Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M4 Lightweight: německý tuner udělal, co má v názvu. A přidal 520 koní
23.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
M4 od firmy Lightweight má lehčí výfuk i kola. O přítlak se stará trocha karbonu a o patřičně rychlou jízdu 520 koní. Vylepšeny byly i brzdy a podvozek.
Několik úprav BMW M4 jsme tu již měli, zmiňme třeba tu od Manhartu. Německá tuningová společnost Lightweight stojí za nejnovějším kouskem a z názvu firmy lze jednoduše odvodit, o co při úpravách šlo nejvíce. Ani výkon či karoserie však nezůstaly opomenuty.
Začalo to titanovým výfukovým systémem s obtokovými ventily. Ten měl zejména snížit váhu, ale také zajišťuje lepší odvod spalin řadového šestiválce. Ten po úpravě produkuje 520 koní a 650 Nm - o 89 koní a 100 Nm více než v sériovém stavu. Posílení nejspíš obstarala elektronika; tisková zpráva nehovoří o žádných mechanických změnách motoru - až na výfuk. A dá se očekávat přítomnost vysoce propustného vzduchového filtru.
Změny na karoserii nejsou velké, jejich hlavní část tvoří nastavitelné karbonové křídlo na víku zavazadelníku. Tomu ve zvyšování přítlaku sekunduje karbonové lízátko na předním nárazníku, tím však změny v podstatě končí, pomineme-li reklamní polepy. Sériová kola ustoupila lehkým devatenáctipalcovým kouskům BBS, obutým do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 vepředu a 285/35 vzadu.
Pod nimi najdeme silnější brzdy a ještě dále plně nastavitelné odpružení Bilstein Club Sport. Je vidět, že vůz sedí blíže asfaltu; o kolik, ale nemáme zprávy. Podobně nevíme, jak velký vliv mělo zvýšení výkonu na hodnotu zrychlení na stovku - sériová M4 to zvládne za 4,1 vteřiny - a zda zůstal omezovač maximálky na 250, resp. 280 km/h.
O co se s námi však společnost Lightweight podělila, je cena - takto upravený stroj přijde na 89 tisíc eur, tedy 2,4 milionu korun. Po odečtení ceny vozu jsme na 16 800 eurech (453 tisících korunách) jen za tuningový balíček. Lightweight dodává, že v budoucnu přijde ještě s dalšími úpravami, které budou zahrnovat třeba instalaci šestibodových bezpečnostních pásů nebo zakrytovaného podvozku.





















Úpravce Lightweight si nepotrpí na bodykity, jeho M4 však bude víc slyšet a standardní variantě ujede
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 5 hodinamiPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Číňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před jím musí třást i řidiči náklaďáků
před hodinouAudi padá stále hlouběji. Po kolapsu zisků sahá dealerům na marže, přinese to další zdražení a další pád
před 3 hodinamiPrvní majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
před 4 hodinamiDnes skoro ikonický VW Touareg má po 24 letech skončit, protože Němci dnes neumí udělat jediné rozumné rozhodnutí
před 5 hodinami„Bugatti pro chudé“ odhalilo své ceny, je nakonec ještě víc pro chudé, než se čekalo
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 15:58 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.06. 15:37 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch
- Rychlodotazy 08.06. 10:15 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.06. 09:55 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 08.05. 20:38 - řidičBOB