Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Známe všechny důležité parametry nových Volkswagenů Golf GTI, GTD a GTE
27.2.2020 | Mirek Mazal
Stále klíčový model Volkswagenu pár měsíců po premiéře základního provedení notně posílil. Mezi debutanty je dokonce i jeden rekordman.
Mezi novinky chystané pro letošní ženevský autosalon patří i ostrá verze hlavně evropského fenoménu, dlouhodobě nejprodávanějšího automobilu starého kontinentu Volkswagenu Golf. Ten se ve švýcarské metropoli ukáže hned ve třech provedení - vedle nejtradičnějšího GTI přijde rovnou i plug-in hybridní varianta GTE a reálně nejúspornější GTD.
Začneme pohledem na nejdynamičtější provedení, tedy Gran Turismo Injection, které je od pohledu rozeznatelné díky typickým červeným proužkům a jednodílné voštinové mřížce překrývající snad většinu šíře rychlého hatchbacku. Černými plastovými otvory prosvítá nevšední, nutno dodat volitelné mlhové světlo složené z malých světelných diod. Hlavní osvětlení je spojeno páskem dalších LED lemovaným rudou linkou, která se u GTE mění na modrou a v případě GTD zůstává stříbrná.
Z profilu na GTI vynikají standardní sedmnáctipalcové lité disky Richmond, příplatková výbava počítá s osmnáctkami i devatenáctkami skrývajícími klasické červené třmeny brzd. Světlou výšku prahů snižují černé nástavce decentního bodykitu, který pokračuje k zadnímu nárazníku zakončenému difuzorem. Po stranách svítí leštěné koncovky výfukového systému bez náznaku falše a u podvozku prosvítá koncový tlumič výfuku jako vídáme u BMW řady M. Naftové GTD bude mít jednu koncovku na levé straně, GTE žádnou viditelnou.
Zadní partie rychlého Golfu budou rozeznatelné z dálky díky světlům s LED protaženým ke středu víka zavazadelníku, jisté indicie poskytne i registrační značka posazena hodně nízko nebo malý spojler nad oknem a jasnou pravdu potvrdí středový nápis GTI pod kulatým logem automobilky.
Osmá generace německého hot hatche bude spoléhat na dvoulitrový čtyřválec TSI série EA888 evo4 produkující 245 koní (180 kW) a 370 Nm točivého momentu. Konzervativní piloti mohou zajásat nad standardizovaným manuálem se šesti rychlostmi, pohodlnější jedinci uvítají možnost doplatku za sedmistupňové DSG. Zatím nejsou známé dynamické parametry, počítá se ale i s příchodem ostřejších verzí, zejména pak TCR s výkonem až 295 koní (217 kW).
Méně kultivovaný typ GTD sériově přinese rovných 200 koní (147 kW) a 400 Nm, což stačí na titul nejvýkonnějšího Golfu TDI historie. Vůz opatřený dvojicí filtrů pevných částic a dvojím vstřikováním močoviny bude k mání z výroby se sedmistupňovým automatem DSG.
Plug-in hybrid GTE dostane 1,4litrový přeplňovaný motor TSI disponující hodnotou 150 koní (110 kW) spárovaný s elektromotorem o výkonu 115 koní (85 kW). Společnými silami to vychází na 245 koní (180 kW) a 400 Nm. Jedinou možností řazení je šestistupňová dvouspojka, zatímco lithium-iontová baterie se ve srovnání s předchůdcem zvětšila o polovinu na kapacitu 13 kWh. VW tvrdí, že na základě autonomního přizpůsobení pohonu podle dat GPS bude dojezd hybridu až 60 kilometrů a plně elektrický režim údajně poslouží do rychlosti 130 km/h.
Velkou novinkou je přidání nového systému řízení dynamiky jízdy s názvem Vehicle Dynamics Manager. Technologie v podstatě řídí chod elektronické uzávěrky diferenciálu XDS a adaptivního odpružení DCC, které bylo revidováno. Řidič si vybere z nastavení Comfort, Eco, Sport a chybět nebude ani možnost vlastního mixu naladění jízdního projevu.
Interiér nového Golfu GTI bude zdoben sportovním volantem s multifunkčním ovládáním a barevnými akcenty. Analogové ukazatele či mechanická tlačítka vystřídaly dotykové displeje, Innovision Cockpit místo budíků má úhlopříčku 10,25 palce, kdežto obrazovka infotainmentu měří jen 10 palců. Většinu mechanických přepínačů vystřídaly dotykové plochy, naštěstí zůstal károvaný vzor látkových sedadel. Příjemnou atmosféru si cestující mohou vytvořit pomocí ambientního osvětlení kabiny s 30 možnostmi barevných kombinací. Mezi prvky standardní výbavy Němci zařadili systém udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní nouzové brzdění s monitorováním chodců, zmíněné XDS anebo komunikační modul Car2X.
Na břehu ženevského jezera by měly být vyjasněny i cenové záměry výrobce a přesný příchod novinek do prodeje. Očekávejme ale stejně jako v případě obdobných verzí nové Octavie RS už nejbližší měsíce.






















Ještě před zahájením ženevského autosalonu VW ukázal detaily Golfu GTI
A nové podrobnosti odhalilo i hybridní GTE
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB