Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B5 BiTurbo 2012: 540 koní pro sedan i kombi
6.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že po příchodu nového BMW M5 na trh bylo Alpině dovoleno posunout svou „bé-pětku” výkonově o něco výše. Nyní nabízí plných 540 koní.
Alpina se v poslední době činí. Jen za čtvrtý kvartál loňského roku vytáhla celkem čtveřici nových či inovovaných vozů, z nichž technicky nejzajímavější je zřejmě model B3 GT3 se 408 koňmi. Dnes se ale podíváme do trochu luxusnějších sfér.
Novinka je to jenom dílčí, neboť samotná Alpina B5 postavená na základech pětkového BMW F10 resp. F11 není zrovna žhavou novinkou. Kombi Touring jsme vám představili skoro přesně před rokem a tehdy jste se o něm mohli dočíst, že v útrobách skrývá benzinový, dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru s maximálním výkonem 507 koní. Jistě nebylo náhodou, že šlo o úplně stejnou hodnotu, kterou disponovalo BMW M5 E60, jenž se s novou B5 alespoň chvíli souběžně prodávalo. Bavorská automobilka zkrátka nedovolí, aby jí Alpina „lezla do zelí”.
Jenže loni se na trhu objevila nová M5 s 560 koňmi pod kapotou a úpravci, který se označuje za samostatnou automobilku, se tím citelně zvětšil manévrovací prostor. Již v B6 Bi-Turbo Coupe se objevil výše zmíněný motor s výkonem naladěným na 540 koní a stejnou techniku dostala pro letošní rok i B5.
Vůz tak nabízí přesně 397 kW (540 koní) výkonu, kterého motor 4,4 butrubo dosahuje mezi 5 200 a 6 250 ot./min, maximum točivého momentu činí 700 Nm a dostupný v rozsahu 2 800 a 5 000 ot./min. To jsou jistě úctyhodná čísla, která vozu i přes jeho nemalou hmotnost 1 920 kilogramů dovolují zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout rychlosti až 319 km/h. Hodnota zrychlení na stovku je tak jen nepatrně horší než u M5 (+0,1 s),navíc si můžete koupit i kombík a ke všemu se podívat až k metě 320 km/h - M5 vás ani za příplatek dále než ke 305 km/h nepustí. Pro pořádek: kombinovaná spotřeba paliva činí 10,5 litru benzinu na 100 km jízdy, ale ta s realitou mnoho společného mít nebude.
Krom upraveného motoru dostal vůz i softwarově vylepšenou automatickou převodovku ZF s osmi stupni. Zbylé komponenty jako přepracovaný podvozek včetně jeho typických „alpiňáckých” 20" kol zůstaly nezměněny.
To samé lze prohlásit o vizuální stránce B5, která zřejmě s novým modelovým rokem nedostala žádné novinky, neboť i prezentační snímky zůstávají stejné. Na karoserii tak nadále najdeme víceméně tradiční doplňky jako přepracovaný přední nárazník s bíle laděným označením Alpiny, zadní nárazník se skutečným difuzorem a dvěma dvojitými koncovkami výfuků, relativně decentní přítlačné křídlo na víku kufru. Opakovat zmínku o 20" mnohapaprskových kolech zřejmě nemá smysl.
Interiér je v případě B5 upraven relativně decentně - trocha nového čalounění, upravená přístrojová deska a specifický volant jsou těmi nejvýraznějšími odlišnostmi. Možností řešení interiéru je ale mnohem více než jaká můžeme vidět na přiložených snímcích. Asi nebudeme daleko od pravdy, když konstatujeme, že Alpina vám za patřičný peníz s interiérem provede co vám jen na očích uvidí.
Když přišla řeč na cenu, tu tento výrobce či spíše úpravce nemá ve zvyku zveřejňovat a případ inovované B5 BiTurbo není výjimkou. Pokud vás tedy tento vůz zaujal, obchodníci Alpiny vám jistě řeknou více.
Tip: Přečtěte si také o Alpině D5 Bi-Turbo, která byla donedávna jedinou spásou pro zájemce o naftovou M5.














Alpina B5 BiTurbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha