Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M6 E24: k mání je dokonalá první M6, ujela jen 16 tisíc km
20.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
I původní šestka měla verzi M, ale jen v USA. U nás se jmenovala M635 CSi. K mání je krásná, ale drahá M6, nebo i krásné a levnější M635 CSi.
Díváte se po velkém kupé od BMW a je vašemu srdci bližší původní BMW řady 6, označené jako E24 než jeho moderní inkarnace? Nedivíme se vám, žraloka připomínající silueta původní „šestky” je velmi přitažlivá, stejně jako její čistota a mechaničnost. Jenže novou řadu 6 E24 už dnes nekoupíte, pokud nemáte hodně velké štěstí a nenajdete krásně zachovalý kousek.
Samozřejmě je cílem najít co nejlepší M635 CSi, vrcholnou verzi, která se tehdy vyráběla. A ideálně s co nejmenším nájezdem a pečlivou údržbou a tedy v co nejlepším stavu. Taková auta jsou dnes sběratelské kousky a nejenže se špatně shánějí, také nejsou levná. Velmi dobře to ukazuje modrý stroj, který si můžete prohlédnout na fotografiích.
Je to americká verze M635 CSi, nazvaná jednoduše M6. Má za sebou jen asi 16 tisíc kilometrů za téměř třicet let života a po celou tu dobu se jí podle popisu nabídky na eBayi dostávalo špičkové údržby. „Je tak blízko novému autu, jak to jen jde,” říká také popis. A my podle fotografií nemůžeme nesouhlasit, tohle auto je vážně krásný kousek. Královská modrá barva a kůží čalouněný interiér ve dvou odstínech hnědé mu navíc velmi sluší.
BMW M6 E24 nicméně oproti CSi není výkonnější a není ani stejně výkonné - ve Spojených státech se už tehdy používaly katalyzátory, takže pod kapotou tohoto stroje je motor S38 o objemu 3,5 litru a s katalyzátorem. Nabídne „jen” 259 koní, ale na zadní kola je pošle přes pětistupňovou manuální převodovku, naštěstí tu není automat.
Dokonalý stav tohoto stroje nicméně reflektuje také cena, kterou si necháváme ke konci zcela záměrně. Je totiž velmi blízko americké ceně zbrusu nového BMW M6. Tahle modrá kráska stojí 107 500 dolarů, tedy zhruba 2,6 milionu korun. K tomu je potřeba si připočítat náklady na dovoz a proclení a jste v okolí tří milionů korun. Na druhou stranu, cena tohoto stroje asi klesat nebude, je-li v takhle krásném stavu.



Evropská verze tohoto stroje, známá jako M635 CSi, má pod kapotou výkonu o něco více nejen díky absenci katalyzátoru, ale také proto, že tu je jiný motor. Stále má šest válců a 3,5 litru objemu, ale je označen M88/3. Je přímým potomkem M88/1 v BMW M1, je to téměř závodní motor a nemá katalyzátor, takže nabídne 286 koní a 340 Nm.
Americká verze by tedy u nás byla jistě unikátní, jen je otázkou, zda má smysl takový stroj dovážet, když je tak drahý a o téměř 30 koní slabší. Objevili jsme totiž na prodej v Německu i krásný exemplář M635 CSi. Je sice o rok starší a má za sebou 95 tisíc kilometrů, ale nevypadá o nic méně zachovale, do veteránské registrace mu zbývá pouhý rok a přijde na 49 900 Eur, tj. asi 1,33 milionu korun.
Stejně drahý je třetí vůz, který už ale není verzí M635 CSi. Podle dostupných informací to je 635 CSi, varianta se standardním výkonem 218 koní, která ale dostala kompresor a tak nabídne 295 koní. Posílá je pochopitelně na zadní kola přes manuální převodovku. A výkon navíc tu není jedinou změnou, vidíme také kola Alpina. Stav tohoto stroje je však také vynikající, jen bychom dali přednost atmosférickému plnění.






































Tahle modrá M6 je k mání, ale je drahá a daleko















Levnější, ale také krásná M635 CSi může být lepší nabídkou















Přeplňovaná 635 CSi také účel splní, toužíte-li po 295 koních
Zdroje: CarScoops, Sportwagen-Teiber.de poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
