Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Americký Edmunds si dělal legraci ze smlouvání o cenách aut, dealeři ho setřeli
31.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Reklamy na prodej aut se zaručenou cenou, ve kterých měli zákazníci smlouvat o ceně mléka, se americkému webu nevyplatily.
Začátkem léta publikovaný průzkum amerického webu Edmunds říkal, že Američané neradi nakupují auta. Hlavním důvodem byl odpor k smlouvání o ceně, který je údajně tak silný, že by se někteří dotazovaní radši vzdali smartphonů, Facebooku nebo sexu na několik týdnů, než aby museli smlouvat o ceně auta, které si vybrali.
Web Edmunds vytvořil službu s názvem Price Promise, tedy Slib ceny, která měla zaručit, že zákazníci o ceně auta nebudou muset smlouvat. Součástí reklamní kampaně bylo, že do běžného obchodu nainstalovali kamery a nastrčený pokladní se snažil se zákazníky smlouvat o ceně některých věcí, jako je třeba mléko nebo chléb. Zákazníci s touto snahou byli dost nespokojeni a dokonce od této pokladny odcházeli zpět do obchodu, snad aby si vybrali pokladnu jinou. Reklamní videa, která najdete níže, končí otázkou, proč smlouvat o ceně auta, když to u jiných věcí není běžné.
Podle některých dealerů, inzerujících na webu Edmunds, však tato kampaň zašla příliš daleko. Někteří vypověděli smlouvy, jiní požadovali stažení těchto reklam ze serveru YouTube. Web Edmunds původně nic takového dělat nechtěl, ale nakonec videa ze svého kanálu na YouTube skutečně stáhl. Naštěstí některá z nich předtím získal web Ad Age, zabývající se reklamou, odkud jsme k nim přišli i my, takže si je můžete prohlédnout.
Podle webu Edmunds byla videa myšlena jako přehnaný vtip, ukazující zastaralé techniky prodeje. Někteří dealeři to však očividně nepochopili. Podle Ad Age měli dealeři dojem, že jejich obchodní partner podkopává jejich živobytí. Edmunds přitom ve videích, alespoň v těch dvou, které jsou k dispozici, žádné konkrétní dealery nejmenoval.
"Naše videa ilustrující absurditu smlouvání nedosáhla kýženého efektu. Někteří naši partneři byli uraženi, čímž vyjádřili, že náš pokus o vtip posílil zastaralé stereotypy. To samozřejmě nikdy nebyl náš cíl," uvedl v prohlášení Seth Berkowitz, prezident společnosti Edmunds.



Smlouvání o ceně mléka a chleba se zákazníkům nelíbí
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná nejlepší fotbalový obránce světa ukázal své nové auto, zářit v něm bude míle na všechny strany
včeraČínské Porsche za cenu Škody na ulici zavalil rozjetý náklaďák, auto přesto zůstalo dál funkční
16.5.2025Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
15.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprakovi Most sedí a cítí šanci včera 21:52
- Vítězem Garcia, 10. Svoboda včera 21:33
- Supersporty 1 kořistí Masii, 12. Vostatek včera 21:00
- Toprak vyhrál Superpole včera 11:58
- Most Superbike: Dominantní Toprak 16.5.2025
Nejčtenější články
Francouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
18.4.2025Zkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
18.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
18.4.2025Číňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
18.4.2025
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.17. 19:29 - Vrooom
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 05.17. 16:49 - Vincente DePalito
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 18:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 14:48 - pavproch
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB