Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M GmbH se nepřidá k čtyřkolkové mánii Mercedesu, zůstane u klasiky
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyřkolky jsou pro modely M nežádoucí, zvyšují hmotnost a nežádoucím způsobem ovlivňují ovladatelnost, naznačil šéf sportovní divize BMW.
V reakci na rozhodnutí stuttgartského koncernu Daimler přestavět většinu modelů sportovní divize AMG na pohon všech kol a jednostrannou politiku Audi ohledně konstrukce svých nejvýkonnějších strojů od oddělení Quattro, se BMW rozhodlo ujistit svou klientelu o tom, že přechod aut od M GmbH na systém xDrive určitě nehrozí.
„Pokud jde o pocit z řízení a preciznost ovládání vozu, naše filosofie je taková, že pohon zadních kol je nejlepší řešení,“ řekl nedávno britskému Autocaru nejvyšší šéf sportovní dceřiné společnosti Friedrich Nitschke. „Technika xDrive zvyšuje hmotnost aut o 80 až 90 kg a M-diferenciál je ve své oblasti nejlepším řešením,“ dodal.
V rychlém rozhovoru se kolegové opět dotkli citlivé otázky použití šestistupňových manuálních převodovek v ostré pětce a šestce, a jak se zdá, slibovaný přechod modelů M na automaty není zřejmě definitivní. „Z hlediska produkce by bylo mnohem lepší nabízet pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, pokud ale bude poptávka po manuálu, budeme jej vyrábět,“ přiznal Nitschke.
Něco málo řekl rovněž k přechodu z atmosférických na přeplňované motory: „To není změna filosofie ale změna technologie. Přeplňování je vhodnější pro snížení spotřeby a emisí CO2,“ poznamenal Nitschke, i když je trochu škoda, že se nerozpovídal více o rozdílech mezi teorií a praxí. Šéf M GmbH zároveň potvrdil, že jeho lidé v tuto chvíli verzi M3 GT nechystají. „Momentálně máme sedan, kupé a kabriolet,“ odkryl tušené Nitschke a dodal: „Další verze neplánujeme, ale to záleží také na požadavcích trhu.“
Jak se tedy zdá, dramatický odklon od tradičních řešení v Mnichově nechystají, i když mnohým může být proti mysli třeba už dnešní existence modelů jako X6 M nebo přítomnost přeplňovaného motoru a povinného automatu v M5 F10. Dobře ale víme, že může být ještě hůř a bazírování na pohonu zadních kol a tradičních karosářských verzích by bavorským M mělo ponechat alespoň jejich současný charakter.












BMW slibuje zachovat u svých nejvýkonnějších modelů pohon zadních kol, a pokud bude poptávka, pak také manuální převodovky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 07:04 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
