ano i ne, záleží na úhlu pohledu.
Ke skutečnému Veyronu nikoli, za cenu v přepočtu 314 tisíc Kč, tedy levněji než základní Škodu Fabia, lze ale nyní pořídit dokonce Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport, tedy jeho otevřenou verzi, která vznikla jen ve 150 kusech. K dispozici je v níže vyobrazených barvách a také ve zvláštním provedení Bernar (sic) Venet. Vždy jde pochopitelně o model a už s ohledem na cenu ne jen tak ledajaký - jedná se o dílo slavné britské firmy Amalgam Collection.
Ta k tvorbě zmenšenin aut všeho druhu přistupuje prakticky stejně jako ke konstrukci skutečných aut, proto jsou tak detailně propracované, proto jsou také tak drahé. Opravdu stěží najdete oblast, kde by se zmenšeniny odchylovaly od originálu - u Amalgamu sahají po stejných materiálech a kopírují třeba i vzorek pneumatiky. Oddanost podobě původního vzoru je maximální a hlavně díky tomu působí model tak věrně, že z fotek je těžké poznat, že nejde o skutečné auto.
Samozřejmě, některé detaily nejsou až tak dokonalé, ale bavíme se o relativně malém autě (měřítko 1:8) a celkem nemáme problém Britům věřit, že s detaily si vyhráli, jak to jen při dané velikosti šlo. Pokud byste tedy chtěli rozšířit svou sbírku výjimečných aut, máte možnost. Výroba je ale ještě více omezená (na 99 kusů) a za „Bernara Veneta” si musíte navíc připlatit, ten stojí v přepočtu 407 tisíc Kč. Stejnou rychlostí v km/h si s ním zaručené nesjedete, ale co byste také chtěli za cenu neodpovídající ani jedné základní Fabii?





















Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport je extrémně propracovaný zmenšený model. Za asi 314 tisíc Kč je na poměry jedinečných Veyronů levný, na poměry zmenšených modelů extrémně drahý. Foto: Amalgam Collection
Zdroj: Amalgam Collection
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB