Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
14 let nepřihlášené superkombi s motorem 6,2 V8 bez turba je k mání s 61 km na tachu
21.8.2020 | Petr Miler
Pokud se vám stýská po časech, kdy jste si mohli koupit kombík s opravdu objemným motorem, který o přeplňování nevěděl ani z doslechu, nemusíte jen truchlit. Stačí vytáhnout z kapsy 1,8 milionu Kč.
Některé věci už nikdy nebudou stejné, praví se v jedné písni jak jinak než o lásce. Platí to bohužel i o lásce k autům, neboť stejně tak, jako nám vývoj některé věci dává, tak nám i jiné bere. Pokud by to byl vývoj přirozený, dá se nad tím mávnout rukou, třebaže možná budou existovat lidé, kterým chybí ranní hrátky se sytičem. Některé věci nám ale vzal i vývoj vynucený ne zcela racionálními regulacemi a objemné motory patří mezi ně.
Kdo zažil jejich éru, ví, že nejsou vůbec takové, jak je někteří s gustem popisují. Nejde o žádné „užrané” ničitele planety, naopak, jde o motory velmi efektivní při tom, co mají dělat, tedy podávat vysoký výkon. Jakkoli v laboratorních testech zaměřených na spotřebu při plouživém stylu nemohou být nikdy tak úsporné jako větší turba, v reálném životě bývají efektivnější. A k tomu lépe zní, snáze se ovládají a mají tendenci být trvanlivější, neboť jsou konstrukčně jednodušší a pracují s nižšími tlaky a teplotami.
Na tomto hrobě můžeme plakat každý den, čas ale nevrátíme. Třeba u Mercedesu je poslední takový motor dnes už 14 let starou historií a auta z roku 2006 se jako nová dávno koupit nedají. A nebo dají? Dnes vám ukážeme, že ano a byť jde jen o výjimku potvrzující opačné pravidlo, dokáže zahřát u srdce.
V nabídce německého speciality zaměřujícího se na prodej podobných reliktů se objevil nikdy nepřihlášený Mercedes E63 AMG T-Modell, tedy vrcholný kombík třídy E z roku 2006. Designově možná nejkrásnější Éčko generace W211 (v tomto případě přesněji S211) je dnes skutečně už tak starým autem, dokáže ale pořád okouzlit a v nejlepší verzi s motorem V8 bez jakéhokoli přeplňování a v tomto stavu člověka s benzinem v krvi posílá do kolen.
S objemem přesně 6 208 cm3 trochu mate svým označením „63”, co je to ale oproti dnešku, když se stejně jmenují vozy s motorem 4,0. S výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm sprintuje i s pohonem jen zadních kol na stovku za 4,6 sekundy za krásného zvukového doprovodu a rozjede se až na 250 km/h, pokud jej nezbavíte elektronického omezovače.
Tento konkrétní exemplář byl vyroben v černé metalíze Obsidian a dokonce tak byl i prodán. Skončil ale ve sbírce bohatého Kuvajťana, který si potrpí na tom, že vozy sbírá, ale nejezdí s nimi, a tak je ani nepřihlašuje do provozu. Tak se stalo, že za 14 let existence má na tachometru jen 61 km a do Německa se vrátil jako stále nové auto s bohatou výbavou odpovídající tomu, co byste u auta tohoto ražení čekali.
Nyní je tedy na prodej v očekávání první pořádné jízdy a vlastně není drahý. 69 484 euro včetně německé DPH (aktuálně 16 %) sice není málo peněz, asi 1,8 milionu Kč, jde ale o zlomek sumy, na kterou tento vůz přišel jako nový, přitom je pořád nejetý. A uvážíme-li jeho historickou hodnotu a fakt, že jde nejspíše o jediný dodnes nový E63 T od AMG v prodeji na celém světě, může to pro někoho být velmi zajímavá nabídka. Nakonec, mrkněte se na vůz sami, je to opravdu krasavec.



















Může to zní neuvěřitelně, ale Mercedes E63 T AMG S211 lze i dnes koupit jako úplně nové auto. S ohledem na okolnosti je to za 1,8 milionu Kč vlastně docela výhodná nabídka. Foto: Mechatronik
Zdroj: Mechatronik
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 4 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 5 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 7 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 8 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
