Renault Twingo RS od K-Tec Racing: až 163 koní z atmosférické šestnáctistovky

Britská firma K-Tec Racing představila tuningový balíček pro Twingo RS. Týká se pouze výkonu, nedá se ale říci, že by nám ze zbytku něco chybělo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Renault Twingo RS od K-Tec Racing: až 163 koní z atmosférické šestnáctistovky

30.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Renault Twingo RS od K-Tec Racing: až 163 koní z atmosférické šestnáctistovky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská firma K-Tec Racing představila tuningový balíček pro Twingo RS. Týká se pouze výkonu, nedá se ale říci, že by nám ze zbytku něco chybělo.

Poslední generace Renaultu Twingo RS, která loni dostala facelift, je dobrá, i když docela vyhraněná kapesní raketa. O to jsme se ostatně svého času přesvědčili v testu tohoto vroucího mini. Sériových 133 koní a 160 Nm s pouze 1 024 kg vážícím autem slušně cvičí, britský úpravce K-Tec Racing, který se specializuje na ostré Renaulty, však seznal, že pár koníků navíc by podvozek tohoto mini hot hatche ještě zvládl. Výsledkem úprav, které zahrnují nový výfukový systém, ostřejší vačky a přemapování řídící jednotky, je 163 koní v 7 000 otáčkách a 192 Nm v 4 250 otáčkách, což jsou poměrně zajímavé hodnoty.

Ostřejší vačky byly vyvinuty ve spolupráci s belgickou firmou Cat Cams. Kit „Stage One” zajišťuje větší míru otevření všech šestnácti ventilů, ale zároveň nezvyšuje volnoběžné otáčky. Kit obsahuje i jiný rozvodový řemen a při výměně nevyžaduje žádnou další úpravu motoru.

Nový, nerezový výfuk od svodů až po koncovku vzniknul mimo jiné i proto, že úpravce zjistil nepatřičné restrikce v sériovém potrubí. Nerezové svody systému „čtyři trubky do jedné” o průměru 6,35 cm, jejíž koncovka o průměru 8,9 cm pasuje do sériového nárazníku, tyto nedostatky odstraňují. Výhodou je, že celý systém je modulární, tedy je možno nahrazovat sériový výfuk postupně, není nutno měnit celý najednou, a je možno dokoupit i sportovní katalyzátor.

Důležitou úpravou bylo i přemapování řídící jednotky motoru. Tím byla zajištěna dostatečná dávka paliva a správná synchronizace zapalování a kalibrace plynového pedálu. Výsledný průběh výkonu si můžete prohlédnout na přiloženém grafu, kde červené křivky znázorňují točivý moment (v lb-ft) a modré výkon (v „britských koních”). O kolik je takto upravené Twingo rychlejší z nuly na stovku ani jak se změnila maximálka zatím není známo, ale hodnoty 8,7 s a 201 km/h sériového auta se jistě o něco zlepší.

K-Tec Racing spolu s informacemi o úpravách zveřejnili také ceny svého balíčku. Kompletní jej můžete mít za 2 625 britských liber, tedy asi 77 tisíc korun, včetně práce, DPH a dvanáctiměsíční záruky, a bude pasovat na všechny Renaulty Twingo RS od modelového roku 2008, tedy i na předfaceliftové modely. Tuningový kit je možno pořídit i po částech - výfuk stojí 1 186,80 GBP (necelých 35 tisíc Kč) vč. práce a DPH a ostřejší vačky spolu s přemapováním řídící jednotky přijdou na 1 438,80 GBP (zhruba 42 tisíc Kč) vč. práce a DPH.


Renault Twingo RS od K-Tec Racing: až 163 koní z atmosférické šestnáctistovky - 1 - k-tec racing renault twingo rs 01Renault Twingo RS od K-Tec Racing: až 163 koní z atmosférické šestnáctistovky - 2 - k-tec racing renault twingo rs 02
Úpravy K-Tec Racing pro Renault Twingo RS se týkají pouze výkonu.

Zdroj: WorldCarFans

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.