ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6

Hned čtyři novinky ukáže příští týden ve veřejné premiéře německá tuningová firma ABT, dalšími do party jsou upravený kombík S6 a Golf VII.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6

28.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hned čtyři novinky ukáže příští týden ve veřejné premiéře německá tuningová firma ABT, dalšími do party jsou upravený kombík S6 a Golf VII.

Původně jsme si mysleli, že německá tuningová společnost ABT s nadstandardním vztahem ke koncernu Volkswagen bude mít ve Švýcarsku pouze dva stroje, teď se však ukazuje, že na svůj ženevský výstavní stánek dotáhne čtyři auta čítající stádo 1 860 koní.

Z velké míry se o to zaslouží bílý ABT jménem AS6-R Avant, vycházející z kombíku S6. K dispozici má rovných 600 koní a překonává tak nejen originál o 180 koní ale čtyřicítkou také 560 koní nedávno představeného Audi RS6. Změnami na motoru se značně zvýšil také maximální točivý moment přeplňovaného osmiválce z 550 na 750 newtonmetrů (o 50 Nm více než RS6). Zrychlení AS6-R na stovku činí 3,9 sekundy a Avant se dokáže rozjet na 310 km/h. ABT definuje ono R v názvu jako „Real Sport“ a tvrdí, že kromě rychlého cestování si můžete v kompletně upraveném voze vyrazit i na okruh.

Dalším účastníkem německého zájezdu do Švýcarska bude Golf sedmé generace, který jsme si už v náznacích představili loni v říjnu. ABT ale tehdy neměl k dispozici nic jiného než počítačové rendery a příslib do budoucnosti. Obrazově to ani dnes o moc nevylepšíme, data jsou však už k mání. Firma kromě jiného může snížit podvozek o 30 mm, namontovat osmnácti nebo devatenáctipalcová kola, použít nerezový výfuk se zdvojenou chromovanou koncovkou a za 1 549 Eur zvýšit výkon čtyřválce 1,4 TSI ze 122 na 160 koní, případně posunout 2,0 TDI ze 150 na 170 koní za necelé dva tisíce Eur.

Vůbec nejvýkonnějším přispěvatelem do celé „smečky Abtů” bude ale již zmíněné, modernizované Audi R8, zde s přídomkem GTR, nastříkané rudou barvou a vystavující své karbonové komponenty pod bezbarvým lakem. Jeho parametry zopakujeme jen stručně: vůz je poháněný vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 litru a výkonem zvýšeným z 525 na 620 koní. Produkční R8 se na stovku dostane za 3,9 sekundy a jezdí až 316 km/h, modifikace ABT však posouvají tyto parametry na 3,2 sekundy a 325 km/h. Důvodem tak masivního zlepšení především akcelerace není pouze posílená pohonná jednotka, ale souběžně též snížení hmotnosti auta o rovných 100 kg. O to se postaraly díly z uhlíkového kompozitu nahrazující nejen původní kapotu a nástavce prahů, ale byl použitý také při výrobě obou nárazníků, spoilerů, vnějších zpětných zrcátek, vnitřních obkladů dveří i víka zavazadlového prostoru.

Podobné ambice bude mít nejspíše také ABT RS5-R, což je - jak název napovídá - modifikované kupé RS5 s atmosférickým osmiválcem o objemu 4,2 litru. V sériovém modelu má 450 koní, německý úpravce však k tomu přidal dalších dvacet. Podle něj to zkrátilo čas potřebný ke zrychlení na 100 km/h ze 4,5 na 4,3 sekundy a současné odstranění omezovače posunulo nejvyšší rychlost na 303 km/h. Zajímavé na tomto stroji nejsou ani tak černé dvacítky, nerezový ochranný rám, zvláštní zvlněný povrch krytů vnějších zpětných zrcátek či opět spousta karbonu, ale výfukový systém, který byl vyveden do spodní části levého prahu.

Více toho snad už ABT do příštího týdne upravit nestihne, a tak toto avízo považujte za poslední. Více fotek a informací vám nabídneme po odhalení vozů v Ženevě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 1 - ABT Zeneva 2013 AS6-R Avant 01ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 2 - ABT Zeneva 2013 AS6-R Avant 02
S6 v podání firmy ABT překonává produkční RS6 o 40 koní

ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 3 - ABT Zeneva 2013 Golf VII 01ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 4 - ABT Zeneva 2013 Golf VII 02
Parametry Golfu VII úpravce prozradil, skutečnou podobu zatím ne

ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 5 - ABT Zeneva 2013 R8 GTR 01ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 6 - ABT Zeneva 2013 R8 GTR 02
Výkon atmosférického desetiválce se podařilo navýšit na 620 koní

ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 7 - ABT Zeneva 2013 RS5-R 01ABT Audi AS6-R Avant: úpravená S6 pro Ženevu pokoří i originální RS6 - 8 - ABT Zeneva 2013 RS5-R 02
ABT vymenil původní nárazníky za nově navržené díly z karbonu, to samé platí také pro přední kapotu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.