Test Opel Astra Sports Tourer 1,4 Turbo: frajeřina, těžká dřina

 | 18 příspěvků | 8.4.2011 Mirek Brokeš
Reagovat

Nepřihlášený V12

Kua, sak to ma dlhsie prev.. | 8.4.2011 07:48reagovat
avatar

Kua, sak to ma dlhsie prevody, ako moj Focus 2.0TDCI a krutiak mensi o tretinu pri vyssej hmotnosti. Ked sa nalozi az po strechu a vyrazi sa na dovolneku do Chorvatska, tak dakujem pekne.

goes

auto na pohodu, cena se zl.. | 8.4.2011 08:45reagovat
avatar

auto na pohodu, cena se zlepsi a bude klid.

Jinak k tem prevodum, mate za to, ze civic 1,8 je dlouze odstupnovany? ja bych rekl, ze ne a toci na jednotlive kvalty jeste dale - dvojka pres 100, trojka +- to same. Holt pripada mi to jako "afera" mnozstvi tlacitek u Citroenu C5 na volantu, kdy to bylo bezne kritizovano. Kdyz se testovaly auta s vetsim poctem, byl volatn oznacen "za ergonomicky a vse dulezite je na miste".

Jinak pohoda jazz.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vencos

Je to přesně takové auto,.. | 8.4.2011 12:42reagovat
avatar

Je to přesně takové auto, jaké jsem si myslel, už když jsem viděl tu prapodivnou reklamu, v níž říkají,že se budete cítít jako děti ráchající se ve vodě.

Auto,které chce(je?) být cool a in,za každou cenu...

Nakonec není ani příliš cool,ani příliš dobré

Nepřihlášený petous

Reakce na: auto na pohodu, cena se zl.. | 8.4.2011 15:54reagovat
avatar

Jasně, na dvojku točí skoro 100, ale při 6950ot., na 3 už míň, 4ka do 186, 5ka do 210 ... a váží 1260kg s řidičem. Zas tak stejný to není.

Nepřihlášený Bennie

Bohužel daň za downsizing.. | 9.4.2011 07:31reagovat
avatar

Bohužel daň za downsizing a euro normo.. co chcete od 1,4 :) Turbo neturbo, pořád to má krouťák odpovídající objemu a tak je na to třeba koukat. Pro tohle auto je správný motor 2.0CDTi, klidně v té nejslabší variantě.

Osobně flexride mám v insignii a se stoupající velikostí kol je to více poznat. na 15´ to nepoznáte, na 18´ je to rozdíl nepřehlédnutelný (děti na mne hned volají aťo vypnu) a na 20´ je sport na našich silnicích prakticky nepoužitelný. Základním prvkem flexride je ale ADAPTIVNÍ podvozek... tj. na rozdíl od pasivního podvozku bez flexride... pokud nic nezmáčknete, tak počítač vám podvozek neustále mění podle stylu jízdy aniž byste to musel tlačítky ovlivňovat, ta jen "zaseknou krajní polohu" když řidič chce vypnout adaptibilitu

wind11

toto je najnegativnejsia r.. | 10.4.2011 10:11reagovat
avatar

toto je najnegativnejsia recenzia,resp. test novej astry,ktoru som cital.A precital som ich dost,lebo som to auto objednal.Dlho som bol rozhodnuty pre tento motor,no nakoniec som to zmenil na 1,7 cdti.

Nepřihlášený Martin

No, skoro mám pocit že aut.. | 11.4.2011 12:56reagovat
avatar

No, skoro mám pocit že autor jel v jiném autě než já..1.4T bych bral raději než slabší 1.7

Nepřihlášený Jan Gutbayer

Koupil jsem 1,4T 140k Spor.. | 27.12.2011 21:50reagovat
avatar

Koupil jsem 1,4T 140k Sports Tourer v automatu, dorazil mi před Vánoci a po 800 km jsem opravdu nadšen... nevím jak s manuálem, ale reakce na plyn u automatu je okamžitá, konvenční podvozek je asi nejlepší, jakým jsem kdy jel, kombinuje nekonečnou jistotu v zatáčkách a totální komfort na všem od jednotlivých děr, přes příčné nerovnosti až po kostky. Je to ještě o fous lepší než Focus II. Podotýkám, že jako motoristický ex-novinář jsem měl možnost se svézt prakticky se vším, co trh tak před 7-4 lety nabízel, takže určité srovnání by tu bylo. Po zkušenostech s Four.-C u Volva se el. tlumičům vyhýbám jak čert kříži a zjevně jsem udělal dobře, byť v rozhodování hrála roli i cena tlumiče pro případnou výměnu. Obecně jsem s Astry nadšen... motor je skvostný a většinu situací zvládá řešit přes krouťák, nehoní to otáčkami. A Auto celkově? Neuvěřitelně kultivované a noblesní... v některých ohledech aristokratičtější než naše XC90 V8, co máme ve firmě... Jsem jako řidič absolutně spokojen. Plus výbava vs. cena byla v takovém poměru, že Golf brečí v koutě... :-)

Nepřihlášený Mišiak

ak by som mohol mať otázku.. | 26.1.2012 00:27reagovat
avatar

ak by som mohol mať otázku na Jana Gutbayera- aka spotreba vychadza s automatom? momentalne rozmyslam nad kupou noveho auta a skutocne sa mi z vyberania toci hlava. Momentalne mam Golf V, najhorucejsi kandidat bol opat Golf VI s 1,4 tsi motorom, no po precitani roznych problemov so spolahlivostou tychto motorov som od tejto volby ustupil. Prešiel som aj talianske automobily ( alfa romeo, lancia delta), mazdu 3, no stale narazim na nieco, co ma odradi...Doteraz som Astru prehliadal, ale dnes som narazil nahodou na nejaky starsi test a zaujimali by ma Vase skusenosti s touto motorizaciou a prevodovkou.

ďakujem za odpoveď

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jan Gutbayer

Mě obecně auta žerou víc j.. | 29.2.2012 21:49reagovat
avatar

Mě obecně auta žerou víc jak všem okolo, ale běžná jízda do práce, tj. půl zacpaný město, půl dálnice 150 vychází kolem 9,5-10. Nízkou spotřebu to má jen při pohodovce po okreskách 1. třídy, tam bych těm 7 l i věřil. Dlouhodobý průměr za 7500 km mám 9,853 l/100 km. Ten motor je geniální v tom, že jede od 1800 do 6500 prakticky lineárně, přičemž do 3000 není vůbec slyšet, do 4000 velmi přijatelně a nad 4000 se prakticky nepodívá, pokud ho člověk opravdu nenutí. Není to pro 95 % jízdních situací vůbec potřeba, jede to prostě výborně. Není výjimka, kdy motor jede ve 1200 ot. na 5 rovných 50 a nerozhodí ho ani kopec. Na dálnici kroutí při 130 kolem 2500 a při 150 nepřeleze 3000... ale tím jak je 6 dlouhá, tak si do kopců podřazuje za 5. Což mi ale nevadí, dělá to sám a drží se do 4000 ot. Mám dokonce pocit, že teď po těch 7000 km ten motor chytá trošičku, maličko i charakter a snížila se spotřeba. Přes 10 to nejde, ani když jezdím, řekněme, opravdu svižně. Jediná slabina je asi zvuk, který je takový jalový... Abarth Punto zní prostě milionkrát líp. Ale ten zvuk 85 % času člověk stejně neslyší, je to výborně odhlučněné auto a motor, jak jsem psal, pracuje skoro furt do 3000 ot.

Nepřihlášený Jan Gutbayer

Reakce na: ak by som mohol mať otázku.. | 29.2.2012 21:59reagovat
avatar

Mám shodou okolností v garáži strčeného i Golfa VI 1,4 TSI, Variant mého známého a v přímém srovnání vychází Astra jako podstatně dotaženější, lépe udělané, lépe promyšlené auto. Oproti názorům pisálků mají veškeré ovládací prvky naprosto dokonalou ergonomii a logiku, odkládací přihrádky a držáky na nápoje jsou geniální, do dveří se vejde 1,5l a asi i 2l flaška, držáky na nápoje jsou 3, takže není problém 2 McMenu vzít i kafe "na samolepku", vlevo pod volantem je bezva klapačka na klíče nebo peněženku, pod spolujezdcovou židlí mám velký šuplík, skvělá je klapačka před spolujezdcem, odkládací přihrádka pod středovkou je prostorná a perfektně zakloněná, takže nic nevypadává, loketka má v sobě "menší kufr" a příjemný je malý šuplíček "na šprcky" zezadu dole na loketní opěrce, těsně nad středovým tunelem. Taky kufr není jen "díra" ale má dvojité dno a ve stěnách jsou odkládací "poličky", kam se dají uspořádat maličkosti od nářadí po žárovky, igelitky, rukavice, apod. Vpravo je pak díra jako kráva za "dvířkama", kam se vejde olej, utěrky, lano... zkrátka "potřebnostě". Jsem hodně zmlsaný, ale s Astrou se fakt perfektně "žije", "bydlí" se v ní pompézně. Perfektní je lékárnička a trojúhelník, na které je vyrobené místo v pátých dveřích, takže jsou po ruce i při absolutně narvaném kufru.

A jízda? lepší podvozek neznám a po všech stránkách to auto funguje na výbornou. Famózní jsou třeba ty protiběžné stěrače, stíraná plocha je obrovská... a adaptivní xenony s automatickými dálkovkami jsou návykové... je to takové "mobilní slunce"...

Nepřihlášený jozefo77

No jasne ked to nieje skod.. | 28.8.2012 23:17reagovat
avatar

No jasne ked to nieje skodovienka tak je to smejd

Nepřihlášený Ivo M.

Naprosto souhlasím s panem.. | 26.1.2015 21:08reagovat
avatar

Naprosto souhlasím s panem Gutbayerem. Mám Sports Tourer 1.4 88kw měsíc a najel jsem s ním 2 000km. Mohu s klidným svědomím říci, že v lepším autě jsem neseděl a že už jsem jich zkusil. Vždy jsem měl nafťáky a trochu jsem se bál skočit do benzínu, ale jeho chod je téměř identický s naftovým. Když chcete jet na spotřebu, nemusíte se dostat přes 2200 otáček. Co se týká spotřeby trasa Žďár nad Sázavou - Hradec králové (tam a zpět) za 6.1l i s klimatizací, Hradec Králové - Praha (po dálnici 100km) 6.2l. Jsem zvyklý mít lehkou nohu z nafty a tenhle motor to pozná. Předpokládám i že časem to ještě klesne. Samozřejmě, pokud si budete chtít zablbnout spotřeba razantně roste až i k 9 litrům, ale ruku na srdce, kdo vydrží jet jako blázen (podřazovat, jet až do červených) např. 200 km?

Prostor vzadu na nohy je opravdu menší, mám 194 cm a když si dám sedadlo řidiče do správné polohy, vzadu si sednu, ale nohy mám skoro na opěradle. Nicméně to jsme věděli a máme dítě v autosedačce, takže tomu to nevadí. Podvozek je otázka sama o sobě, díky hmotnosti a pevnosti je pro mne jízda daleko jistější než s Fordem Focusem (2009), který jsem měl předtím. Jediný prozatimní zápor je, že přeci jen sem tam něco povrzává v palubce či dveřích... To mi přijde zbytečná kaňka německých inženýrů na jinak tak pro nás skvělém autě.

Nepřihlášený Astra J po letech

A pokdu tady jeste nekdo h.. | 1.6.2017 14:34reagovat
avatar

A pokdu tady jeste nekdo hleda info, treba ke kupi ojetiny, tak ke spotrebe musim dodat, ze to co napsal autor clanku je uplne scifi. Moje pohodove minimum po vesnicich je 4,7. Bezna jizda mimo mesto 5,2-5,8. Dalnice 130kmh, 250km 6,2. Zimni dalnice v desti 6,8. Je pravda, ze na kratsich trasach ta spotreba je trochu vyssi, klesa az pri delsich jizdach, ktere mam hodne. Mam celkovou rocni spotrebu 6L/100 po prepocteni.

A 2600otacek pri 130 je prave velike plus, kdy ten motor nehuci a nezere jako slasena japonska pila, krutak turba urzi i 110kmh na 6ku s nalozenym autem do mirneho kopce. 130 mu nedela problem ani do nejprudsich kopcu nasich dalnic.

Nepřihlášený Baz

Mám 1,4 Turbo,Sports Toure.. | 2.3.2019 01:42reagovat
avatar

Mám 1,4 Turbo,Sports Tourer, limitka 150 let Opel , 103 kW (140k), výroba říjen 2012 zhruba rok a za tu dobu jsem najel cca 18.000 km. Auto má celkem najeto 141.000km. Jsem zatím absolutně spokojený, motor, podvozek i interier jsou super (auto jsem si dovezl sám ze SRN, na vykuky bych nespoléhal). Kombinovaná spotřeba je cca 6,8l léto a 7,4l zima. Když vezmu v potaz to, že v létě pořád běží klima a v zimě sedačky a volant, tak to tak špatné není a ono je mi to vlastně i jedno, já se v Astře vozím rád :-). U ojetého bych určitě pořádně zkontroloval stav, neboť "magor" je schopen zlikvidovat auto i po roce. Pisatele recenze chápu, když je zvyklý na "Lambo", nějakej Opel ho nezblázní :-D. Za sebe můžu Astru J 1,4T - ST jen doporučit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lucie H.

Reakce na: Mám 1,4 Turbo,Sports Toure.. | 2.4.2021 20:01reagovat
avatar

Zdravím Vás, jsem ve fázi rozhodování, momentálně mám už nějaký pátek Astru G 1.6 r.v. 99 a znovu chci pořídit větší Astru, jelikož mi přirostla tato značka, všemi opovrhována k srdci. Nicméně se neumím rozhodnout v motoru, zda nafta nebo benzin a jaký rok. Omlouvám se jestli jsou dotazy laické, ale už jsem zmatená ze všech recenzí a nikdo není schopny mi poradit, každý mechanik raději řekne “já ti neporadím”.

Děkuji za Váš čas a odpověď.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše