Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani Němci nechápou, proč Mercedes zničil ostré Céčko hybridním čtyřválcem, BMW ho v testu rozválcovalo
13.8.2023 | Petr Miler
Z tohoto auta se stává směšný propadák, který svou pověst už stěží kdy napraví. Klíčovou otázkou nyní je, zda Mercedes skutečně bude schopen dostatečného sebezapření, aby svou chybu uznal a napravil. Jisté to zdaleka není.
V mé druhé domovině, tedy v Nizozemsku, se pro označení až tragikomicky neúspěšných věcí používá spojení „belachelijke flop”. V češtině by to bylo něco jako „směšný propadák” a přesně tím se stává nový Mercedes-AMG C63. Kdysi hrdé označení pro ostrý sedan, kombík, kupé nebo dokonce i kabriolet střední třídy, který pod kapotou hostil největší motor ve svém segmentu (donedávna 4,0 V8 a předtím ještě větší) najednou značí vůz, který má v útrobách stejnou jednotkou jak Škoda Octavia RS vašeho souseda, tedy dvoulitrový čtyřválec.
To samo o sobě by bylo kontroverzní, k němu navíc přidává elektrický motor s bateriemi, který hmotnost vozu posouvá daleko za hranici 2,1 tuny. Pravda, díky tomu dokáže krátkodobě nabídnout až 680 koní, ale co je vám to platné, když v rychlostech nad 200 km/h už pracuje jen s čtyřválcem, jakmile vám dojde šťáva v baterkách, nejméně 2 139 kg vážící vůz živí motor 2,0 turbo permanentně a ke všemu za ně musíte zaplatit o stovky tisíc víc než za cokoli srovnatelného. Není divu, že tohle auto skoro nikdo nekupuje.
Je to skutečně směšný propadák - směšný nikoli proto, že bychom se chtěli vysmívat cizímu neúspěchu, to vůbec ne. Problém je v tom, že pouhý pohled na technické parametry auto předurčuje k tomu, aby se propadákem stalo, a Mercedes s ním stejně vytáhl do boje v očekávání zázraku. Ten ale nepřišel. A kdybyste chtěli lépe pochopit, proč nepřišel, můžete si projít poslední srovnávací test německého Auto Bildu.
V něm se právě aktuální C63 od AMG postavilo proti BMW M3 Touring a dostalo napráskáno takovým způsobem, že sedláci od Chlumce vedle toho platí za hrdiny. I když má M3 o 170 koní špičkového výkonu méně, C63 porazila prakticky ve všem podstatném. Zrychluje lépe na 50, 100, 130, 160, 180 200, 230 i 250 km/h, má lepší pružné zrychlení z 80 na 120 km/h a lépe brzdí se zahřátými brzdami. Ve srovnání na Contidromu pak dosáhlo času 1:30,68 ve srovnání s výsledkem 1:32,47 Mercedesu. To je rozdíl dvou tříd, ne jedné.
Problém navíc není ani tak v tom, že BMW je lepší - to se může stát, někdo musí být problém. Potíž je v tom, co je lepší a proč. Sama současná M3 je totiž značným kompromisem, který nemá šanci vzít konzervativní nadšence u srdce. Je to zajímavé „vše v jednom”, velmi dobré auto, ale dosti problematická M3 už kvůli více jak 1800kilogramové hmotnosti. Tady si to prohrál v prvé řadě sám Mercedes sázkou na naprosto nesmyslnou techniku. A bizarní je, že i jinak smířliví němečtí novináři to prokoukli a tvrdě to kritizují.
„Bez debat: AMG dostalo z hybridní koncepce maximum. Jenže tím to nekončí. Jaký smysl má tato koncepce dávat, není úplně jasné. M3 je jednodušší, lehčí, rychlejší a prostě tak nějak upřímnější,” stojí v závěru testu, který naráží i na to, že C63 skrze svou hybridní koncepci lže o spotřebě, která je v praxi o 58 procent vyšší než na papíře, u BMW činí odchylka jen 16 %. Navíc lepší dynamické parametry M3 máte k dispozici prostě pořád, ty horší Mercedesu jen za ideální situace. Tohle je opravdu krutá porážka.
Otázkou ale opravdu není, zda se nová C63 povedla, však je od začátku jasné, že tato koncepce nemůže u takového auta rozumně fungovat a zákazníci ji ve velkém odmítají oprávněně. Otázkou je, zda s tím Mercedes něco udělá. Zvěsti o tom, že autu vrátí osmiválec, jsou sice na stole, ale neuvěříme tomu, dokud to neuvidíme. Je zjevné, že Němci při vývoji nové C63 (a může to být i problém E63, CLE63 apod.) fatálně selhali, automobilky ale bývají velmi paličaté. A Mercedes i mezi nimi svou tvrdohlavostí září.
Nedivili bychom se tedy, kdyby třícípá hvězda místo uznání vlastní chyby a její nápravy raději dalších 7 let všem tvrdila, jaký má její nahatý císař krásné šaty. Co na tom, že už ani německá média netvrdí, že je oblečený, Mercedes na tom může trvat. Tomu nasvědčuje i zpráva kolegů z Auto Motoru und Sportu, kteří s odvoláním na svůj zdroj v AMG tvrdí, že návrat C63 k osmiválci je „ryzí nesmysl”. Ale možná je to jen nepochopení, informační šum. „Ryzí nesmysl” je totiž v prvé řadě C63 s hybridním čtyřválcem a teď už to ví skutečně každý.



Nový Mercedes C63 S Kombi od AMG dostal v testu Auto Bildu... Foto: Mercedes-Benz
...totálně nakopáno od BMW M3 Touring. Ani Němci nechápou, jaký smysl má dávat hybridní pohon Mercedesu, když je bavorák prakticky ve všem lepší. Foto: BMW
Zdroje: Auto Bild, Auto Motor und Sport
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před hodinouJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 2 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva