Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zpátky do služby: legendární monstrum se znovu vyrábí, jen si musí říkat jinak
10.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiálně to byl Hummer H1, přezdívalo se mu ale Humvee. Přesně tak si oficiálně říká teď a znovu se vyrábí, s kůží uvnitř a osmiválci kapotou.
Značka VLF Automotive většině lidí moc neřekne a ten zbytek si ji spojí s přestavěným Fiskerem Karma, nazvaným Destino. Není to ovšem jediný produkt téhle automobilky - nyní přichystala i znovuzrození civilní verze legendárního HMMWV (High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle), amerického armádního vozu, jehož jméno bylo později zkomoleno na Humvee.
Vozy, na které se díváte na fotkách, nejsou Hummery H1, protože na tohle jméno má pořád práva koncern General Motors. Přesné jméno zní Humvee C-Series a za podnikem stojí michiganská skupina pěti podnikatelů a fanoušků Humvee, vystupující pod názvem Humvee Export. A právě na její zakázku vyrábí firma VLF Automotive tyto vozy.
Výroba Hummeru H1, tedy civilní verze HMMWV, skončila v roce 2006 a značka Hummer jako celek se odebrala na věčnost v roce 2010. AM General, firma vyrábějící H1, ovšem stále vyráběla armádní verzi HMMWV pro americká i zahraniční vojska. Od roku 2013 nabízí za 60 tisíc dolarů (1,47 milionu korun) kit car C-Series, který si můžou lidé sami postavit; v krabici jsou všechny díly kromě pohonného ústrojí.
Společnost Humvee Export dohodla sériovou kompletaci těchto kitů a zástavbu pohonných ústrojí GM právě u VLF Automotive. A protože reinkarnaci H1 přijme řada majetných fanoušků s otevřenou náručí, nebyl problém sehnat i importéry v Africe, na Blízkém východě, v Číně i v Evropě. Fotky z výstavy níže pocházejí ze šanghajského autosalonu, který proběhl minulý měsíc.
V USA ovšem vůz na prodej nebude, i když by věkový limit pro malosériovou výrobu replik veteránů plnil. Problém je, že se stále sériově vyrábí, byť jako armádní verze. Pro schválení do provozu by tedy musel splňovat regule pro nová auta, a to jak v emisích, tak i v pasivní bezpečnosti, a to bez jediného airbagu nepůjde. Vzpomeňte, proč končí Dodge Viper.
Pod kapotu si můžete vybrat benzínový osmiválec o 6,2 litru objemu, který dává 436 koní a 575 Nm, nebo jednu ze tří verzí 6,5l dieselové V8. Nejslabší má 193 koní a 522 Nm, prostřední 208 koní a 597 Nm a nejsilnější 253 koní a 597 Nm. Benzínový motor je spojený se čtyřstupňovým automatem 4L85-E, jakou převodovku dostane naftový motor, zveřejněno nebylo, ale 4L85-E jeho točivý moment zvládne.
Uvnitř se VLF Automotive snaží hrát na luxusní notu a s koženým čalouněním a dřevěným obložením nákladového prostoru se jí to daří. Pořád ale máme před sebou v podstatě Hummer H1, takže většinu vnitřního prostoru zabírá středový tunel a sedačky jsou od sebe vzdálené půl kilometru.
V terénu zvládne Humvee C-Series stoupání 60°, boční náklon 40°, přední a zadní nájezdové úhly jsou 48°, resp. 38°, a přechodový úhel je 25°. Brodivost je 762 mm, světlá výška úctyhodných 406 mm. Vůz je 4 928 mm dlouhý, bez zrcátek 2 184 mm široký a 1 930 mm vysoký. Váží zhruba 3,5 tuny podle výbavy a motorizace.
Co zatím není známo, je cena. Víme, že Humvee C-Series bude k mání ve výbavových variantách Bravo, Charlie a Delta (jak vtipné...). Co přesně budou obsahovat, známo není, ale věci jako klimatizace nebo audiosystém se asi očekávat dají. Tento vůz není myšlen jako pracovní či armádní stroj, nýbrž spíš jako luxusní a opravdu schopný offroad. Čekejme cenu někde nad 3,5 miliony korun.










Humvee C-Series se do Číny vydal i v tomto klasickém provedení








Černý exemplář dovoluje nahlédnout i dovnitř, kde to skutečně už nevypadá jako v nekompromisně utilitárním voze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
