ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí

ABT do Essenu přivezl model RS5 s velmi přísně vypadající úpravou. 20 koní navíc oproti standardu příliš poprasku neudělá, lepší jízdní vlastnosti by mohly.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí

3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

ABT do Essenu přivezl model RS5 s velmi přísně vypadající úpravou. 20 koní navíc oproti standardu příliš poprasku neudělá, lepší jízdní vlastnosti by mohly.

Jakmile svěříte tuningové společnosti ABT Sportsline zaměřené na speciály pro DTM do ruky Audi, můžete si být jistí, že vám z něj udělá potentní bestii. Poslední dílo s názvem RS5-R avizované již v Ženevě spolu s R8, však vyděsí ve zpětném zrcátku leda vzhledem. Přírůstek 20 koní výkonu k sériovým 450 totiž rozhodně není tím, co by vám mělo vyrazit dech, dvouspojková sedmistupňová převodovka zřejmě nedoznala žádných změn.

Osmiválec 4,2 sice zrychlil celý vůz při akceleraci na stovku o 0,2 sekundy (na 4,3 s), ale zajímavější je přeci jen posunutí maximální rychlosti z elektronikou škrcených 250 na 303 km/h. Podle úpravce se však tahle RS5 v zatáčkách chová úplně jinak než standardní provedení - k podvozku se ale ještě dostaneme.

Tou největší změnou je bodykit, jaký nemá s původními tvary Audi RS5 takřka nic společného. Přední a zadní nárazníky s většími otvory a lízátky, boční prahy s integrovanými výfuky a karbonovými doplňky karoserie jsou pastvou leda pro oči nadšence do tuningu vzhledu. Totéž platí pro macaté křídlo na zádi nebo dvacetipalcová kola se slupkami. Naši pozornost si rozhodně zasluhuje agresivnější geometrií danou odlišným zavěšením než má sériové provedení.

V interiéru se změnilo radikálně taktéž dost věcí. Kromě kompletně alcantarou pokryté palubní desky, volantu a stropu se tu objevují emblémy ABT, karbon a červené detaily. Avšak v Kemptenu se soustředili také na docela užitečné prvky. Především se bavíme o sedadlech v alcantaře s karbonovými vlákny a čtyřbodovými pásy a o integrované ochranné kleci. Za takovou výbavu by se nemuselo stydět ani Lamborghini. Ceny těchto úprav zatím nebyly zveřejněny, ale nízké rozhodně ani v nejmenším nebudou.


ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 1 - ABT Audi RS5-R 2013 01ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 2 - ABT Audi RS5-R 2013 02ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 3 - ABT Audi RS5-R 2013 03ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 4 - ABT Audi RS5-R 2013 04ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 5 - ABT Audi RS5-R 2013 05ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí - 6 - ABT Audi RS5-R 2013 06
Více show než go? Možná ne, jelikož ABT RS5-R se nezaměřuje primárně na výkon motoru

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.