Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus B50 a B63S 2014: nový Mercedes S W222 krotí až 730 koní a 325 km/h
25.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová třída S se ještě ani neohřála na trhu a Brabus už se pustil do jejích úprav. Porce 730 koní je jistotou, zevnějšek však ještě není úplně hotov.
Německý úpravce Brabus, který se zabývá Mercedesy, neztrácí čas a představuje svůj názor na to, jak má vypadat nejnovější třída S s modelovým označením W222. Úpravy se dočkaly modely z horního konce nabídky - osmiválcové S 500 a S 63 AMG. U Brabusu hraje prim výkon, vnější úpravy mu ale mají odpovídat.
Přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru v Mercedesu S 500 standardně disponuje 455 koňskými silami. Paket Brabus B50 - 520 PowerXtra CGI z něj doluje pomocí upravených map vstřikování a sání a lehce zvýšeného plnicího tlaku dalších 65 koní, čímž se dostává na úctyhodných 520 koňských sil. Točivý moment roste na masivních 820 Nm. Tyto hodnoty stačí Brabusu B50 ke zrychlení z nuly na stovku za pouhé 4,2 vteřiny. Omezení maximální rychlosti lze rovněž v rámci konverze upravit - jednotka Brabus Vmax může změnit maximálku ze sériových dvou set padesáti na 275 nebo 300 km/h.
Úpravami „pětistovky” to ale teprve začíná, i když čísla jsou již tak velmi působivá. Vrcholný model z nabídky třídy S, na kterém už pracovala divize AMG, také tuningu Brabusu neunikl. Paket Brabus B63 - 650 PowerXtra CGI přidává ke standardním 585 koním modelu S 63 AMG dalších 65 koní navíc, což dává dohromady přesně 650 koňských sil na zadních kolech největšího stuttgartského sedanu. Hodnota točivého momentu roste ze sériových sedmi set na rovných 1 000 Nm a všechny jsou k dispozici mezi 2 250 a 3 750 otáčkami, což by mělo stačit na to, aby vám výsledný výkon dodal pocit kamene, vystřeleného z praku.
Ani tady to však nekončí. Brabus myslí i na ty, kterým ani takovéto výkony nestačí. Nabídne jim paket Brabus B63S - 730 PowerXtra CGI. V rámci tohoto balíčku Němci v motoru S 63 AMG najdou dalších 145 koňských sil, takže na zadní kola putuje, jak už název napovídá, 730 koní. To je číslo z říše hyperaut - stejný výkon dává šestilitrový dvanáctiválec AMG v Pagani Huayra. Točivý moment Brabusu B63S je elektronicky omezený na 1 065 Nm. To není tak velký nárůst oproti B63, rozdíl je zde však v pásmu otáček, ve kterém je tato hodnota dostupná - od 1 750 do 5 000 otáček za minutu. Omezovač maximální rychlosti je přenastaven na hodnotu 325 km/h a tuto rychlost nemá B63S žádný problém dosáhnout a držet.
Pro co nejlepší odvod spalin je součástí všech tuningových kitů i sportovní výfukový systém s klapkami, které umožňují řidiči zvolit mezi tišším, slovy úpravce diskrétním módem „Coming Home” a hrdelnějším „Sport”, kdy se hlas osmiválce projeví jak se patří.
O přenos vší této síly na asfalt se starají kola Brabus Monoblock s různými designy a průměry od 19 do 21 palců. Obuta mohou být do pneumatik Pirelli, Continental nebo Yokohama o maximální šíři 255 mm vepředu a 295 mm vzadu. Brabus také vyvinul úpravu odpružení Airmatic a Active Body Control, která sníží podvozek o zhruba 15 mm.
V interiéru jsou možnosti úprav téměř neomezené, od plakety s logem Brabus po kompletní přečalounění kůží Brabus Mastik a tou nejlepší alcantarou. A pokud by vám nevyhovoval palubní počítačový systém Mercedesu, i ten Brabus vyvinul vlastní.
Po aerodynamické stránce věci však ještě není zcela hotovo. Karbonové a plastové díly, které musí snížit vztlak a odpor vzduchu, se ještě dolaďují ve větrném tunelu a hotové budou veřejnosti představeny na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Kromě vylepšení vzhledu třídy S tedy budou skutečně pomáhat udržet tyto ďábelské stroje na silnici. Obrázky, které zde vidíte, jsou počítačovou ilustrací, kterou zveřejnil Brabus.
Cena za všechna tato vylepšení již tak špičkového vozu nám zatím není známa. Odhadujeme, že se bude pohybovat někde na horním konci desetitisícového řádu, pochopitelné v eurech.










Detaily vzhledu se ještě můžou změnit, 730 koní a 1 065 Nm je však již jasných.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nový rekord Locatelliho v Suzuce včera 10:00
- Rozhodnutí IRRC se u mnohých setkává s nepochopením 4.8.2025
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 4.8.2025
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 4.8.2025
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 4.8.2025
Nejnovější články
Bezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
před 2 hodinamiHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
před 3 hodinamiAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
před 5 hodinamiAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
před 6 hodinamiGM chtěl testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, obrátilo se to dokonale proti němu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva