Test Peugeot 308 2014 1,6 THP 156: Francouz s německými kurzy

 | 28 příspěvků | 11.3.2014 Adam Šrámek
Reagovat

Nepřihlášený Jakub

Opět parádní recenze a skv.. | 11.3.2014 19:28reagovat
avatar

Opět parádní recenze a skvělé počtení :)

A ne jako ten bulvár na auto.cz

Nepřihlášený dub

Tak tak, byla tam jen drob.. | 11.3.2014 19:52reagovat
avatar

Tak tak, byla tam jen drobná chybka, autor omylem napsal, že Golf oplývá - také ne zcela optimálním zpřevodováním. Bojím se, že touto větou přijde o prémie z reklamy, protože víc než 308 to bylo o Golfu.

Nepřihlášený Peter

Bohužial cítiť náklonnosť.. | 11.3.2014 21:20reagovat
avatar

Bohužial cítiť náklonnosť ku Golfu až moc. A zaujímalo by ma percento športovo jazdiacich šoférov, keď to novinári tak vyžadujú.

Nepřihlášený 883

Tak Golf je naprosto a bez.. | 11.3.2014 21:35reagovat
avatar

Tak Golf je naprosto a bezkonkurenčně nejhnusnější - ne nejškaredější nebo nejnudnější - ale skutečně nejhnusnější auto nižší střední, které se v současnosti vyrábí! Naprosto nechápu tu posedlost novinářů tímto hnusem s nespolehlivými motory. Jel jsem s tím a neustále měl pocit odchodu do důchodu případně skoku do rakve - v šestadvaceti? Ne, díky nechci. Takto nepříjemný, depresivní až morbidní pocit už nechci zažít.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Miuko

Reakce na: Tak Golf je naprosto a bez.. | 11.3.2014 22:22reagovat
avatar

Ale si to Golfu nandal hrdino, když to takhle napíšeš tak to musí být pravda i když by nebyla.

Nepřihlášený Maroslav

Oooo bóže, to si snad Pan.. | 12.3.2014 06:30reagovat
avatar

Oooo bóže, to si snad Pan autor dělá srandu. Nakonec chybělo uvést cenu golfu a téměř dokonalá recenze na toho německé auto. Nemýlím-li se ale byl to test Peugeotu ne ? Samozřejmě že se v testech srovnává, ale toto bylo fakt moc jdu blejt ....

Nepřihlášený lol2000

Je videt ze Peugeot holt n.. | 12.3.2014 06:59reagovat
avatar

Je videt ze Peugeot holt neumí udelat spickove auto,holt jen dobre

Nepřihlášený WP

...doufám, že se autor neh.. | 12.3.2014 07:22reagovat
avatar

...doufám, že se autor nehodlá opírat o objektivitu. Tak strašně subjektivní test zavánějící chybějící klíčenkou jsem už dlouho nečetl.

Novinařina je řehole a speciálně v českém autobyznysu je až strašlivá.

Nepřihlášený wc

Nechápu, proč testují verz.. | 12.3.2014 08:05reagovat
avatar

Nechápu, proč testují verzi s motorem 1.6THP, když se prodá jeden ročně. Jak autor správně napsal, s 1,6HDI jich bude 80%. Dieselový motor je těžší, podvozek bude úplně jiný. Vozy z torzní příčkou jsou citlivější na změnu zatížení zadní části, každý se chová úplně jinak. Že to není Golf, je všem jasné, ale proč by měl být? Golf už tady jeden je, ve Francii je požadováno měkčí naladění podvozku a na francouzský trh je vůz přece primárně určen. Osobně nemám rád kopie, výše hodnotím spíše počin KIA CEED SW, který je osobitým vozem a konkurencí Golfu, tohle je už ze samé podstaty (i když docela povedená) napodobenina.

Počkejme na odpověď Renaultu, který má dnes velmi solidní motory, dvojspojkové převodovky a platformu společnou s Nissanem, na které by konečně mohly vydržet čepy. (Už dnešní Megané jezdí na podvozku QQ a výdrž je znát).

wc

martinkkk

Kdybych neměl s P308 osobn.. | 12.3.2014 08:13reagovat
avatar

Kdybych neměl s P308 osobní zkušenost, kdybych byl průměrným konzervativním papouškem a přikyvoval na bláboly o Francouzích a ódy na Němce, kdybych neměl rád auta ne jen pro kufr a chladnost a konečně kdybych neměl vlastní rozum, tak bych asi pana autora tohoto testu poplácal po ramenou se slovy koncern je holt koncern. A že se ptám... slovo koncern v testu padlo ovšem, ale o jaký to koncern se jedná ne. Aha už jsem doma, přeci o ten "náš" to je přece každému jasné :-) Takhle můžu pouze říct, že je vlastně kravina podobné testy číst, protože je to předem jasné jak které auto dopadne. A zde na WV fóru to platí beze zbytku.

Nepřihlášený Abre

Ono je samozřejmě dobré zj.. | 12.3.2014 08:34reagovat
avatar

Ono je samozřejmě dobré zjistit kde má nákupní taška limity a jak se na nich chová, ale vyčítat jí že není dostatečně sportovní a tvrdá je úplně mimo mísu.

Mám G6 s DCC podvozkem, trvale přepnutým do comfort módu. Auto se v něm naklání a pohupuje, což v běžném provozu vůbec ničemu nevadí. Je to naopak výrazně příjemnější než rány od kol. Nižší střední s decentním motorem, předohrab ... není už principem svojí konstrukce, ani cílovou zákaznickou skupinou, opravdu žádný supersport.

Měl jsem FoFo2, jezdil jsem s O2, oba disely a už bych v životě podobný žebřiňák nechtěl. Do reálií českých polnic se auto v německé specifikaci naprosto nehodí.

Nepřihlášený maTooB

"protože i při 130 km/h um.. | 12.3.2014 08:51reagovat
avatar

"protože i při 130 km/h umí usrkávat dokonce méně než 5,5 litru benzinu a 6litrový odběr vydrží až do 140 km/h"

Nehnevajte sa, ale toto su pohadky, to mozno zvladne disiel, ale rozhodne nie benzinove auto s objemom 1,6 a turbom...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ajap

Zajímalo by mě, s jakou 30.. | 12.3.2014 09:33reagovat
avatar

Zajímalo by mě, s jakou 308 autor jezdil, když mu připadá, že je v kokpitu milion různých ovladačů a tlačítek.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/peugeot-308-2 011-facelift-pro-lvi-kompakt/obrazek/6

Pro porovnání "nejlepší auto na světě" v sedmé generaci:

http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-vw-golf-vi i-1-4-tsi-das-ist-gut/obrazek/7

Někdy bych se chtěl dočkat normální objektivní recenze na v podstatě jakékoli auto. Když vezmu jen jízdní vlastnosti - pokud "novinář" nenabyde dojmu, že by se s autem dalo jezdit alespoň rallye, když už ne rovnou závody formule 1, tak prostě auto nemá na silnici co dělat. U rodinného auta přece jde primárně o to, jestli zvládne pálit 150km/h po klikaté okresce a pokud za jízdy vyklepe dítě ze sedačky, tak je to problém rodičů, měli dítě naučit se držet...

Nepřihlášený KKK

Peugeot 308 je fajn, ale G.. | 12.3.2014 12:34reagovat
avatar

Peugeot 308 je fajn, ale Golf je prostě nejlepčí!

Tak hele, kdybych si chtěl přečíst test o Peugeotu 308, kde bude všude skloňovaný Golf jako nedostižný příklad dokonalosti a všechny aspekty, které má testovaný vůz podobné budou chváleny a odlišné odsuzovány, aby se nakonec prohlásilo, že auto je docela fajn, ale Golf je prostě Golf, tak si jdu koupit Svět motorů, protože tam jsem na to zvyklý. Tenhle článek jako by jim z redakce vypadl.

Když jsem začal v době vzniku Autofórum číst, byly zde vesměs objektivní články, které detailně popisovaly daný vůz s minimem subjektivních soudů - ať si čtenář udělá vlastní názor. Poslední dobou však vnímám čím dál větší míru nákazy "koncernofílií", která se projevuje jak nekritickou chválou jejich výrobků, tak naprostou převahou v testech (vidět tady test jiného auta než koncernového je čím dál větší problém). Teď už navíc nákaza proniká i do testů těchto jiných aut.

Pevně věřím, že měl autor jen slabší chvilku a až zde bude viset test kombíku, nedočkám se článku v podoném stylu, akorát se záměnou Golfa za Octávku...

Nepřihlášený KKK++

Nebulte. 308 je hodně dobr.. | 12.3.2014 12:51reagovat
avatar

Nebulte. 308 je hodně dobré auto, holt Golf je v jednotlivostech lepší.No a co.....

Nepřihlášený Heini

Zajímalo by mě, jaká je pr.. | 12.3.2014 15:28reagovat
avatar

Zajímalo by mě, jaká je průměrná výška novináře. Protože prakticky všude se člověk dočte, že na budíky není přes volant vidět. Měřím 174cm, sedačku jsem zvyklý mít co nejníže a volant co nejvýše, přesto jsem u žádného z nových Peugetů problém s výhledem na budíky neměl. U 308 byla dokonce mezi budíky a volantem několik cm mezera. Že by byli naši novináři trpaslíci, nebo jde "jenom" o zaujatost?

Nepřihlášený

Peugot postavil vybornŕ au.. | 12.3.2014 16:47reagovat
avatar

Peugot postavil vybornŕ auto a kto si chce kúpit golfa tak nech si ho kúpi

Nepřihlášený qwerty

Nový desing 308 se mi moc.. | 12.3.2014 21:36reagovat
avatar

Nový desing 308 se mi moc líbí, ale umístění budíku je prostě divné. Jinak tohle auto jedině s tímto motorem. Nikdy v HDI (i když HDI motory patří mezi ty lepší) tak THP motory se mi líbí více. Stejně tak u koncernu bych už nikdy nebral TDI, jedině TSi. Než golfa, raději 308

Nepřihlášený Pepé

Autor čekal, že se sveze v.. | 12.3.2014 22:26reagovat
avatar

Autor čekal, že se sveze v Golfu...kupodivu jel v 308 a asi ho to dost překvapilo. Podle mě je jedině dobře že nová 308 není Golf. Zároveň mě docela mrzí, že se Peugeot inspiroval u němců. To auto tím trochu ztratilo šmrnc a osobitost. Vypadá pořád skvěle, je stále francouzské, ale už to není tolik znát bohužel.

Tvarově je to prostě polotovar hatchbacku, do kterého po vyklopení z formy vyřezali znak lva a pár menších úprav, zatímco ve vedlejší místnosti se podobným způsobem vytvořil Golf.

K tomu interiéru, opět, uvnitř je to němec, bohužel. Nic se nemá přehánět a vím, že v některých modelech těch tlačítek už bylo vážně hodně (407), ale jsem radši, když každou funkci najdu odděleně na svém vlastním místě, než když mám vše hledat na dotykovém displeji. Příkladem může být funkce automatického hledání frekvence pro rádiovou stanici. Funkci mám stále zapnutou, má svůj význam. Někdy ale alternativní frekvence není, ale rádio stále přerušuje zvuk a hledá jí. Vždycky stačilo zmáčnout tlačítko s touto funkcí a jet vesele bez rušení dál. Teď musí člověk zastavit, aby se k nastavení funkce dostal a to snad radši přeladí svou oblíbenou stanici, než aby ho rušilo neustálé přerušování zvuku. A jako další věc je třeba vypnutí klimatizace, tedy volba mezi klasickou ventilací a klimatizací. Dřív měla klima svoje tlačítko, dnes je opět někde v nastavení vzduchu a řidič pětkrát přejede plnou čáru, než klimu deaktivuje....

Možná je přístrojovka bez tlačítek čistší, modernější a atraktivní, ale zároveň vypadá chudě, jako by auto ve výbavě vlastně nic nemělo a rozdíl mezi různými cenovými variantami se hledá stěží, zároveň je to ale také na úkor funkčnosti a použitelnosti při jízdě.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Autor čekal, že se sveze v.. | 13.3.2014 09:39reagovat
avatar

Poklona za ten třetí a čtvrtý odstavec.

[ rejp ] Já jsem byl včera vezen v jednom celkem novém Touranu nebo Sharanu, teď nevím, a to auto na mě vevnitř působilo skoro odpudivě. A smrdělo. [ /rejp ]

Nepřihlášený lemdl

četli jste to samé co já?.. | 13.3.2014 16:31reagovat
avatar

četli jste to samé co já? Vzdyt 308 byla strasna a ted je rovnou draha jako Golf. S autorem jednoznacne souhlasim. Pro zbytek vzkazu - Francie je pro vas proste nej. Vezmete si sveho Renolta a radeji odjedte z techto stranek

Nepřihlášený Verny_2013

Znám jak golfa7 tak novou.. | 13.3.2014 20:01reagovat
avatar

Znám jak golfa7 tak novou 308 velmi dobře takže mohu objektivně 308 ohodnotit a srovnat s golfem 7.

1) vnější design je mimořádně povedený je tam cítit funkcionalismus a nechybí mu francouzský šarm

2)interiér 308 je velmi útulný ale ergonometrie je prostě katastrofa celá koncepce i-kokpitu je jeden velký omyl který zazdil jinak povedené auto

3) benzíny THP jsou minimálně stejně dobré jako TSI, dokonce jdou lépe odspoda ale předlouhá převodovka jejich potenciál zazdí

4) Podvozek je skvělý, komfortní jistý a šitý na míru našich tankodromů. Je to největší pozitivum tohoto auta. Kdo chce závodit ať si koupí Porsche.

5)Spotřeba je skvělá na úrovni TSi kdo se s nima naučí jezdit už do ropáka nikdy nepůjde. Ale není to stroj na závodění.

6) V Detailech je 308 ale nedotažená - příšerný zvuk blikrů, dotykový display nevalné kvality, kratší sedáky.

7) celkový dojem oproti golfu nevyváženost která bohužel autu háže klacky pod nohy a poslení kapkou se nadsazená cena. Až bude stát tolik co megane tak se bude prodávat asi dobře ale s cenovkou Golfa na to prostě nemá.

Nepřihlášený Cuco

Reakce na: "protože i při 130 km/h um.. | 14.3.2014 15:00reagovat
avatar

Tiez si myslim. Frantici asi len nejak aproximuju.

Nepřihlášený Jindřich Kalivoda

Musím říct, že recenze mě.. | 14.3.2014 20:51reagovat
avatar

Musím říct, že recenze mě docela otrávila. Můj dojem: autor se snaží být za každou cenu originální a vtipný. To první se povedlo. Dále, věc, která mě mrzí, příliš negativní tón. Tak třeba umístění budíků/volantu. Znám to z 208 a je to v pohodě, nevidím v tom super výhodu, ale rozhodně ne super nevýhodu, jak je popisováno. Malý volant, dle mě famózní, krásně zpracovaný, dobře se drží a nezažil jsem situaci, kdy by mi vadil... (opět zkušenost z 208). S novou 308 jsem ujel asi 2km, takže težko soudit jízdní kvality, ale dle předchozí kritiky autora - je to opět přitažené za vlasy. Na závěr - budík otáčkoměru. Při prvních tiskovkách jsem se křižoval a děšil. Ve skutečnosti docela intuitivní, podvědomě rychle rozeznáváte otáčkoměr a rychloměr... Tato recenze se dle mého příliš nepovedla, nevystihuje charakter zajímavého auta. Je to taková onanie se slovy s nulovou informační hodnotou:(

Nepřihlášený Speedy

308 už je objednaná :-) | 16.3.2014 22:24reagovat
avatar

308 už je objednaná :-)

Nepřihlášený Fanda

Protože jezdím už dlouho s.. | 17.3.2014 19:51reagovat
avatar

Protože jezdím už dlouho s Peugeotem 307, nemohu si zvyknout na jízdu a ovládání se Š Octavia II, popřípadě na jiné VW. P 307 je benzinová, ty druhé bohužel v naftě. Najít správnou polohu za volantem mi dělá potíže. Když přesednu zpět, cítím se lépe. V P307 je ticho a klid. Ostatní kraviny při našich rychlostních limitech na silnicích a jinde neřeším. Jedu tak, aby spolucestující neblili. Do Německa závodit na Autobahny nejezdím. A v tom bude asi i problém testéra.

Nepřihlášený Max

To má byť recenzia Golfu?.. | 17.4.2014 01:07reagovat
avatar

To má byť recenzia Golfu? :)

A o 308 sme sa dozvedeli, že je to horšie auto.

Kto dá prednosť 308ičke, je buď masochista alebo úplný looser. Alebo som to zle pochopil?

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše