Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mazda MX-5 GT270 od BBR: 270 koní a stovka pod 5 sekund díky turbu
26.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jen loga BBR Turbo naznačují, že pod kapotou této MX-5 je o 110 koní a 119 Nm více, než jak vyjela z továrny Mazdy. Na stovce s ní budete za 4,9 s.
Standardní Mazda MX-5 je zajímavý sporťák, to jistě nikdo nepopírá. Co by však mohlo leckomu vadit, je fakt, že nejsilnější sériový dvoulitr MZR posílá na zadní kola jen 160 koní. Tovární „balíček úprav” MX-5 GT přidává 48 koní bez použití přeplňování a malý roadster je tak mnohem lákavější.
Brodie Britain Racing (BBR) nyní světu představilo svůj názor na výkon MX-5 - s turbodmychadlem dvoulitr produkuje 270 koní a 307 Nm, tedy o 110 koní a 119 Nm více, než dostanete v sérii. Takovýchto čísel Britové dosáhli pomocí turbodmychadla Garrett GT25 s mezichladičem, upraveného výfuku a pozměněného softwaru.
Kromě síly navíc může tato upravená MX-5 mít také vylepšené šasi. BBR slibuje „dramatické zlepšení” a čísla tomu odpovídají: na stovce jste s touto Mazdou za 4,9 vteřiny a maximální rychlost činí 241 km/h. To je o 2,7 s, resp. 28 km/h lepší, než dle webu výrobce zvládne sériová MX-5.
Britští úpravci své MX-5 také dopřáli některé hračky, jako třeba launch control, automatický meziplyn při podřazování nebo možnost řazení pod plným plynem. Spolu se zvýšením točivého momentu si to vyžádalo výměnu spojky za lepší kus od Exedy - úpravu, která se tak často nevidí.
Zvenčí je tato silnější MX-5 poznat jen podle jiných koncovek výfuku a decentních log BBR Turbo. Pokud máte zájem, připravte si 29 995 liber (960 tisíc korun) a neotálejte, BBR těchto strojů postaví jen sto.





Zvenčí to není vidět, ale tahle přeplňovaná MX-5 nechá na semaforech za sebou kdeco
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 40 minutamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 3 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včera