Test BMW M550d: mrštná lokomotiva

 | 33 příspěvků | 24.8.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený WVW

Nemůžu říct, že by mě to a.. | 24.8.2012 18:16reagovat
avatar

Nemůžu říct, že by mě to auto nějak oslovovalo, ale pobavil jsem se dobře. Ten úvod s Md je dobrý a Anihilátor na závěr mě dostal. Thumbs up!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Seaman

Pocitvě otestované. Překon.. | 24.8.2012 18:23reagovat
avatar

Pocitvě otestované. Překonaný původní odpor a uznání skutečných kvalit, to oceňuju. Jel jsem s tím a se závěry souhlasím, teda aspoň s těmi co mám. Na posílání auta bokem ve 150 nemám um ani gule :)

Nepřihlášený xpert

no uz jsem myslel ze se ne.. | 24.8.2012 18:29reagovat
avatar

no uz jsem myslel ze se nedockame :) pekny test jako obvykle, imo jeden z tech top top.

Nepřihlášený Ron Klam

Reakce na: Nemůžu říct, že by mě to a.. | 24.8.2012 18:31reagovat
avatar

+1 Anihilator je super :-)

Nepřihlášený Embed

Asi to od BMW nebyl špatný.. | 24.8.2012 18:38reagovat
avatar

Asi to od BMW nebyl špatný nápad, takhle mi to auto dává smysl...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fořt

Reakce na: Asi to od BMW nebyl špatný.. | 24.8.2012 18:45reagovat
avatar

A cos čekal? BMW by sračku neudělalo. Podstatnější ale je, že M5 se oddělala pro spoustu lidí sama nesmyslným výkonem. 400 koní je prostě dost, proto bude i M550d dost.

Test je myslím budoucí klasika. Fakt parádně podané a přínosné i vedle předchozích dojmů od MM.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PM

Nečekal jsem tolik pochope.. | 24.8.2012 18:55reagovat
avatar

Nečekal jsem tolik pochopení, ale testu nemám co vyčíst. Auto je vykresleno velmi věrohodně.

Nepřihlášený Cray29

Nádherný auto, super dynam.. | 24.8.2012 19:05reagovat
avatar

Nádherný auto, super dynamika, skvělá spotřeba. Fakt pěkný. Skouknul jsem ještě ty videa z Alp, to jste sem klidně mohli přidat, v těch vracečkách se to chová moc pěkně, přesně jak je tu popsáno.

Nepřihlášený Wlk

Moc pěkný. I to zrychlení.. | 24.8.2012 19:22reagovat
avatar

Moc pěkný. I to zrychlení a zvuk ujdou, i když M5 to pravda není. Děláte fakt skvělý testy, jen jich prosím dělejte o něco víc, pokud můžu prosit :-)

Nepřihlášený LLC

Reakce na: A cos čekal? BMW by sračku.. | 24.8.2012 19:45reagovat
avatar

Myslím si totéž. M5 vedle toho ztrácí smysl hlavně proto, že těch dalších 180 koní už skoro nikdo nepotřebuje. Mohli by dělat klidně benzinovou 5er od M Performance a dávala by větší smysl taky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Athlon

Reakce na: Myslím si totéž. M5 vedle.. | 24.8.2012 21:52reagovat
avatar

Při předjíždění a jiném zrychlování chci mít klidně 800 koní. Tři turba jsou už ale moc a když si spočítám tu pravděpodobnost poruch u tohoto motoru vs. jeden kompresor nebo dokonce atmo...škoda mluvit a jsem přesvědčen, že touhle poruchovostí jen získá další body k dobru Jaguar, Lexus, Audi atd. Teda pokud taky nezblbnou.

Nepřihlášený Jim

Krásný test, ale porovnáva.. | 24.8.2012 23:10reagovat
avatar

Krásný test, ale porovnávat naftový motor s M5 je nesmysl.

Nepřihlášený Vincent

Tak. A teď prosím, BMW M34.. | 25.8.2012 02:26reagovat
avatar

Tak. A teď prosím, BMW M340i, po tomto testu bych snad přežil i M340d. Trojka bude ideální platforma pro M Performance! Mimochodem, nová řada dává smysl, proč by se BMW mělo dívat, jak mu Audi s S modely krade zákazníky? Logicky - M Performance vs S, M vs RS.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Houdini

Reakce na: Tak. A teď prosím, BMW M34.. | 25.8.2012 10:01reagovat
avatar

A co M350d? :) To by teprve byla M3d :) S nějakými 1 500 kg a 380 koňmi, to by hned jelo jinak...

Nepřihlášený stabi

Pěkné auto, určitě si míst.. | 25.8.2012 10:28reagovat
avatar

Pěkné auto, určitě si místo na slunci najde - našlo. Každopádně je to o tom uni používání. Normální svižná jízda - super ekonomika. Když si chci trochu zablbnout a nebo fakt spěchat - v pohodě to dám taky. Ruku na srdce, M5 je sice krásné auto, ale kdo to potřebuje, při běžném ježdění a občasném zablbnutí? To je snad lepší, když už občas M5, zajít do půjčovny, vzít si auto na víkend a zajet si na okruh trochu zagumovat. 550d mi dává větší smysl jako model Touring. Řeším následující: 2-3x do týdne přesun cca 250 km z Německa do K. Varů a zpět.( cca 80% dálnice bez limitu) Potřebuji xdrive (Boží Dar, Klínovec), kombi a výkonný motor. Nemusím Audi a kdyby dělalo ( možná i bude) BMW karoserii Touring s motorem 50i v kombnacii s xdrive, nemohl bych sáhnout jinam. Zatím je nejsilnější 35i a já chci jednoduše víc. Zdá se, že by 50d mohlo být řešení, jak velmi rychle, bezpečně a navíc velmi pohodlě transportovat 3 děti a spoustu krámů s tím, že nezůstanu stát Jáchymově nebo na druhé straně v Oberwiesethalu proto, že není zrovna uklizený sníh.

Nepřihlášený Fork

No fuj, chudáci cyklisti,.. | 26.8.2012 14:19reagovat
avatar

No fuj, chudáci cyklisti, chodci a ostatní řidiči když jsou někde kolem a tahle zrůda spálí těch svých 25litrů tekutých sazí na sto. V Evropě už asi níže klesnout nelze a já jen doufám, že se časem více rozšíří výkonné motory na plyn, protože už teď se někdy kvůli dieselům v osobácích někdy nedá vůbec dýchat.

Nepřihlášený G.F.

Doufám, že se dají měnit t.. | 26.8.2012 14:46reagovat
avatar

Doufám, že se dají měnit ty tři turba individuálně. Viděl jsem to někde na fotce a nechtěl bych být majitel této káry - tak složité, že poruchovost je jistotou. Holt další německá značka ztratí punc německé kvality. Snad na tohle auto bude dostatek článků varující případné zájemce o ojetinu. Zlatý Lexus hybrid a to i zhlediska ohleduplnosti vůči okolí (hlučnost+emise).

Zobrazit reakce..

redbaron

Reakce na: Doufám, že se dají měnit t.. | 26.8.2012 23:09reagovat
avatar

G.F.: Mám pocit, že po současném turboboomu na trhu aut to nebude trvat dlouho a turba vyráběná v obrovských sériích budou stát trojku a prodávat se vedle rohlíků v marketu...

Nepřihlášený Max

Pane Jando, není třeba ta.. | 27.8.2012 07:08reagovat
avatar

Pane Jando, není třeba ta teplota kapalivy ve skutečnosti teplotou oleje? Ale jinak moc hezký test-ostatně jako vždy.

Nepřihlášený drugster

Zajimave auto, ktere dava.. | 27.8.2012 16:59reagovat
avatar

Zajimave auto, ktere dava urcity smysl v testu velmi pekne popsany. To jen tak nekdo neumi. Tleskam PJ. Jen mi nejak porad nejde do hlavy, jak velke rozdily mezi jednotlivymi motorizacemi dokaze automobilka stvorit. Je to zamer? Proc neni M5 hravejsi nez M550D. Nemelo by to byt naopak?

Nepřihlášený Michal

Mohl by se prosim p. Janda.. | 29.8.2012 09:41reagovat
avatar

Mohl by se prosim p. Janda pozeptat v BMW, zda ta barva (asi Estoril Blau) byla z programu Individual??

Tuhle krasnou modrou totiz neni mozne pro M550d najit ve standardnim konfiguratoru (pro M135i ale ano).

Dekuji

Nepřihlášený Reno

ta dieselová 550d na mně p.. | 29.8.2012 16:40reagovat
avatar

ta dieselová 550d na mně při jízdě působila dojmem, jakože stačí načipovat 540d a pojede stejně dobře. pánové v testu nezmiňují to co se objevilo v nějaké recenzi z Německa, a totiž že reálné zrychlení tohoto vozu není 4,7 z nula na sto, ale 5,2. A že je prakticky stejně rychlé jako Audi BiTdi. Což je podle mého pro BMW ostuda. Vyvinout něco tak ojedinělého /ale ne zase tak moc, tři turba u dieselu mělo už AMG před snad deseti lety/ a přitom si nechat nakálet na hlavu od konkurence se "zastaralou" technologií. Jasný rozum velí koupit si za poloviční cenu něco z americké produkce, ideálně s V8 benzín a za zbylý peníze jezdit a jezdit a kochat se tím, jak jsem s tím vy...bal. Tohle je masochismus, dieselová superlokomotiva za 2 mega. Pro mně je to motor do SUV, ale v osobáku mi nedává smysl. A hlavně - pokud bych lpěl na tom dieselu za každou cenu, koupil bych A8 4,2 TDI a získám daleko lepší auto po všech stránkách. Cenový rozdíl nebude nijak omračující.

Nepřihlášený Robert

Měl jsem tu čest v tomto v.. | 30.8.2012 21:02reagovat
avatar

Měl jsem tu čest v tomto voze ujet cca 500km a popravdě motor velké zklamání. Kdysi jsem měl E61 35D a po čipu jelo srovnatelně, ne-li líp a za spotřebu nižší cca o 5 litrů. Motor má navíc otřesný zvuk velmi podobný tomu z E61 a přikrášlovací zvuky linoucí se z repráků sice zvuky nafty prehlučí, ale jsou tak kýčovní, že jsem velmi uvažoval na posledních 100km vyndat pojistku, abych ty tóny rádoby americkýho Mustangu vypnul.

Co se autu nedá autu vytknout je kompromis ovladatelnosti a jízdního komfortu. S Mkem to ale nemá společnýho zhola nic a brzdy byť to bylo auto předváděčka při brždění při běžné jízdě po městě brutálně pískaly - asi je někdo "zapekl".

Takže shrnuto a podtrženo, kdo od tohoto auta čeká, že na něj ostatní budou čumět a říkat si "to je ta dýzlová M5ka", tak OK, ale kdo přičichnul někdy k silnýmu benzínu, tak todle auto rozhodně nebude pro něj. Nemluvě o spotřebě, kdy jsem průměrně jezdil za 17,5 a můj 510koňový benzín si bere v průměru okolo 15ti při stejným stylu jízdy...

Nepřihlášený Mino

Děkuji za přínosné komentáře.. | 30.8.2012 21:35reagovat
avatar

Děkuji za přínosné komentáře Renovi a Robertovi. Osobně mě tento automobil taky nenadchl (jen pár km jízda) a ta konstrukce mi už přijde úchylně složitá, takže raději něco jiného. Jen doufám, že se BMW poučí a ostatní výrobci s něčím podobným nevylezou.

Nepřihlášený Robert

Nemáš zač, jinak jí maj v.. | 31.8.2012 08:02reagovat
avatar

Nemáš zač, jinak jí maj v Inveltu a určitě ti jí rádi půjčej...

Jinak co jsem opravdu zapoměl okomentovat je cena toho auta a ta mi příjde jako totální nesmysl na to co to auto přinese a zejména nechápu proč zaplatit za diesel o sto tisíc více, než třeba za 550i, která todle auto ve všech parametrech (při svižné jízdě vč. spotřeby) překoná...

Nepřihlášený Michal

O tom srovnani a A6 BiTDI.. | 31.8.2012 21:32reagovat
avatar

O tom srovnani a A6 BiTDI jsem take cetl, bohuzel z jednoho testu myslim ve Sport Auto vyplyva, ze A6 o hodne min zere.

Ja si to vysvetluju tak, ze proste prvni generace techhle super novinek se ne uplne podari vyladit a super je pak az druha generace.

Prvni generace 35d bitutbo s litinovym blokem taky zrala celkem dost a az ta soucasna 35d/40d je opravdu skvela.

Ale klobouk dolu BMW za to, ze proste zenou technicky pokrok. Respekt.

Nepřihlášený Chudas

Postrádám smysl tohodle au.. | 1.9.2012 12:24reagovat
avatar

Postrádám smysl tohodle auta, snad jen jako ukázka motorového umu mnichova.... Pro zajímavost moje CLS 500 s úpravou Vath na +- 500koní a 800Nm při podobné jízdě po okreskách mi bere mezi 8.4-9 litrů... benzínu!! Dálnici Praha - Frankfurt jsem za 4 hodiny čisté jízdy jel za 8.8, takže naprosto postrádám jakejkoliv smysl tohodle nesmyslného auta, který z 2/3 objemu žere stejně nebo i víc jak benzínovej osmiválec, kterej při každé rychlosti 100kmh+ s touhle "mašinkou" zatočí...... to auto je prostě blamáž v v X5/X6 to podle mě bude žrát stejně jako 50i.

Nepřihlášený Michal

No myslim, ze se nam disku.. | 2.9.2012 20:54reagovat
avatar

No myslim, ze se nam diskuse zacina dostavat trochu mimo realitu.

Souhlasim, ze 550xd rekneme neni takova bomba, jak se podle prvnich dat mohlo zdat, zacina se to tady nejak moc hemzit lidma, co s benzinovymi V8 jezdi za 8 litru.

Mel jsem pujcenou M5 (F10) a zrala 22l na 100km. Panu Jandovi zrala 650xi, kterou tady testovali, asi 50l na 100km pri ostre jizde.

Ja sam jsem zivil obycejny 3.0 V6 Quattro a za min nez 12 jsem se neslevz nikdy. Proste nikdy. Ve meste a v zime klidne za 17.

Benziny proste nemaji pri lehke zatezi takovou schopnost setrit.

Takze je uplne mimo, ze toto auto bude stat na provoze stejne jako 550i. Nebude a smysl mi porad dava, i kdyz cena je vysoka. MImochodem, cena je stejna jako u 550i se stejnou vabavou pri obdobne dynamice, takze co.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Robert

550i výjde o 100 000 levněj.. | 3.9.2012 20:05reagovat
avatar

550i výjde o 100 000 levnějc. Tydle auta jsou dělaný na to, aby se s nima jezdilo rychle a v tomdle kontextu je diesel jednoduše mimo... Spotřebou neoslní, svým projevem se zesměšní... Pokud někdo todle auto chce jako masírku a bude jezdit 50/90/130 tak nějakej ten litřík oproti benzínu určitě ušetří, v zátěži ale rozhodně ne.

Nepřihlášený Chudas

Reakce na: No myslim, ze se nam disku.. | 4.9.2012 00:28reagovat
avatar

Mám to všechno důkladně vyfocené a pár lidí nevěřícně zíralo. Je ale fakt, že s tím autem jezdím.... nezávodím v provozu jako páni redaktoři. Prostě a jednoduše to jde a rozhodně člověk není brzdou provozu. Jistě pokud na to budu dupat tak to pojede 20+ ale to M550d se budu minimálně blížit taky... takže k čemu je tam ta nafta??

Nepřihlášený Reno

Pokud dokážete jezdit s 65.. | 5.9.2012 09:32reagovat
avatar

Pokud dokážete jezdit s 650xi se spotřebou 50 na sto, máte můj obdiv. To se dá vydržet v provozu tak tři minuty, do půl hodiny budete mít po papírech. Ten pohled na extrémní spotřebu je zajímavý, ale nereálný, protože tak auto nikdo prostě dlouhodobě řídit v běžném provozu nedokáže.

Nepřihlášený Reno

Benzínová V8 (650i) žrala.. | 5.9.2012 09:34reagovat
avatar

Benzínová V8 (650i) žrala 12-13 ale cca 70% mého ježdění je městský provoz /couračky po Brně. Podle mého není problém s tím jezdit za 11,5 litru jak deklaruje výrobce.

Nepřihlášený ccc

tak to je gól, pět litrů V.. | 14.10.2012 16:28reagovat
avatar

tak to je gól, pět litrů V8, 500HPa 800Nm a debílek píše, že s tím jezdí za 9 litrů... se prober, fyziku neoblbneš, za 9 budeš jezdit svižně, ne rychle, s dvěstěkoňovým dvoulitrem.

jinak k té M550d - zvuk je katastrofální, a spotřeba bude odpovídat množství a četnosti vypouštění koní, které musejí hýbat relativně těžkým autem. takže bude diametrální rozdíl nasadit 160km/h a jet x hodin na osmičku oproti akceleracím pod plynem dvojka-trojka-čtverka-brzda-dvojka-trojka... tak stejně pro ty, kteří porovnávají dynamiku a spotřebu se staršími 530d nebo 535d, nutno podotnknout, že M550d pohání všechna čtyři kola, takže dobrých 30koní padne na ztráty s svoulitrovým zvýšením spotřeby.

ještě ke zmiňované 550i vs M550d, snad kromě dálniční jízdy konstantní rychlostí bude 550i stejná nebo i lepší ve spotřebě, zvku má úplně někde jinde, motor je v podstatě jednoduchý a ne tolik namáhaný, takže riziko poruchy a životnost motoru bude iks krát lepší ve prospěch 550i, ale zase tak nezatáhne ve středních otáčkách...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif