Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes A 45 AMG Posaidon má až 445 koní, plavit po moři se neumí
19.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Německý úpravce se skoro mytologickým jménem připravil tři úrovně zvýšení výkonu pro verze AMG Mercedesů A, CLA a GLA. Nejsilnější Áčko má zvládnout skoro 300 km/h.
Ač by k tomu jméno tunera Posaidon svádělo, cílem této německé firmy není přestavovat Mercedesy a Maybachy na obojživelná vozidla. Zaměřuje se, jako všichni ostatní tuneři, na odlišení zevnějšku od série a na zvýšení výkonu.
Jejich nejnovější výtvor doplňuje rodinu nejmenších affalterbašských strojů. Na snímcích vidíme model A 45 AMG, ale úpravy motoru jsou dostupné i pro sedan CLA a crossover GLA ve verzích AMG. Dvoulitrový motor (pryč je doba, kdy čísla v názvech Mercedesů označovala objem motoru aspoň zhruba) dává 360 koní a 450 Nm ve standardním provedení, což jej činí motorem s druhým nejvyšším litrovým výkonem, první je 3,8litrová V8 v McLarenu P1.
U Posaidonu seznali, že 180 koní na litr je málo a zapracovali na zvýšení. Snaha přinesla 222,5 koní na litr, tedy 445 koní celkově a ohromných 535 Nm, která putují na všechna čtyři kola. Na loňský 450koňový výtvor Carlssonu, model CCA 45 RSR, to sice nestačí, ale i tak to jsou velmi působivá čísla. Motor upravený Posaidonem spolupracuje pravděpodobně se standardním sedmistupňovým automatem a teoreticky zvládne rozjet Áčko na 297 km/h.
Pokud byste tolik páry pod kapotu nechtěli, ale standardní A 45 AMG by vám přesto přišlo slabé, Posaidon nabídne i dvě nižší varianty úpravy - základní zvedá výkon na 385 koní a 485 Nm a střední nabídne 405 koní a 490 Nm. Úpravce "v zájmu zachování spolehlivosti" doporučuje zůstat u základního zvýšení výkonu, protože "sourozenci rodiny A nejsou stavěni na více než 500 Nm", jak říká tisková zpráva.
Jak Posaidon takových výkonů dosáhl, je v podstatě jasné - úpravou softwaru. Holedbá se ale, že se nesnížil k instalaci tzv. power boxu, ale že upravil software přímo v originální řídící jednotce motoru. O jiných změnách zmínka není. Po stránce vizuální se musíme opakovat, většina těcho úprav má stejný recept - pozměnit nárazníky a prahy, sériové koncovky výfuku nahradit jinými a pokud možno větším počtem a mezi ně nastěhovat falešný difuzor. Oproti jiným úpravám designu je však tato relativně střízlivá a nechává na voze sériová kola.
Tuneři většinou na konec tiskové zprávy připojí větu o tom, že za své tisíce eur dostanete kromě koníků a karbonu navíc také jakousi záruku a certifikát TÜV. Kreace Posaidonu zkoušky TÜV touto dobou podstupují a zatím není ani jasné, kolik těch tisíců bude potřeba na stůl vysázet.










Neznalé oko na první pohled nemusí odhalit až 440 koní a 535 Nm v hávu hatchbacku od Mercedesu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 11 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 8 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 10 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 11 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 12:52 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom