Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo

Jsou zdrojem mnoha rozpaků, zbavit se jich ale nedá, aspoň trochu ambiciózní moderní auto bez velkého dotykového displeje prakticky nedokáže fungovat. Anebo dokáže? Bentley ukazuje, že když vývojové a výrobní náklady nejsou problém, chytrý kompromis se najde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo

21.8.2024 | Petr Miler

Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo

/

Foto: Bentley

Jsou zdrojem mnoha rozpaků, zbavit se jich ale nedá, aspoň trochu ambiciózní moderní auto bez velkého dotykového displeje prakticky nedokáže fungovat. Anebo dokáže? Bentley ukazuje, že když vývojové a výrobní náklady nejsou problém, chytrý kompromis se najde.

Existuje spousta věcí, které nás na moderních autech víc rozčilují, než aby nás těšily. A jejich velké dotykové displeje mezi ně bohužel patří. Dokud byly jakýmsi rozšířením toho, co v autech tak jako tak bylo, navíc v decentní formě, o problému nešlo mluvit. Dnes už jsme ale docela jinde.

Automobilky totiž rychle pochopily, že jsou cestou k výraznému snížení vývojových a výrobních nákladů, dávají prostor pro pozdější nákupy dříve nepořízené výbavy a také usnadňují práci interiérovým designérům. Stále typičtější moderní auto tak vypadá jako skříň ze 70. let, na kterou někdo přilepil tablet.

Může to znít přehnaně, ale princip je právě ten - jako automobilka si nepřejete nic jiného, než když místo 20 různých vnitřků pro jednotlivé modely s nekonečným množstvím specifických tlačítek uděláte v zásadě pár architektur, kterým přidáte jeden displej, přes nějž je možné vidět a ovládat téměř vše. Pro rozpočet vývojového oddělení je to dar, pro výrobu to též zásadní zjednodušení a skýtá to i další výhody, které jsme už naťukli.

Že je to nepraktické za jízdy, padlo nejednou, ale je to také nevzhledné. Chci před sebou v autě mít palubku z hezkých materiálů a s příjemnými tvary, ne svítící prkno, po kterém pobíhají lumíci. Něco takového je ale v naprosté většině moderních aut prostě nemožné - nelze z nich velký displej odstranit, není ho kam schovat, prostě tam je a straší vás každou vteřinu jízdy. Anebo to jde přece jen jinak?

Kupodivu ano, jak ukazuje Bentley. To letos představilo nový Continental a vůbec se o tom nezmínilo, kolegové z Jalopniku ale upozorňují na to, že zdánlivě nudně normální displej infotainmentu je ve skutečnosti geniálně fungující otočný mechanismus, který umí tuctový displej vyměnit stiskem tlačítka za sadu analogových „budíků” s adekvátně luxusním obložením nebo za obložení samotné. Video níže vám to přiblíží, na oficiálních fotkách je to vlastně vidět též. Nenapadlo nás ale, že jde o víc podob interiéru jednoho a toho samého auta.

Různé vysouvací, výklopné apod. displeje se nám v autech vždy líbily a máme pocit, že neexistuje člověk, kterému by se měly nelíbit. Přesto z interiérů vesměs zmizely kvůli nákladnosti různých otočných mechanismů, u Bentley se aspoň v tomto ohledu pořád na peníze nehraje.


Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo - 1 - Bentley Continental GT a GTC 2024 prvni sada 02Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo - 2 - Bentley Continental GT a GTC 2024 prvni sada 13Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo - 3 - Bentley Continental GT a GTC 2024 prvni sada 29
Nové Bentley Continental je jistě působivé auto, ale podívejte se na displej infotainmentu v jeho nitru. Jednou je a jednou není - jak k tomu dojde, vám ukáže video níže. Podle nás chytré, vkusné, to se u moderních aut moc nenosí. Foto: Bentley

Zdroje: Jalopnik, Bentley

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše