Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím
5.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jezdit pouze po hladkých silnicích se poštěstí málokomu. Tato statistika napovídá, která auta je vhodné koupit, máte-li kolem bydliště tankodromy.
Všichni bychom chtěli jezdit po silnicích, které nebudou ničit naše podvozky dírami a propadlými kanály, kde budeme moci zatáčky jezdit místně ideální stopou a ne tak, abychom se vyhnuli těm největším dírám. Jenže dokonalých silnic v České republice ani na Slovensku zase tolik není. Na druhou stranu, mohlo by být i hůře, stačí si zajet na dovolenou třeba na Ukrajinu.
Britská pojišťovna Warranty Direct sestavila dva žebříčky aut nejvíce a nejméně odolných rozbitým cestám. Může se to zdát daleko, ale silnice v Británii jsou těm našim dost podobné - některé jsou vynikající, jiné jsou opravdu rozbité. Svérázný způsob upozornění na tento fakt měl před nějakou dobou „silniční umělec” Wanksy.
Opravování silnic je v každém případě nekonečný příběh. Co ale stejně nekonečné být nemusí, je opravování vlastního auta, jehož podvozkové díly na rozbitých cestách samozřejmě trpí. A je jasné, že některá auta budou odolnější a jiná méně. Data pojišťovny Warranty Direct jsou sbíraná čistě z toho, jak často se pojištěná auta opravují.
10 aut s nejhorší odolností rozbitým silnicím

10 aut s nejlepší odolností rozbitým silnicím
Výsledky můžou být pozoruhodné, a to minimálně tím, že mezi nejméně odolnými auty najdeme spoustu SUV a crossoverů. Vůz s nejhorším výsledkem, Mercedes třídy R, se také řadí do této kategorie - a navíc to bylo a je dost drahé auto. Stejně tak další tři Mercedesy v této desítce. A vidíme tu i Land Rover Discovery; všechna SUV by přitom měla být schopna zvládat nástrahy nerovného povrchu lépe, protože by teoreticky měla být schopna jízdy i mimo asfalt.
Je samozřejmě možné, že k nim majitelé takhle přistupují a dírám se méně vyhýbají, což znamená častější opravy. Anebo také skutečně jezdí mimo asfalt a své vozy nešetří, ale to se asi nedá předpokládat u všech, zejména třída R je opravdu spíše MPV s trochu vyšším podvozkem a mimo asfalt moc parády neudělá.
Pozoruhodný příklad je také Mercedes třídy E, který je mezi nejhoršími, naopak třída C je levnější a je mezi nejlepšími. U Discovery a Freelanderu je to podobné a naznačuje to cosi i větší trvanlivosti jednodušších řešení. A všimněme si také BMW X5 na obou seznamech - zde si nejsme jisti, jestli nejde o překlep, byť kritéria obou tabulek jsou trochu rozdílná. Ještě to u autorů žebříčků ověřujeme.
Na otázku Autocaru, jak výsledky vidí zástupci jednotlivých automobilek, odpověděly dvě. Mluvčí Mercedesu hovořil o tom, že tahle auta nejsou v jejich síti, že tedy pravděpodobně nejezdí do autorizovaných servisů, a že není známa náchylnost k poškození od děr v silnici. Dost možná se snažil zachránit si reputaci, zmínil ale, že je potřeba se „soustředit na díry a na opravu silnic”. Land Rover se distancoval: „Data zahrnují starší modely a minulé generace a nezohledňují pokrok, který Land Rover v posledních letech učinil, ani pozitivní indikátory našich vlastních náročných testů kvality.”
Odmítavé stanovisko postižených firem se dalo očekávat, máme ale sklon věřit spíš statistice pojišťovny, protože tam hovoří jen peníze, a to ještě takové, které by nebyly vynakládány, pokud by nemusely. Máte odlišnou zkušenost? Jezdíte s nějakým autem už deset let na sériových čepech a tlumičích po českých silnicích? A nebo na jiném měníte na podvozku pravidelně rok co rok? Podělte se v diskusi.









Mercedes třídy R je podle Warranty Direct nejhorší auto na špatné cesty po stránce odolnosti









Nissan Qashqai první generace je naopak jeden ze dvou nejodolnějších
Zdroje: Warranty Direct, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 2 hodinami
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
včera
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 08:15
- Mattia Pasini vyvázl bez vážného zranění po vážné nehodě na ranči VR46 08:00
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco včera 18:36
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez včera 10:27
Nejčtenější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
2.11.2025
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
3.11.2025
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
3.11.2025
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
3.11.2025
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
3.11.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.01. 10:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.30. 21:32 - Brus
- Onboard videa 11.30. 14:06 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.30. 13:08 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.29. 19:56 - jerry
- Pneu koutek 11.29. 13:16 - pavproch
- Rychlodotazy 11.28. 21:12 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.28. 08:39 - abgx1
