Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf

Je to jedno z toho nejlepšího, co dnes umí VW pod svou značkou nabídnout, jenže Arteon není Passat a TSI není TDI. Stylový stroj střední třídy tak padá na ceně docela rychle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf

18.2.2020 | Mirek Mazal

Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf

/

Je to jedno z toho nejlepšího, co dnes umí VW pod svou značkou nabídnout, jenže Arteon není Passat a TSI není TDI. Stylový stroj střední třídy tak padá na ceně docela rychle.

Od roku 2017 Volkswagen vyrábí stylový liftback, který měl navázat na podobně střižený Passat CC. Náhrada v podobě Arteonu se povedla, jenže nemá image jedné z model střední třídy. Cenu tak moc nedrží a zatímco veřejnost sleduje blížící se příchod jeho praktičtější verze, obchodníci nabízejí původní varianty se stále většími slevami.

Zájemci s kalkulačkou v ruce mohou snadno dosáhnout na nedávno vyrobený Arteon ve špičkové specifikaci za stejnou cenu, kterou by vyžadovala objednávka nového dieselového Golfu. Rozdíl je samozřejmě v úrovni komfortu, prestiži, jízdních nákladů, a především se liší motoristická stránka dvou nesrovnatelných modelů. Například Arteon R-Line 4Motion z července 2018 stojí 29 900 Eur (774 000 Kč), což je stejná částka požadovaná tuzemskými prodejci za klasický VW Golf. Stačí přidat třeba prodlouženou záruku a lidový hatchback je dokonce dražší.

Nerovná cenová úroveň eskaluje při srovnání výbavy a techniky pohonů - Arteon přinese turbomotor o výkonu 206 kW (280 koní) a 350 Nm z benzínového dvoulitru, který z něj dělá opravdu rychlé a pořád ještě relativně úsporné auto, kdežto dieselový Golf v daném cenovém srovnání poskytne ze stejného objemu jen 150 dieselových koní (110 kW) na přední nápravě. Manažerská volba má navíc ještě pohon 4x4 a kvanta komfortních prvků degradující základní konfiguraci dieselového Golfu s automatem.

Arteon má najeto 116 tisíc kilometrů, což není nic, ale do konce svých dnů má opravdu daleko a pořád není problém sehnat auta s platnou tovární zárukou. První majitel na sobě nijak nešetřil, jeho následovník tak může být potěšen příplatkovým infotainmentem včetně lepšího ozvučení, přibyl byznysový balíček s integrovanou navigací, jsou přítomny panoramatické kamery okolo celého vozu, třízónová klimatizace, ergonomická masážní sedadla s pamětí, dále nechybí prosklená střecha, adaptivní světlomety, senzory bezpečnostních asistentů nebo paket R-Line.

Takové auto dnes jako nové přijde na více než 1,5 milionu Kč, po dvou letech stojí polovinu. Za slušné peníze peněz hodně muziky, kterou nový Golf nezahraje, i kdyby se přetrhl. Podobný Areton je navíc i poněkud propracovanější alternativou ke Škodě Superb ve stejné specifikaci, oproti níž u nás též ztrácí na ceně rychleji.


Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 1 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 01Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 2 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 02Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 3 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 03Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 4 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 04Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 5 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 05Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 6 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 06Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 7 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 07Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 8 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 08Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 9 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 09Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 10 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 10Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 11 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 11Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 12 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 12Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 13 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 13Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 14 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 14Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 15 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 15Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 16 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 16Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 17 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 17Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 18 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 18Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 19 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 19Ani ne dvouletý, špičkový VW Arteon s 280 koňmi už nestojí víc než dieselový Golf - 20 - VW Arteon stejna cena jako Golf VIII 20
Vrcholný VW Arteon 2,0 TSI 4Motion padá na cene vcelku rychle, dnes už nestojí víc než nový dvoulitrový dieselový Golf

Zdroj: Mobile, Inspirace: Car Throttle

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše