Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Eibach VW Golf VII GTI: tentokrát ho vyladili celý, nabízí až 284 koní
1.9.2013 | Petr Miler | 1 příspěvek
Německý podvozkový specialista si obvykle bere na mušku pouze podvozky. V případě nového Golfu GTI ale se svými partnery stvořil komplexní úpravu.
O novinkách firmy Eibach se zmiňujeme pravidelně, neboť se podle nás jedná o firmu, který smysluplným způsobem modifikuje podvozky aut všeho druhu tak, aby lépe vyhověly specifickým choutkám některých zákazníků. To je v dnešním, někdy až příliš unifikovaném světě hodné chvály, nebo alespoň zmínky, a tak jste se u nás mohli dočíst třeba o modifikované Kie Cee'd, upraveném Golfu VII, ladění Seat Leonu 2013 nebo vůbec prvním tuningu pro Peugeot 2008. Dnes se v souvislosti s Eibachem znovu vrátíme ke Golfu, ale v provedení GTI, které je na trhu stále novinkou.
Z hlediska tuningu jde o jedno z neoblíbenějších aut, a tak vlastně ani nepřekvapí, že mu u Eibachu věnovali mimořádnou pozornost. Obvykle zkrátka nabídnou pár novinek pro podvozek a udělají k tomu jednu fotku „na dvorku”, tentokrát došlo na komplexní úpravu, částečně dokonce i vzhledovou, a dočkali jsme se dokonce i páru jízdních fotek. Ale neřešme už okolnosti a podívejme se na to, co Eibach dokáže s novým GTI provést.
V prvé řadě jej pochopitelně obdařil upraveným podvozkem. Na výběr zde máte z několika nových komponent, kterým vládnou buď samostatné nové pružiny, snižující vůz o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu a dodávající mu pochopitelně o něco tužší charakteristiku. Lepší ale bude v tomto případě sáhnout po celé sadě pružin a tlumičů, které budou pochopitelně lépe sladěny, jinak ale dělají totéž - jak v případě snížení, tak v případě změny charakteristiky odpružení.
Skončit u tohoto, pro Eibach nesporně nejtypičtějšího dua, ale pochopitelně nemusíte. K dispozici je také sada nových stabilizátorů pro obě nápravy, která sestává z adekvátně „nakroucených” trubek o rozměrech 28x4 mm vpředu a 25x4,7 mm vzadu. Eibach v případě jejich použití slibuje více jistoty a také potlačenou tendenci vozu k nedotáčivosti a naopak zvýrazněnou ochotu k přetáčivosti. Jak to bude ve výsledku fungovat, zvláště pak s nevypínatelným ESP auta, je ale otázkou. Trochu tuzerskou sadu rozšiřovacích podložek pak zmíníme jen stručně - rozchod zvětší kol o 24 mm.
Za normálních okolností Eibach touto sadou končí, ale ne v tomto případě. Pomineme-li vizuální modifikace, které dávají tušit, že se přes bílou karoserii přeplazil had politý červeným Hammeritem, jde jednak o kola. O ty se postaral Borbet, konkrétně jde o typ CW2 o rozměrech 8,5x19" s ET45, které obouvají pneumatiky ContiSportContact 5P o rozměrech 225/35 R19.
To zajímavější se ale skrývá pod kapotou, což je místo, kterému se jinak úpravce zavěšení vyhýbá zcela zásadně. Na „svém” Golfu GTI ale nechal vyřádit firmy HJS a Wetterau, které motor obdařily novým výfukovým potrubím, katalyzátorem s vyšší průchodností a novým řídícím software motoru, což se dohromady postaralo o navýšení výkonu ze standardních 160 kW (220 koní) až na 209 kW (284 koní). Výslednou dynamiku nikdo z dotčených nezveřejnil, s ohledem na hmotnost vozu ale určitě nebude marná...
Teď už jen dodat, na kolik vás tyhle novinky vyjdou. Za samotné pružiny vám Eibach vyúčtuje 219 Eur (všechny ceny jsou s německou DPH), pružiny s tlumiči přijdou na 897 Eur a stabilizátory na 460 Eur. Podložky stojí jako obvykle 107 Eur, kompletní úprava motoru pak 2 115,2 Eur. Cena sady kol a pneumatiky není známa, ale bude patrně ze všeho nejdražší. Pokud vás cokoli z toho zaujalo, víte, na koho se obrátit...





Vyladěný Golf GTI od Eibachu vypadá všelijak, technicky se ale zdá být fit
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Nejčtenější články
- Ex-šéf Nissanu konečně popsal, jak prchl před Japonci, bondovky jsou vedle toho nuda
19.12.2020 - Nejlevnější SUV Škody v úplném základu se v České republice raději ani neprodává
19.12.2020 - Řidič Mercedesu zkusil na silnici vybrzdit traktor, dobrý nápad to vážně nebyl
20.12.2020 - SUV Ferrari poprvé nafoceno při testech, zatím nepůsobí vůbec tak neobvykle
20.12.2020 - Jeden z největších průšvihů luxusních aut nikdo nechce ani jako ojetinu za 25 tisíc
20.12.2020 - Jediný majitel 31 let schovával v garáži slavný Mercedes, skoro nejetý je teď k mání
20.12.2020 - Prodeje Škody na jejím klíčovém trhu se dál propadají, slušně se prodává jen jeden model
20.12.2020 - Nejvíce a nejméně poruchová kompaktní auta podle Němců: Rozdíly jsou obrovské
20.12.2020 - Stále nejrychlejší auto svého druhu může být i 29 let staré, jedno se tu objevilo v prodeji
21.12.2020 - Prodeje aut VW i Škody se dál rychle propadají, firmy přesto nestíhají vyrábět
21.12.2020
Živá témata na fóru
- Koronavirus 15:42 - Dix
- Zabavne kabrio kolem 300tis 15:26 - Snowman000
- Volkswagen obecne 15:22 - jirka87
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 15:07 - jirka87
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub