Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
ABT Audi RS5-R 2013: dvacet koní navíc není bernou mincí
3.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
ABT do Essenu přivezl model RS5 s velmi přísně vypadající úpravou. 20 koní navíc oproti standardu příliš poprasku neudělá, lepší jízdní vlastnosti by mohly.
Jakmile svěříte tuningové společnosti ABT Sportsline zaměřené na speciály pro DTM do ruky Audi, můžete si být jistí, že vám z něj udělá potentní bestii. Poslední dílo s názvem RS5-R avizované již v Ženevě spolu s R8, však vyděsí ve zpětném zrcátku leda vzhledem. Přírůstek 20 koní výkonu k sériovým 450 totiž rozhodně není tím, co by vám mělo vyrazit dech, dvouspojková sedmistupňová převodovka zřejmě nedoznala žádných změn.
Osmiválec 4,2 sice zrychlil celý vůz při akceleraci na stovku o 0,2 sekundy (na 4,3 s), ale zajímavější je přeci jen posunutí maximální rychlosti z elektronikou škrcených 250 na 303 km/h. Podle úpravce se však tahle RS5 v zatáčkách chová úplně jinak než standardní provedení - k podvozku se ale ještě dostaneme.
Tou největší změnou je bodykit, jaký nemá s původními tvary Audi RS5 takřka nic společného. Přední a zadní nárazníky s většími otvory a lízátky, boční prahy s integrovanými výfuky a karbonovými doplňky karoserie jsou pastvou leda pro oči nadšence do tuningu vzhledu. Totéž platí pro macaté křídlo na zádi nebo dvacetipalcová kola se slupkami. Naši pozornost si rozhodně zasluhuje agresivnější geometrií danou odlišným zavěšením než má sériové provedení.
V interiéru se změnilo radikálně taktéž dost věcí. Kromě kompletně alcantarou pokryté palubní desky, volantu a stropu se tu objevují emblémy ABT, karbon a červené detaily. Avšak v Kemptenu se soustředili také na docela užitečné prvky. Především se bavíme o sedadlech v alcantaře s karbonovými vlákny a čtyřbodovými pásy a o integrované ochranné kleci. Za takovou výbavu by se nemuselo stydět ani Lamborghini. Ceny těchto úprav zatím nebyly zveřejněny, ale nízké rozhodně ani v nejmenším nebudou.
Více show než go? Možná ne, jelikož ABT RS5-R se nezaměřuje primárně na výkon motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 6 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Šampionát IDM míří do Mostu 11:00
- KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu 10:37
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
Nejnovější články
- Američané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 2 hodinami - Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 4 hodinami - Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 5 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 6 hodinami - VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva