Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ford Hoonicorn RTR: extrémní Mustang 1965 s 4x4 a 845 k povozí Kena Blocka
6.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ken Block ve spolupráci s RTR a ASD Motorsports vyrobil stroj pro sedmou Gymkhanu. Základem byl Ford Mustang z roku 1965, ale moc z něj nezbylo.
Exhibičním videím Kena Blocka zvaným Gymkhana se příliš často nevěnujeme, staly se z nich už příliš samoúčelné show. Pro sedmou kapitolu této jeho snahy si však vybral - či snad spíše lépe řečeno postavil - docela zajímavý stroj, který ignorovat nechceme. Vystavil ho na SEMA Show 2014 a podle fotografií lze snadno odhalit, že základem pro Ford Hoonicorn RTR, jak se kreace jmenuje, byl Ford Mustang notchback, konkrétně z roku 1965.
Už druhý pohled ale napoví, že toho z něj moc nezbylo - na částech karoserie je místo plechu karbon a vůz stojí na trubkovém šasí. Tento Mustang byl upraven téměř k nepoznání v kooperaci Blockovy firmy Hoonigan Racing Division, tunera RTR driftera Vaughna Gittina juniora a společnosti ASD Motorsports, v jejíž dílně tento stroj také vznikl.
Sériový 4,7litrový osmiválec pod kapotou ustoupil přeplňovanému motoru Roush Yates V8, který je závodním motorem Nascar a z objemu 6,7 litru dává ohromných 845 koní. Tento výkon proudí na všechna kola - ano, čtete správně, tento Mustang není zadokolka - přes zakázkově vyrobenou čtyřkolku od firmy Sadev. Neznáme přesné specifikace, ale závodní samosvory berte jako samozřejmost. Stejná společnost dodala šestistupňovou sekvenční převodovku.
Vnější design je podle dostupných informací mixem vozů WRC, DTM a angličáků, se kterými si Ken Block hrál jako malý. Nepochybujeme ale, že bude i aerodynamicky funkční, podle účelu, za jakým byl stvořen. V podstatě všechny doplňky jsou pochopitelně karbonové a kola jsou značky fifteen52, třídílného designu R40. Mají 18 palců v průměru a obouvají pneumatiky Pirelli Trofeo R o šíři 295 mm. „Tohle je projekt, na kterém jsem pracoval dva roky, takže vidět ho konečně v cíli a moci ho řídit pro sedmou kapitolu Gymkhany bylo skutečně skvělé,” řekl Ken Block.
„Spolupráce s RTR byla správnou volbou, protože Mustangy tvoří celý jejich svět, ale na tomto stroji se skutečně překonali. Smysl pro detail s výrobou a karoserií mě ohromil. Je to nepochybně nejlepší auto pro Gymkhanu, které jsem kdy měl,” dodal Block. Připomeňme, že dříve jezdil se závodními Imprezami a Fiestami WRC.










Ford Hoonicorn RTR má z prvního Mustangu jen části karoserie
Takto se nový výtvor Kena Blocka a spol. ukazuje na SEMA Show 2014
Zdroje: Hoonigan Racing Division, Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
dnesČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
před 4 hodinamiNové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
před 5 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 7 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 8 hodinamiŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 10.09. 19:18 - řidičBOB
- BMW Divize 10.09. 16:25 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch