Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power M3 Tornado RS: 635 koní nestačí? 720 by mohlo
29.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Majitelé BMW M3 GTS si obvykle na nedostatek síly pod kapotou nestěžují. Plných 450 koní z jeho osmiválce o objemu 4,4 litru není málo, nebo..?
Německá firma G-Power má rozhodně opačný názor a svého času již předvedla, co se stane, když může použít při ladění motoru kompresor. Jejich předchozí dílo postavené na základě BMW M3 GTS se díky instalaci přeplňování změnilo ve slušně potentní monstrum s výkonem 635 koní a točivým momentem 630 newtonmetrů. Soudnému člověku by tohle vskutku stačilo, ne tak lidé z G-Poweru.
Ti se vrátili k počítačům, nechali si od společnosti Mahle vykovat nové písty (přesněji v oddělení, které je dělá pro motory monopostů F1), zesílit ojnice a pustili se do ladění bi-kompresorového přeplňování s názvem SK III, původně vyvinutého pro desetiválec z předchozí M5. Ani tohle ale nestačilo. Konstruktéři požili upravenou klikovou hřídel, která dále zvýšila objem motoru na 4,6 litru, karbonové sání s osmi samostatnými klapkami o hmotnosti jen 4 kg a zvětšili kapacitu všech chladičů kapalinových náplní, aby to V8 termicky ustála.
Ani na straně výplachu se nešetřilo. G-Power M3 Tornado RS, jak se teď vůz jmenuje, dostalo kompletně titanové výfuky a metalické katalyzátory. A co všechny změny na technice provedly s potenciálem V8? Po změření se zjistilo, že nová řízená střela má výkon 720 koní a maximální točivý moment 700 newtonmetrů.
Na stovku se díky tomu dokáže katapultovat za 3,7 sekundy a dvojnásobnou rychlost pokoří za 9,5 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h. Aby se vůz nezměnil ve skutečnou střelu země-vzduch, firma G-Power značně upravila i aerodynamiku. Jak už bývá zvykem, podle potřeby se někde zvyšoval přítlak a jinde zase redukoval vztlak.
A aby to moc nebylo znát na hmotnosti (nebo ještě lépe nebylo znát vůbec), všechny změny byly prováděny za pomocí karbonových komponentů. Například přední spoiler z uhlíkových kompozitů vylepšuje proudění vzduchu k brzdám a zároveň se stará o lepší přítlak. Původní víko zavazadlového prostoru zase putovalo komplet do popelnice a místo něj je zde karbonová náhrada.
Ze stejného materiálu je ale také přední kapota, které G-Power říká „Venturi“ a kromě snížení hmotnosti se též stará o účinnější odvětrávání motorového prostoru. Proč to jméno pro relativně obyčejnou kapotu? Ona totiž obyčejná není a pomocí aktivních dílů dokáže měnit úhel odvětrávacích lamel a tím pracovat buď ve prospěch tepleného managementu nebo vylepšovat aerodynamiku ve chvílích, kdy auto není pod plným zatížením.
Snad není nutné připomínat, že BMW G-Power M3 Tornado RS dostalo plně stavitelný podvozek s názvem Clubsport, k tomu 20palcové kované ráfky Silverstone Clubsport a gumy o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu. O adekvátní zpomalení se pak starají karbon-keramické brzdy o průměru 396 mm v kombinaci se šestipístkovými třmeny vpředu a 380milimetrové kotouče s čtyřpístkovými třmeny vzadu.
Cena? Jen za samotné díly potřebné pro úpravu SK III zaplatíte 35 000 Eur. A ještě je třeba přihodit „pár drobných” za instalaci a samotnou M3 GTS...



Pokud je někomu 450 standardních koní málo, G-Power vám k dobru naklonuje dalších 270
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 6 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
