Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zakladatelé Alpiny prodali Alpinu, aby si založili novou Alpinu nesoucí jejich jméno. Jejich první novinka je zvláštní
25.5.2025 | Petr Miler
Jste zmateni? Chápeme, ale přesně to se stalo. A aby to nebylo málo matoucí, výsledkem je auto, které je sice znovu učiněným BMW, zvenčí ale vypadá jako Peugeot. Nebo Honda, Nissan, v podstatě cokoli.
Pokud byste hledali samostatnou automobilku nacházející se v nejbizarnější pozici, v jaké se na oko samostatná automobilová firma může nacházet, museli byste kdykoli během posledních dekád jmenovat Alpinu. Jde, tedy šlo formálně skutečně o samostatného výrobce aut, reálně ale jeho vozy vznikaly tak, že je asi z 95 procent vyrobilo BMW s vlastní karoserií s vlastním VIN na vlastní výrobní lince, těsně nedokončené je ale expedovalo do Buchloe k Alpině, kde je dodělali včetně toho, že existující VIN přeškrtli a vozu přidělili vlastní.
Není tedy divu, že Alpinu řada lidí považovala spíš za tuningovou firmu, neboť její díla se od výchozích BMW kolikrát nelišila víc než rozsáhlejší úpravy jiných renomovaných tunerů. Buď jak buď, Alpina měla tuto pozici a udržela si ji až do roku 2022, kdy ji překvapivě koupilo samo BMW a současný šéf firmy Andreas Bovensiepen a člen rodiny jejích zakladatelů později vysvětlil, proč to prostě musel udělat. Tehdy měl ještě tři roky na to, než se společnosti zcela ujme bavorská automobilka, loni ale představil poslední novinku z této éry a to měl být konec.
„Omyl, to není konec,” řekli by asi na tomto místě Kabáti, neboť Andreas Bovensiepen se svým bratrem doslova pár měsíců po téměř definitivním (jejich společnost se dál bude dál starat o dosud vyrobené Alpiny) prodeji své slavné firmy vstoupili do prakticky stejné řeky a představili něco jako Alpinu 2.0 beta. Říká si... Betina to není, ale ani jméno Bovensiepen od toho nemá daleko.
Neděláme si legraci - auto, které vidíte na fotkách okolo, se jmenuje Bovensiepen Zagato, a jde o první dílo z nové éry samostatnosti bratří Bovensiepenů. Nyní si patrně říkáte, proč tedy se zmíněnou argumentací prodávali Alpinu, když si nyní stejně zakládají novou Alpinu, klíč k odpovědi ale zřejmě leží ve větší exkluzivitě novinky, která bude zřejmě zásadně dražším autem pro hrstku vyvolených. Alpiny byly ve srovnání s tím vlastně docela dostupné a masové, i když se ve velkých počtech nikdy nevyráběly.
Tohle je zatím jen spekulace, nahrává tomu ale už pojetí auta. Jak naznačuje jeho jméno, dostalo kompletně novou karbonovou karoserii od Zagata, pokud ale čekáte něco jako záplavu italské elegance, asi vás zklameme. Auto vypadá zvenčí spíš jako Peugeot, Nissan nebo cokoli, je zejména zepředu poněkud mdlé a neosobité. Zezadu je to lepší, ale spojení nové karoserie s obvyklými světly výchozího modelu tak úplně dechberoucí dojem nedělá. Interiér je pak v podstatě stejný jako u dárcovského auta, akorát přečalouněný v duchu dosavadních Alpin.
Oním výchozím modelem je (to je překvapení, co?) BMW, konkrétně model M4, pouze nevíme, v jaké specifikaci. Čekejme ale vrcholné provedení Competition xDrive, neboť v Bovensiepenu Zagato je přeplňovaný třílitrový šestiválec naladěn na 449 kW neboli 611 koní výkonu a 700 Nm točivého momentu. To by na zadokolku bylo moc. A nasvědčuje tomu i hmotnost vozu, která navzdory rozsáhlému použití karbonu činí 1 895 kg.
Pomalé auto to pochopitelně přesto není, zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládá už za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí „přes 300 km/h“. Víc - včetně ceny - se dozvíme blíže datu zahájení prodeje, který má začít přibližně za rok, v průběhu druhého kvartálu roku 2026.






















Vypadá to jako Alpina, chodí to jako Alpina a kejhá to jako Alpina, nicméně je to Bovensiepen. Vše nasvědčuje tomu, že půjde o Alpinu 2.0 v exkluzivnějším provedení. Foto: Bovensiepen
Zdroj: Bovensiepen
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Mercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před hodinouDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva