Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma z neobvyklých končin začala nabízet levné díly z karbonu pro Škodu Kodiaq
9.12.2020 | Mirek Mazal
Komponenty z uhlíkových vláken jdou se Škodou dohromady asi jako opera s montérkami, existuje ale firma, která přesně tohle nabízí. Díly ze skutečných uhlíkových vláken vyrábí JGTC.
Asijský trh je pro českou automobilku velmi důležitý, to se víc. Řeč je ale v těchto souvislostech obvykle o Číně, která je přes propady z poslední doby zůstává pro firmu největším světovým odbytištěm a je celkově specifickým trhem. Masovou produkci tu je možné zvládnout jen za pomoci lokální produkce, takže čínská auta pro Čínu vypadají obvykle trochu jinak než pro zbytek světa, i když se jmenují stejně.
Méně už se ví, že Škoda působí i v dalších asijských zemích, kde nabízí dovážená auta ze svých zahraničních továren. Jednou z takových zemí je Tchaj-wan, kde je česká značka též úspěšná, a tak si jejích automobilů všímají i nezávislí úpravci. Jedním z takových je pro nás zcela neznámá firma JGTC, která nabídla řadu nových doplňků pro Škodu Kodiaq.
Firma pokoušející se oslovit zákazníky, kteří se touží odlišit od zbytku motoristů, má v nabídce vcelku široké spektrum dílčích vylepšení i celých bodykitů. Co je pozoruhodné, jsou vyrobeny z drahých uhlíkových vláken a právě takový soubor nástavců na karoserii může dostat i Kodiaq, navíc za překvapivě nízkou cenu.
Z auta lze udělat bez většího přehánění hotový karbonový vánoční stromeček, jak ukazují propagační materiály výrobce. K dispozici jsou díly od předního spliteru přes nástavce nárazníků či náhrady masky chladiče až po cosi jako difuzor nebo střešní křídlo. Pokud vám to připadá jako naprosto vyhozené peníze, nebudeme vám domlouvat, je ale třeba dodat, že těch vyhozených peněz zase nebude tolik.
Jakkoli díly z karbonu bývají drahé, tyto lze obvykle koupit za 5 až 10 tisíc tchaj-wanských dolarů, kdy cena v korunách odpovídá asi třem čtvrtinám této sumy. Pokud je budete chtít nalakovat, chce to další 2 ž 4 tisíce dolarů, do nějakých 8 000 Kč tedy koupíte většinu dílů plně připravených k montáži. A to opravdu není mnoho, něco podobného třeba na BMW bude stát násobně více.
Navěsit na rodinný Kodiaq s nanejvýš dvoulitrovými motory díly z uhlíkových vláken za desítky tisíc je jistě svérázná investice, ale jak říká slogan JGTC, úpravy automobilů neznají hranic. Takže pokud by se vám zrovna taková modifikace zamlouvala...
Škoda Kodiaq vypadá po nasazení všech karbonových dílů firmy JGTC všelijak, aspoň ale za své karbonové prvky nechce moc peněz. Foto: JGTC
Zdroj: JGTC
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB