MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h

Budeme-li věřit MTM, jeho 802koňové Audi S8 zvládne 350 km/h, o deset více než Porsche 918. Ukáže se v Ženevě a není ani vyprodané, ani hybridní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h

27.2.2015 | Marek Bednář | 5 příspěvků

MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Budeme-li věřit MTM, jeho 802koňové Audi S8 zvládne 350 km/h, o deset více než Porsche 918. Ukáže se v Ženevě a není ani vyprodané, ani hybridní.

Německá značka Audi vám prodá skoro všechno, co může, v nejzběsilejších variantách RS, a to včetně kombíků - vždyť právě kombíkem RS2 s motorem laděným u Porsche se tato historie začala psát. Ale limuzínu A8 dostanete v luxusní verzi s motorem W12 anebo jako S8 se čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem; V10 z Gallarda je už bohužel dávno pryč. Nic jako RS8 neexistuje, a tak právě zde přicházejí ke slovu tuningové firmy.

Je-li vám 500 koní 6,3litrové W12 anebo 520 koní onoho osmiválce v S8 málo, tradiční úpravce Audi, firma MTM, nabízí stroj s názvem Talladega S. Základem pro toto auto je model S8, což znamená čtyřlitrovou V8 s přeplňováním. Jenže u MTM z ní dostali nějakých 200 a půl koně na litr - na kola nyní proudí 802 koní a 945 Nm.

To znamená zrychlení na stovku za 3,1 s, na dvoustovku za 9,9 s a na třísetkilometrovou rychlost za 29 vteřin. A pokud budete držet plyn zabořený do koberce i nadále, Talladega S se podívá až k maximálce 350 km/h, alespoň budeme-li tunerovi věřit - je to totiž víc, než zvládne Porsche 918 Spyder. Jeho maximálka činí 340 km/h. Brzdový systém odpovídá - pod koly najdeme karbon-keramické brzdy.

Zvenčí kromě trochu moc výrazné modré barvy vidíme nová kola Bimoto s pneumatikami rozměru 295/30 ZR21 vpředu i vzadu a také bodykit, který obsahuje přední nárazník s většími nasávacími otvory, zadní s pokusem o difuzor dole a dvěma obřími koncovkami v rozích. Co asi nebude nutné si na vlastní auto nechat lepit, jsou ony nálepky, které vidíme na fotografiích a které působí jako z vesnické benzinky.

A také tu je karbonové křídlo, které působí, jako by autu nepatřilo. Zda je skutečně k něčemu dobré, je otázkou; je to jediný vnější rozdíl mezi Talladegou S a slabší Talladegou. Ta ale je slabší jen o malý kousek, nabídne 760 koní a 945 Nm, zrychlení na stovku za 3,45 vteřiny a elektronicky limitovanou maximálku 325 km/h. A křídlo nemá a právě proto si nejsme jisti, zda Talladega S potřebuje tak rušivou věc na víku zavazadelníku, zda by třeba nestačila odtrhová hrana, je-li vztlak na zadní nápravě problém o tolik větší než u Talladegy.

Na kolik tato splašená S8 přijde? Není to málo, jak se dá čekat. Za komplet v Německu zaplatíte 222 249 Eur, tedy skoro přesně šest milionů korun, či o nějakých 33 tisíc Eur (891 tisíc korun) více než za slabší Talladegu. Úpravce přiveze svůj skvost na ženevský autosalon a není vyloučeno, že tam bude i přijímat objednávky. O žádném limitu počtu vyrobených kusů nevíme, takže by se mělo dostat na každého, kdo by chtěl jezdit v limuzíně po Autobahnu rychleji, o hodně rychleji než většina ostatních.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 1 - audi s8 mtm talladega s 01MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 2 - audi s8 mtm talladega s 02MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 3 - audi s8 mtm talladega s 03MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 4 - audi s8 mtm talladega s 04MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 5 - audi s8 mtm talladega s 05MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 6 - audi s8 mtm talladega s 06MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 7 - audi s8 mtm talladega s 07MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 8 - audi s8 mtm talladega s 08MTM Talladega S je Audi S8 s 802 koňmi a maximálkou 350 km/h - 9 - audi s8 mtm talladega s 09
Modrý lak působí křiklavě a nálepky vypadají jak z benzinky, jinak se design MTM Talladegy S docela povedl

Marek Bednář

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše