Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R Black Pearl: 530 koní za pár šupů
12.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Výkon 270 koní v autě typu VW Golf se vám může zdát být dostatečný, u Simoneit Racing ho ale rovnou zdvojnásobili. Hlavu si s tím navíc příliš nedělali.
Mít pětisetkoňové auto nemusí být tak drahé, jak si myslíte. Pokud se obrátíte na německého úpravce s poněkud italsky znějícím jménem Simoneit Racing, udělá vám ho sice z ne úplné levného, ale vedle supersportů nesporně dostupného Golfu R. Z předchozích vět ovšem zdůrazňujeme slovo „mít”, protože jezdit s takto upraveným autem už může být o poznání dražší. Ale nepředbíhejme a podívejme se na výtvor Simoneit Racingu podrobněji.
V prvé řadě je třeba si říci, že nejsilnější verze dvoulitrového turbomotoru TSI není žádné ořezávátko. Víme to dobře už od dob testu Volkswagenu Scirocco R a to má Golf R k dispozici ještě o pět koní silnější verzi. Jenže co je pro někoho dost, je pro jiného málo a mezi ty jiné rozhodně patří lidé ze Simoneit Racing. Nevíme, kde se v názvu jejich firmy vzalo slovo „Racing” neboť přístup k úpravě o závodních zkušenostech společnosti zrovna nesvědčí, ale vyřešení této otázky si nechme na jindy.
Právě tato společnost připravila upravený VW Golf R, kterému říká Black Pearl. Pokud vám dobře slouží zrak, důvody k tomuto označení si jistě domyslíte, pro několik našich nevidomých čtenářů ale dodáme, že vůz je zkrátka černý od střechy až po podlahu. Tmavý je nejen lak karoserie, ale i kola, zatmavená jsou skla, zkrátka černá kam se podíváte.
Zajímavější jsou ale technické úpravy, do kterých se u Simoneitu pustili. K dispozici jsou dvě varianty - první je vcelku obvyklá a počítá s novým sáním motoru, přeprogramovanou řídící jednotkou a jiným výfukovým systémem. Po těchto zásazích se výkon motoru dostane až k metě 261 kW (355 koní) a maximální točivý moment vyskočí k 485 Nm. I když je to nárůst relativně vysoký, není až tak mimořádný a když si k tomu přičteme cenu 449 Eur za sání, 698 Eur za úpravu ECU a 1 749 Eur za výfuk (dohromady tedy 2 896 Eur, cca 70 000 Kč), nejde ani o tuning příliš levný.
Kdybychom na tomto místě skončili, je vše v normě, ale to v tomto případě neplatí. Simoneit totiž nabízí i úpravu druhou, která s použitím výkonnějšího benzinového čerpadla a mezichladiče stlačeného vzduchu (příplatek 1 698 Eur, tedy jen cca 41 tisíc Kč) posune maximum výkonu až k 390 kW (530 koní). A to už je úroveň, která bez přepracování mechanických částí motoru musí být pro agregát při využití dostupného stáda koní chtě nechtě smrtící.
Podivnost přístupu německého tunera tím navíc nekončí. Nabízí snad k takto posílenému vozu lepší brzdy? Ne. Je k dispozici odolnější podvozek? Ne. Prostě máte 530 koní a „jedem' s medem”. Zato si můžete objednat nový software pro automat DSG (298 Eur), který zajistí „superrychlou změnu převodů”, a kapotu motoru z karbonovými vlákny vyztuženého plastu.
I když vás celá úprava vyjde na bratru 100 tisíc korun, bude vás i s pořizovací cenou nového Golfu R pětisetkoňové auto s pohonem všech kol stát méně než milion Kč. To zní jako skvělá nabídka, ale jak dlouho vydrží tento vůz jezdit rychle? A jak moc si takovou jízdu užijete s brzdami dimenzovanými na poloviční výkon? Obáváme se, že tato zdánlivě výhodná investice se hodně rychle prodraží...











Volkswagen Golf R Black Pearl od Siemoneit Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 2 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 4 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 5 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včera
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan