G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní

Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní

17.5.2012 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.

Ač to konzervativním příznivcům mnichovské sériové techniky může znít neuvěřitelně, německému specialistovi na BMW - společnosti G-Power - se podařilo najít devadesát devět majitelů pro svůj nejostřejší vůz v nabídce, postavený ještě na základech minulé generace M5 E60. Jako milník ve výrobě modelu Hurricane RR se firma rozhodla postavit ještě divočejší verzi vozu s pořadovým číslem 100, který jen stěží potřeboval další výkon a přeci jej dostal.

Základem konverze M5 Hurricane RRS se stala výměna původních mechanicky poháněných kompresorů ASA T1-313 za poněkud větší jednotky ASA T1-316. Výsledkem je zvýšení výkonu pětilitrového desetiválce z rovných 800 na 830 koní při 7 500 až 8 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrů při 6 500 ot./min.

Tento potenciál omezuje prakticky jen trakce dvacetipalcových gum Michelin Pilot Sport o šířce 285 milimetrů, které při jejich plném využití zajistí akceleraci na stovku za 4,3 sekundy. S dalším zrychlováním to mají zadní pneumatik o kousek snadnější a na 200 km/h se vůz dostane za velmi solidních 9,1 vteřiny. Tří set Hurricane RRS udolá za 25,2 sekundy a s dostatečně posunutým pudem sebezáchovy se upravená M5 umí při plném plynu dostat až na 370 km/h.

Protože světle modré bourací kladivo občas potřebuje postavit do cesty ještě silnějšího soupeře, vybavili jej v dílnách také pořádnými brzdami. Rotaci předních kotoučů s průměrem 396 mm zpomalují šestipístkové brzdiče, o zadní s průměrem 380 mm se zase starají třmeny vybavené čtyřmi pístky na každé straně.

Pokud to zákazník uzná za vhodné a dovoluje mu to jeho bankovní účet, může si poručit místo ocelových karbon-keramické kotouče. Jejich přesnou cenu G-Power neuvádí, ale rozhodně budou plně odpovídat částce potřebné jen na přestavbu motor - vyjde na 57 tisíc eur, v přepočtu téměř jeden a půl milionu korun.


G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 1 - GPower BMW Hurricane RRS 01G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 2 - GPower BMW Hurricane RRS 02G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 3 - GPower BMW Hurricane RRS 03G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 4 - GPower BMW Hurricane RRS 04G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 5 - GPower BMW Hurricane RRS 05G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 6 - GPower BMW Hurricane RRS 06G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 7 - GPower BMW Hurricane RRS 07G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní - 8 - GPower BMW Hurricane RRS 08
Pokud někdy uvidíte ve zpětném zrcátku tuhle světlemodrou šmouhu a napadne vás dát si sprint, měli byste mít pod zadkem alespoň Veyron

Miro Mihálik

Diskuze 1 příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše