Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Hankook iFlex je další bezvzduchová pneumatika, chce na silniční auta
16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Michelin již prodává bezvzduchové pneumatiky pro bagry, Hankook nicméně pracuje na tom stejném pro osobní auta. Montovaly by se běžně na disky.
Třebaže to vloni na podzim vypadalo, že nejdále je s vývojem bezvzduchové pneumatiky firma Michelin, nemusí tomu tak být. Tenhle gumárenský gigant totiž v listopadu pořádně představil svůj nový produkt, nazvaný Tweel - kolo a pneumatiku v jednom. Její použití je nicméně primárně užitkové, nevyrábí se ve verzi pro běžná silniční auta.
S takovou věcí přichází nyní korejský Hankook, alespoň ve stádiu konceptu. Jeho pneumatika iFlex je také bezvzduchová, ale podle dostupných informací je schopna zvládnout zátěž, které se pneumatikám běžně dostává při rychlostech, jimiž se pohybují silniční vozy. Potvrdily to údajně i testy, kterými tato novinka na poli pneumatik prošla.
Informace ovšem pocházejí od Hankooku a je to také téměř všechno, co po technické stránce firma do světa vypustila. Žádné přesnější specifikace nejsou zatím známé, např. při jaké nejvyšší rychlosti mají tyto gumy vlastnosti srovnatelné s tradiční pneumatikou a kdy už je ovladatelnost auta ztížená. Vidíme-li správně, rozměry všech tří pneumatik na obrázku jsou 125/80-14, nikoliv R14, protože R odkazuje na radiální konstrukci tradiční pneumatiky. Rozměr na běžné osobní auto to tedy zejména šířkou běhounu tak úplně není.
Hankook se věnuje vývoji bezvzduchových pneumatik už několik let a iFlex je pátým konceptem. Oproti prvním čtyřem má pravděpodobně lepší vlastnosti a také je jeho výroba environmentálně méně náročná než dříve. Hlavně za to vděčí novému konstrukčnímu materiálu, který nebyl blíže upřesněn, ale má snížit energetickou náročnost výroby a usnadnit recyklaci.
Kdy můžeme iFlex či jeho produkční verzi očekávat v prodeji na běžné automobily, zatím není známo. Jistě tu budou nějaká omezení výšky profilu a spousta dalších překážek, které ještě bude potřeba překonat. Hankook neuvedl, kdy by chtěl uvést svou novinku do prodeje.

Hankook iFlex je na dobré cestě být první bezvzduchovou pneumatikou pro osobní auta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 39 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva