Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý

 | 14 příspěvků | 16.6.2015 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený pacho

som majitelom 308čky, takže.. | 17.6.2015 18:34reagovat
avatar

som majitelom 308čky, takže len pár poznámok k testu. Celý test je zameraný len na vyhľadávanie "zlých" stránok ako takých, a o verzii GT sa človek vlastne nedozvedel nič. Keby sme v článku nechali len fakta o GT-čku tak je to na 1/4 strany. Ako zápory sú vyzdvihované veci, ktopré sú v podstate OK, ale nie sú ako má golf, tak je to automaticky zlé, čo je hrubá chyba autora. Konkrétne označovanie rýchlosti nepárnými číslami, má logiku v tom, že štandardne sa jazdí 50, 90, 130, čiže nepárne čísla. S tým zakrytím budíkov, autor trocha preháňa. Skúšali to chlapi 2m, ako aj 1,5m/120kg. všetci si našli polohu, s ktorou boli spokojní. .... a v pohode videli na budíky. Opačný otáčkomer, väčšinou si uvedomili, až keď som ích na to upozornil. Maličký volant nemá chybu. Teraz mám skôr problém keď presadnem do iného auta, cítim sa ako na zámorskom parníku, a vadí mi napr. zakrývanie "budíkov" pri točení volantom, čo si štandardne človek ani neuvedomí, ale veľmi to vadí. S centrálnym displejom sa človek rýchlo skamaráti, a výhoda je tiež v tom, že nemusím čisti každý uťapkaný knoflík, ale jednoduch očistím displej a pohoda. Ďalšia blbosť, je odkladať "klúč" v aute. Buď ho mám stále vo vrecku, a keby mi to náhodou vadilo, tak ho nosím v kapsičke s dokladmi, alebo v kufríku. Čiže zasa nie nevýhoda, ale o zvyku. Dokonca auto sa dá zamknúť z kufrových dverí. To že 308čka nebude predajným bescelerom v ČR,. ani SR, je jasné, lebo "golf", ale predajné čísla na západ od "raja" hovoria jasnou rečou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ray

Nechápu, proč už nějaká au.. | 17.6.2015 23:08reagovat
avatar

Nechápu, proč už nějaká automobilka neudělala auto úplně bez ovládacích tlačítek a nenabídla tak vůz jen s jedním displejem, na kterém by bylo úplně všechno - od rádia a navigace až po rozsvícení světel a blinkrů (možná i ruční brzdy) :-D Ušetřilo by se spousty peněz za všechny ovládací prvky, které musí být na každém autě a ještě se liší dle výbav a nepotřebné se zaslepují plastem - zase náklady.

Jeden display by měl úplně všechno a softwarově by se jen nastavily různé varianty výbav. Ale co hlavně - 90% lidí by byli omráčení autem s displayem, neboť tahle mánie je šílená.

Stačí volant, dva pedály, velký display a lidí omotaní kolem prstu :-D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alojs

Reakce na: Nechápu, proč už nějaká au.. | 18.6.2015 08:14reagovat
avatar

Protoze doba je dotikova a pokud nemam velky displey jsem jako ze nejsem :) Ono az se v case ona vrstva osoupe bude nahle problem jak vubec auto ovladnout - ale v servise to bude za desitky tisic tak ze zakazniku coz .....

Zaslepky jsou levnejsi nez stupen predrazene vybavy - to musi pochopit kazdy tady jde jen o zisk!

Ale bude na nas zakaznicich zda toto budeme akceptovat ci nikoliv :)

Nepřihlášený

Reakce na: Nechápu, proč už nějaká au.. | 18.6.2015 08:19reagovat
avatar

tesla?

Nepřihlášený pacho

ja som len zvedavý, čo bud.. | 18.6.2015 11:53reagovat
avatar

ja som len zvedavý, čo budú týto kecálkovia, "múdre" hlavy písať, až sa budú vyrabať autá bez volantu a pedálov.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ray

Reakce na: ja som len zvedavý, čo bud.. | 18.6.2015 16:11reagovat
avatar

Přesně, až budeme řídit auto naklápěním svého mobilního displaye :-) To bude skutečně prča, na to se jistě všichni konzervativní motoristi, co se rádi mazlí s hlavicí řadicí páky, jistě velice těší :-)

To bude zase ušetřených peněz...

Nepřihlášený Adam

Mít skoro vše řešeno dotyk.. | 21.6.2015 12:57reagovat
avatar

Mít skoro vše řešeno dotykovým displayem je podle mě naprostý úlet a Peugeot tímto řešením doslova tohle auto zabil. Většina automobilek (kromě Tesly a Peugeotu) pořád ještě naštěstí ví, že se těmto řešením nedá ve všech případech na 100% věřit.

Dám příklad z vlastní zkušenosti. Když bylo jedno ráno na horách skoro -30 pod nulou, tak přestal v mé Octavii 3 fungovat dotyk "prémiového" Columbusu. V tu chvíli jsem byl rád, že mám pořád fyzické ovladače např. topení a nemusím tuhle funkci hledat někde v menu. Po chvíli se systém "rozmrazil" a dotyk opět začal fungovat, ale tahle zkušenost mě donutila brát tyhle supermoderní dotykové systémy v autech s rezervou :) Já tedy preferuji ovládání tlačítky, protože je to nejrychlejší a nejbezpečnější. Když jedu po okresce v dešti a za snížené viditelnosti, tak bych asi opravdu neměl čas ani odvahu hledat někde v rohu displaye ikonku "klimatizace". Sorry inženýři z Peugeotu, ale vaše řešení je prostě úlet, nic víc.

Nepřihlášený pacho

prosím Ťa uvedom si jednú.. | 22.6.2015 20:16reagovat
avatar

prosím Ťa uvedom si jednú vec, Peugeot nie je Oktávia.

Nepřihlášený Tomash

" Když si sedačku nastavít.. | 21.8.2015 12:43reagovat
avatar

" Když si sedačku nastavíte do nejnižší polohy a volant si přitáhnete k sobě, na půlku budíků prostě přes věnec nevidíte." - autor by sa mohol zobudit a znova navstivit autoskolu, ako si ma spravne sadnut za volant. Ked v tom sedi ako sedlak, samozrejme, ze nic nevidi.

Nepřihlášený T3

Hodně tendenční test... Ja.. | 13.11.2015 10:00reagovat
avatar

Hodně tendenční test... Jak už psali ostatní, co není po vzoru golfa, je špatně, že? Tahle věta mě dostala: "Proč není ovládání rádia celé na displeji a klimatizace všechno na středové konzoli?"

To jako vážně? Jel jste někdy v autě s automatickou klimatizací? Já to dělám takhle:

Koupím auto a nastavím cca 20.5 °C. A takhle to je s malými výjimkami až do dne, kdy ho prodám. Naopak uzavření okruhu klimatizace nebo rozmrazování/odmlžování oken používám velice často.

To samé rádio. Vjedu do tunelu, přepnu rádio na mp3 nebo mobil. Nebo se po cestě začne ztrácet signál a přepnu na jinou stanici. Nebo v zahraničí nemám žádné naladěné stanice, takže používám vyhledávání stanic. Všechny tyhle věci dělám často a proto jsem rád, že je mám v peugeotu hned po ruce.

Další věc, která mě zaujala - zapínání předních asistentů. Tak nějak vám nevěřím. Buď se zapínají jako v každém jiném autě automaticky při nízké rychlosti (a pak nechápu vaši výtku, že jejich nastavení je schované v displeji) a nebo si je musíte při každém parkování ručně zapnout, ale to mi přijde jako kravina a navíc vsadím boty, že byste to peugeotu dal řádně sežrat. Z vaší formulace cítím, že peugeot to má jako každé jiné auto, akorát jste to taktně nezmínil, aby jste mu mohl něco vytknout.

A to GT opravdu znamená grand tourer. Na blbnutí jsou 208 GTi a RCZ R (a nově přibude 308 R). Tohle auto je k tomu, aby bylo pohodlné na dlouhé cesty. A to dělá dobře. Věřím tomu, že nějaká německá krabice bude na rozbité okresce ve 120km/h sedět líp, ale o to se peugeot ani nesnaží, k tomu není určem. Ve zbylých 90% situací naopak ocením, že peugeot je prostě mnohem pohodlnější.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bubulak

Reakce na: Hodně tendenční test... Ja.. | 15.12.2015 10:56reagovat
avatar

Já vám řeknu, co je špatně. Lešenářská trubka místo zadní nápravy, to je špatně. Jediná benzínová motorizace u normální verze je tříválec. To je špatně. S takovým krámem ať se jdou zahrabat, byť design je celkem ok.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JurKOHA

Dobrý deň. Prečítal som.. | 14.3.2016 10:21reagovat
avatar

Dobrý deň.

Prečítal som si Váš článok. Som majiteľom Peugeotu 308 GT. Chcem sa Vás opýtať, či ste naozaj jazdili na tomto aute. ?!? Píšete o rôznych funkciách v aute, ktoré akože "nefungujú" alebo ich "treba" nastavovať cez pal.počítač resp. displej. Z celého článku mám pocit, že ste v aute sedeli LEN v predajni alebo autor odflákol článok. Verím, že si do budúcna dáte väčší pozor. Pekný deň. P.S: príkladom sú napr. predné parkovacie senzory. (pán si nepomýlil Peugeot s Fordom?)

Nepřihlášený Loque

Reakce na: som majitelom 308čky, takže.. | 18.5.2016 07:36reagovat
avatar

Musím súhlasiť, iba samá kritika na 308, zvlášť čo sa týka označenia rýchlomeru, toto dať za nedostatok znamená pre mňa že celý test je robený v negatívnom svetle hladania nedostatkov. Jediné čo by mi na 308 prekážalo je to čisto dotykové ovládanie, to je už trochu moc :/

Nepřihlášený Trump

Reakce na: Já vám řeknu, co je špatně... | 12.2.2017 14:49reagovat
avatar

Proc je teda nejlepsi motor stoleti 1.0 tsi trojvalec????

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše