Škoda hlásí za leden 2011 růst prodejů o 26 procent

Škoda hlásí vysokou poptávku po modelech Fabia a Superb a dvojciferný přírůstek prodejů na trzích v Číně, Rusku a v Indii. Výsledný počet prodaných vozů představuje pro Škodu nejlepší lednový výsledek všech dob.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tiskové zprávy

Škoda hlásí za leden 2011 růst prodejů o 26 procent

10.2.2011 | tisková zpráva | Přidat příspěvek

Škoda hlásí za leden 2011 růst prodejů o 26 procent

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Škoda hlásí vysokou poptávku po modelech Fabia a Superb a dvojciferný přírůstek prodejů na trzích v Číně, Rusku a v Indii. Výsledný počet prodaných vozů představuje pro Škodu nejlepší lednový výsledek všech dob.

Slibný začátek roku pro Škodu Auto: s 68 400 prodanými vozy se prodejní výsledky české automobilky v lednu 2011 v porovnání s předchozím rokem zlepšily o 26,4 % (leden 2010: 54 100 prodaných vozů). Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+ 30,9 %) a Superb (+ 80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech - v Číně, Indii a v Rusku.

„Škoda i v roce 2011 důsledně udržuje svůj kurs,“ prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. „Máme před očima jasný cíl, do roku 2018 chceme naše prodejní výsledky nejméně zdvojnásobit. První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě. Náš výkon v růstových regionech je nadále nadprůměrný. Pozitivní je zejména úspěch modelu Fabia, který na celém světě získal mnoho nových zákazníků. Každý druhý vůz značky Škoda, prodaný v Indii, byla Fabia.“

Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4 200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Působivý nárůst o 234,7 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 %, Octavia Combi o 37,0 %.

Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 %, v Chorvatsku o 59,1 %. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba 1.000 vozy a tržním podílem 22,4 % (leden 2010: 15,6%).

Silného růstu dosáhla Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 % na 19.200 vozů (leden 2010: 15 700 vozů). V Nizozemí značka prodala více než 3 000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).

Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40,0 % a dosáhl počtu 20 500 vozů. V Rusku se automobilce podařilo s 3 400 prodanými vozy odbyt téměř zdvojnásobit (leden 2010: 1 800 vozů; + 83,6 %). V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 %, zákazníkům bylo dodáno 2 800 vozů. Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrálie s růstem o 25,0 %.

Dodávky zákazníkům v lednu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s lednem 2010): Octavia (29 800 vozů/ +22,2 %), Fabia (20 000 vozů/ +30,9 %), Superb (10 700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4 600 vozů/ +27,3 %), Roomster (2 100 vozů/ -8,5 %), Octavia Tour (1 100 vozů/ -56,6 %).

tisková zpráva

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše