VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s

Komu přijde standardní Polo R WRC s 220 koni líné, u B and B pro něj mají řešení - až 362 koní na předních kolech. A systém LPG, který tuto nálož krmí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s

27.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Komu přijde standardní Polo R WRC s 220 koni líné, u B and B pro něj mají řešení - až 362 koní na předních kolech. A systém LPG, který tuto nálož krmí.

Volkswagen představil Polo R WRC teprve nedávno, vzniklo u příležitosti návratu wolfsburgské značky do nejvyšší soutěže rallye coby homologační série. Jeho 220 koní a 350 Nm v tak malém autě je zajímavé stádo, jenže se závodním Polem nemá společného v podstatě vůbec nic - nemá ani pohon všech kol. A přijde na 880 tisíc korun.

Německý úpravce B&B nyní světu představil svou verzi Pola R WRC, a to rovnou ve čtyřech stupních. Základní stupeň 1K přidává 60 koní a 60 Nm jen změnou elektroniky. Vyšší 1S už na přední kola posílá 310 koní a 450 Nm, čehož u B&B dosáhli změnou sání. Na stupni 2 přibyl lépe průchozí výfuk a zvětšil se tlak turba a rázem motor dává 326 koní a 475 Nm.

Nejvyšší, třetí stupeň k tomu všemu přidává lepší palivovou pumpu, ještě rychleji průchozí výfukový systém vlastní výroby, mezichladič, chladič oleje a samozřejmě úpravu řídící jednotky motoru. Všechno tohle zvedá výkon až na 362 koní a 510 Nm, tedy o 142 koní a 160 Nm více, než jak nejostřejší Polo vyjelo z továrny. Takovéto výkony stačí na zrychlení z nuly na stovku za 5,2 vteřiny, tedy o 1,2 s rychleji, než sériový model. Na dvoustovce jste za 17,1 s a maximálka poskočila ze sériových 243 km/h na 270 km/h.

Kromě výkonu navíc má nejlepší Polo R WRC od B&B také sportovní tlumiče, pružiny a stabilizátory, čtyř- nebo šestipístkové brzdové třmeny a lehká 18" kola s pneumatikami 225/35 R18, která jsou na snímcích. Samostatně je možno koupit také různě upravené výfukové systémy, z nichž ten nejlepší má mimo jiné závodní katalyzátor a sám o sobě prý přidává až 20 koní.

Kromě výkonu však B&B dle tiskové zprávy myslí také na ekologii a do „svého” Pola R WRC nainstalovalo nádrž na LPG a vstřikovací systém, který zvládne tak vysoké výkony. A pokud byste se chtěli přiblížit závodnímu Polu i vzhledem, B&B nabízí i bodykit, avšak žádné další detaily k němu úpravce nezveřejnil.

Ceny za všechny tyto úpravy jsou také známy, různé úrovně výkonových úprav jsou samozřejmě různě drahé. 1K přijde na 1 198 Eur (32 tisíc korun) a 1S je o 300 Eur dražší. Úroveň 2 už stojí 2 995 Eur (80 tisíc korun) a za nejvyšší variantu 3 zaplatíte masivních 7 950 Eur (212 tisíc korun). Ostatní vylepšení, zejména podvozková, se zvlášť vejdou do pětistovky, jen sada nových tlumičů vyjde na 1 798 Eur (48 tisíc korun).

Pokud máte zájem, neotálejte, VW plánuje vyrobit pouze 2 500 kusů standardního Pola R WRC. Nevíme, kolik jich již zná své majitele, ale pro úpravce Wolfsburg své plány těžko navýší.


VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 1 - vw polo r wrc bb 01VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 2 - vw polo r wrc bb 02VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 3 - vw polo r wrc bb 03VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 4 - vw polo r wrc bb 04VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 5 - vw polo r wrc bb 05VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 6 - vw polo r wrc bb 06VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 7 - vw polo r wrc bb 07VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 8 - vw polo r wrc bb 08VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 9 - vw polo r wrc bb 09VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 10 - vw polo r wrc bb 10VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 11 - vw polo r wrc bb 11VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 12 - vw polo r wrc bb 12VW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 13 - vw polo r wrc bb 12aVW Polo R WRC od B and B: 362 koní z dvoulitru na LPG, stovka za 5,2 s - 14 - vw polo r wrc bb 13
Německý úpravce B&B dostal z dvoulitru Pola R WRC o 142 koní a 160 Nm více, než má v sérii

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše