Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vzácné Bugatti Veyron můžete mít doma jen za 314 tisíc Kč, za to nekoupíte ani základní Fabii
26.3.2022 | Petr Miler
Bugatti Veyron se nikdy nestalo jakkoli levným autem a jeho ceny v poslední době jen rostou. Je to tedy příliš dobrá nabídka na to, aby byla skutečná? Ona je skutečná, zradu ovšem tušíte správně, opravdový Veyron dostanete jen z osminy.
Ačkoli nad ním automobiloví puristé rádi ohrnují nos, Bugatti Veyron si lidstvo bude už jednou pro vždy pamatovat jako jeden z nejvíce převratných automobilů historie. Zhmotnělý sen umanutého šéfa koncernu VW ve své podstatě nepřišel s ničím dramaticky novým, známé postupy ale vměstnal do celku, který jakékoli myslitelné konkurenci unikl minimálně o dekádu a vydláždil cestu k výkonným autům, jak je známe dnes.
V době, kdy se Veyron teprve rodil, bylo obvyklé, že extrémně výkonná a extrémně rychlá auta jsou také extrémně nepraktická. Byla prostě postavená kolem dynamiky, na všechno ostatní se bral ohled nejdříve v druhé řadě. Veyron chtěl být na jednu stranu bezpečně nejrychlejším silničním autem světa a jako první překonat metu 400 km/h, současně ale toužil být luxusním dopravním prostředkem, kterým majitel může přijet na společenskou akci bez helmy a nehořlavé kombinézy. Dnes má podobný charakter prakticky jakékoli výkonné auto na trhu, sporťáky, které vám zlomí ruku, když netrefíte správně další kvalt řadičkou, už neexistují. Vlastně už pomalu neexistují ani ty s manuální převodovkou...
Veyron je zkrátka milník a respekt si bude časem jen získávat, proto je už chvíli sběratelským artiklem nabývajícím na hodnotě. Existuje tedy cesta, jak se k němu dostat za poněkud rozumnější cenu než desítky milionů korun? Ano i ne, záleží na úhlu pohledu.
Ke skutečnému Veyronu nikoli, za cenu v přepočtu 314 tisíc Kč, tedy levněji než základní Škodu Fabia, lze ale nyní pořídit dokonce Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport, tedy jeho otevřenou verzi, která vznikla jen ve 150 kusech. K dispozici je v níže vyobrazených barvách a také ve zvláštním provedení Bernar (sic) Venet. Vždy jde pochopitelně o model a už s ohledem na cenu ne jen tak ledajaký - jedná se o dílo slavné britské firmy Amalgam Collection.
Ta k tvorbě zmenšenin aut všeho druhu přistupuje prakticky stejně jako ke konstrukci skutečných aut, proto jsou tak detailně propracované, proto jsou také tak drahé. Opravdu stěží najdete oblast, kde by se zmenšeniny odchylovaly od originálu - u Amalgamu sahají po stejných materiálech a kopírují třeba i vzorek pneumatiky. Oddanost podobě původního vzoru je maximální a hlavně díky tomu působí model tak věrně, že z fotek je těžké poznat, že nejde o skutečné auto.
Samozřejmě, některé detaily nejsou až tak dokonalé, ale bavíme se o relativně malém autě (měřítko 1:8) a celkem nemáme problém Britům věřit, že s detaily si vyhráli, jak to jen při dané velikosti šlo. Pokud byste tedy chtěli rozšířit svou sbírku výjimečných aut, máte možnost. Výroba je ale ještě více omezená (na 99 kusů) a za „Bernara Veneta” si musíte navíc připlatit, ten stojí v přepočtu 407 tisíc Kč. Stejnou rychlostí v km/h si s ním zaručené nesjedete, ale co byste také chtěli za cenu neodpovídající ani jedné základní Fabii?





















Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport je extrémně propracovaný zmenšený model. Za asi 314 tisíc Kč je na poměry jedinečných Veyronů levný, na poměry zmenšených modelů extrémně drahý. Foto: Amalgam Collection
Zdroj: Amalgam Collection
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dali v testu dramaticky lepší známku srovnatelnému čínskému autu vedle vozu domácího Audi, to je zlomová věc
před 2 hodinamiMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to 9 tisíc korun
před 4 hodinamiFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
před 5 hodinamiKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
před 7 hodinamiNová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva