Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Automobilky si postavily vlastní město, Mcity. Budou v něm testovat autopiloty
22.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Projekt University of Michigan a několika automobilek včetně Fordu a Toyoty má dokonale otestovat autopiloty i komunikaci aut.
Jistě jste slyšeli spojení slov Motor City, používané jako označení pro Detroit, místo, kde sídlí celá americká „Velká trojka” Ford, GM a Chrysler. I za přispění těchto automobilek vzniká jinde v Michiganu testovací polygon s názvem Mcity. Neočekávejte nicméně rychlostní ovál, zatáčkovitou a kopcovitou trať a různé další překážky z běžných testovacích polygonů, zde se budou zkoušet a kalibrovat zejména autopiloty.
Na 13 hektarech plochy vzniklo simulované městečko a předměstí se vším, co v takové oblasti lze reálně očekávat - je tu maketa městské zástavby, semafory, dopravní značky, železniční přejezd, rovné silnice, zatáčky, šotolinové a dlážděné cesty a dokonce i nájezd na dálnici. Také tu je podjezd vyrobený z plechu a tunel, které mají vyzkoušet schopnosti technologií založených na bezdrátovém spojení s okolním světem. A makety chodců a cyklistů berte jako samozřejmost.
Mcity bude řídit organizace s názvem Mobility Transformation Center. Její šéf Peter Sweatman říká, že podobné polygony ve Švédsku a v Japonsku mají podobné vybavení, ale Mcity je nejpokročilejší středisko testování autonomních vozidel na světě. Automobilky, technologické společnosti a univerzity zde budou zkoušet komunikaci mezi auty navzájem a mezi auty a infrastrukturou, např. semafory. A samozřejmě tu také budou zkoušena zcela autonomní vozidla.
Může tak být trochu překvapivé, že mezi společnostmi, které na stavbu centra přispěly, je patnáct automobilek, ale nikoliv Google ani Apple. Oba dva tito giganti přitom svá autonomní vozidla vyvíjejí a zejména Google intenzivně testuje. Jeho stroje přitom mají k dokonalosti daleko a takovýto testovací polygon by se mu jistě hodil. Mezi zmíněnými automobilkami je např. Ford, GM, Toyota a Nissan a každá z oněch patnácti údajně přispěla milionem dolarů (cca 24,3 milionu korun).
Ryan Eustice, jeden z profesorů techniky na Michiganské univerzitě, uvádí, že výzkumníci budou moci auta testovat do roztrhání těla. Zejména je výhodou snadná replikovatelnost krizových či špatně předvídatelných situací v kontrolovaném prostředí. Jednou z nich je chodec, který vyrazí zpoza autobusu přímo do jízdní dráhy automobilu. Řidič-člověk tohle může předvídat, kdežto u počítače to není tak jednoduché.
Navíc, potkat podobnou situaci v běžném provozu může trvat hodiny i dny. Právě proto je jeden kilometr naježděný v Mcity ekvivalentní několika stovkám kilometrů testování v běžném provozu, říká dále Eustice. Další výhodou umístění Mcity v Michiganu je podle Sweatmana fakt, že tu bývá dost sněhu a jak spolu půjdou dohromady autopiloty a sníh, zatím odzkoušeno není téměř vůbec.
Mcity je také takřka neutrální testovací zónou, kde budou svá auta zkoušet různí výrobci. To znamená, že bude prověřena také schopnost auta jedné značky komunikovat s trochu odlišným systémem auta značky jiné, jak podotkl Hideki Hada z automobilky Toyota. K návrhům Toyoty při stavbě polygonu patřily mimo jiné také špinavé dopravní značky - i takové musí být počítač schopen přečíst.
Testovací polygon by měl začít fungovat ještě letos, soudě dle toho, že se po něm už nyní projíždějí první auta s řidiči i bez nich. Maket budov tu může být na pohled dost málo a celý areál vypadá, že není moc velký, ale stačí-li to pro účely výzkumu a vývoje, není moc co dodat. Zbývá si jen počkat na výsledky, což ovšem bude trvat ještě roky.








Testovací polygon Mcity bude moci využívat několik automobilek
Zdroj: Gizmag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 22 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
